Pyjama's, boxpakjes, slaapzakken...?

<p>Ik zit eigenlijk nauwelijks meer op dit forum, want ik vind op FB meelezen in de Mammaplaats veel makkelijker, maar dit vraag ik liever hier. <br /><br />In een topic over hoe je je kindje aankleedt in bed, lees ik dat iedereen pyjama's, boxpakjes en slaapzakken gebruikt. Wat is hiervan het nut? <br />Mijn man en ik zijn echt heel relaxed met dit soort dingen als zo lees waar anderen zich wel niet druk om maken. Zoontje gaat gewoon in zijn kleertjes naar bed en ligt onder een dekentje. </p>

Mijn dochter van 11 weken haat overdag in haar kleding bed in, ‘s nachts gaat er een slaapzakje zonder mouwen over haar kleding. Met altijd lakentje erover om haar op dr plek te houden. De laatste tijd heeft ze ‘s nachts nog wel eens een overgelopen luier, dus trek haar nu ook geregeld (als ze net schone kleding aan heeft bijv.) een boxpakje aan. Dat het dat is, os eigenlijk vooral omdat we best wat van die pakjes (doorgeschoven) hebben gekregen die we niet per sé heel leuk/schattig vinden voor overdag?. ‘s nachts meteen lekker warm, met voetjes eraan. En niet erg als ze meteen de was weer in gaan. 

Ons kleintje had in het begin ook gewoon kleertjes aan, vanaf n week of 8 begonnen met slaapzak omdat hij zn dekentje / lakentje van zich aftrapt en het dan koud krijgt, nu blijft hij heerlijk warm :)

Onze man ging tijden prima onder een dekentje, maar inmiddels draait, zit, staat meneer in bed en dus werk n dekentje echt niet meer. Hierdoor dus helemaal over op de slaapzak. 
Nu t s'avonds weer wat frisser word in huis krijgt hij er een pyjama langmouwen/pijpen onder aan.
Blijft gewoon beetje proberen wat goed werkt voor jou kleine. Af en toe t hekje voelen..
Maar doe vooral wat voor jou kleintje werkt en goed voelt. #gowiththeflow

Onze man ging tijden prima onder een dekentje, maar inmiddels draait, zit, staat meneer in bed en dus werk n dekentje echt niet meer. Hierdoor dus helemaal over op de slaapzak. 
Nu t s'avonds weer wat frisser word in huis krijgt hij er een pyjama langmouwen/pijpen onder aan.
Blijft gewoon beetje proberen wat goed werkt voor jou kleine. Af en toe t hekje voelen..
Maar doe vooral wat voor jou kleintje werkt en goed voelt. #gowiththeflow

Hier ook met kleding aan naar bed. Nu 6 maanden en af en toe een pyama maar die blijft dan overdag dan aan. Lekker pyama dagje ?. 

Onze kleine heeft een dik buikje. Die prachtige broekjes zitten te strak om zijn buikje, het knelt wat af. Daarom kies ik voor boxpakjes:)

Terug
Bovenaan