Pyjamapapje

Lekker doen wat je zelf wil.
Ik geef het wel aan m'n dochtertje, in de avond. Ze vindt het heerlijk, eet verder gewoon groenten en fruit, dus ik vind het prima.
Het kan volgens mij niet kwaad, super strenge regels op babyvoeding dus mag ook niet slechte dingen in zitten voor hun, toch? Anders mag het volgens mij niet worden verkocht.
Dus doe wat jij het liefst wilt, een papfles, pyamapap of niet, voor het slapen gaan helpt bij ons wel goed voor het lekker laten doorslapen.
 
Vanaf een half jaar ofzo hebben wij ook een pyjamapapje gegeven. Vooral omdat hij zn laatste fles niet meer leegdronk en wel genoot van zn pyjamapapje. Overigens zaten in de onze geen zoetstoffen en een minimale hoeveelheid suiker. Bij ons was het echt zn laatste fles, dus rond 7 uur en dan sliep hij door tot de volgende morgen!
 
Dat van die strenge regels klopt niet helemaal. Dat geldt alleen voor kunstvoeding nummer 1, de samenstelling daarvan is wettelijk vastgelegd en daar mag geen reclame voor gemaakt worden (ook per wet vastgelegd). Al het eten wat daarna komt heeft geen specifieke regels meer, dus alleen de standaard protocollen vastgelegd door de VWA, die ook op "grote mensen" eten zitten. Kinderkoekjes/snoepjes/drankjes en ook olvarit-pap bijvoorbeeld, zit vaak vol met suikers en andere rommel.

Wij hebben ons zoontje tot zijn eerste jaar op 6+m olvarit gehouden (geen andere merken beschikbaar bij ons in de winkel), puur omdat de opvolgers allemaal onnodige suikers bevatten. Met 1 jaar overgegaan op gewone havermout.

Dus ik zou zeggen, laat vooral die pyjamapapjes lekker in het schap staan, je kindje heeft het echt niet nodig! Er zijn gezondere alternatieven die lekker, voedzaam en vullende zijn!
 
Ah, dacht dat het voor babyvoeding altijd moest, die regels. Weer wat geleerd.
Maar alsnog.ben ik van mening: lekker doen wat goed voelt voor jou. Het is jouw kindje, jouw opvoeding.
Zolang je kindje verder goed eet en gezond is zie ik het probleem niet.
 
Terug
Bovenaan