Pyjama's, boxpakjes, slaapzakken...?

Bij ons was het in de babytijd ook altijd kleding met een dekentje. Sinds ze die van zich af begonnen te trappen in de winterperiofe wel eens een slaapzak gedaan om te voorkomen dat ze ‘s nachts huilend wakker worden van de kou. Toch zijn we er nooit echt fan van geweest en onze jongens zelf ook niet. 
Inmiddels zijn onze jongens 1,5 en 2,5. ze krijgen nu gewoon een pyjama aan naar bed in combi met een deken. De pyjama enkel omdat hun normale kleding overdag niet zo comfy meer is als in de babytijd en ze aan het einde van de dag ook echt wel vieze kleding hebben van voedsel en buiten spelen. 

Het nut van een slaapzak is dat je baby niet koud ligt in de nacht als ze door het bed heen kruipen. Vanaf een maand of 4/5 beginnen ze vaak met de benen te schoppen en dan liggen ze zonder deken of ze komen er helemaal onder terecht. Onze baby heeft nu geen deken meer in bed maar slaapt gewoon alleen in een slaapzak.
Als je een baby hebt die alleen maar stil ligt, dan heeft het geen nut, maar het lijkt me sterk dat ze stil liggen zodra ze het kruipen ontdekt hebben ;)

Onze kleine man deed ik tot een maand of 3 ook gewoon in z'n kleren naar bed. Wel met een slaapzak. Hij sliep toen al vrij onrustig dus z'n deken lag altijd ergens halverwege z'n buik, beetje koud in de winter. 
Vanaf een maand of 3 deed ik 's avonds wel een pyjama aan als onderdeel van z'n avondritueeltje. Tenzij hij super moe was en comfortabele kleding aan had. Dan was het slaapzak aan, fles erin en slapen maar. 

Eerste weekjes wel in kleding laten liggen. Nu bijna 3 maandjes en gebruiken sinds een paar weken pyjama en slaapzak. Als avondritueel maar ook omdat het veel comfortabeler is, ga zelf ook niet met kleding aan op bed 

Duidelijk! Bedankt voor de reacties! Op FB gaat het om baby's van 6-8 weken. Onze man is ook pas 7 weken en blijft nog braaf onder de deken liggen ?. 

Terug
Bovenaan