Quinny buzz met maxi cosi en met reiswieg?

Hoi.

Ik ben zwanger en wij zijn aan het kijken voor een kinderwagen.
De quinny buzz lijkt me erg handig. Maar nu vraag ik me af... als je een maxi cosi erop zet en je gaat wandelen of naar de stad ofzo. ligt t kindje dan niet te lang in de maxi cosi? Hoe lang mag een kindje achter elkaar in een maxi cosi liggen?
En als langere tijd geen probleem is waarom zou je dan ook een reiswieg erbij moeten hebben?
Wanneer kies je voor kindje in reiswieg en wanneer in maxi cosi?

Heel erg bedankt alvast!
Groetjes,

Marloes
.

Tja ik heb mijn zoon van week 4 alleenmaar in zo'n maxi-cosi ding gedaan (had wel een andere merk maar idee is hetzelfde). We gingen dan max van 2 uur weg. Hij mocht/kon niet liggen vanwege een reflux en het vele spugen.

Dus als je wandelingen gaat maken van meer dan 2 uur of dat je zowiezo vaak wilt wandelen dan zou ik de reiswieg nemen...

Ik heb voor de volgende gewoon een buggy met een reiswiegje erin... Heb alleen de reiswieg van 30 euro betaald en ik ben klaar... Al zal ik mijn kleine dan veel gaan dragen in een draagdoek.

Officieel staat er geloof ik voor zeer jonge kinderen een uur voor in een maxi cosi. Hetzelfde geld voor wipstoeltjes en van die schommelstoelen. Het is zo kort omdat de houding voor de baby's niet goed is.
Daarom si toch zeker wel een reiswieg aan te raden. Bijv. een klein boodschapje doen met de maxi cosi is geen drama, maar iedere dag ergens naartoe wandelen in de maxi cosi is sterk af te raden. Dit allemaal vanwege de groei en het ruggetje.

Ik ben het met Jessica eens, max een uur in de maxi cosi.. Het liefst maar een half uur ivm de ontwikkeling van het ruggetje..
De reiswieg kan je ook gebruiken voor het laten slapen van het kindje als je ergens op visite bent en voor de wandelingen natuurlijk!
Maxi cosi zou ik alleen gebruiken voor het vervoeren in de auto en voor een snelle boodschap!
Maar je moet doen wat je zelf het beste lijkt natuurlijk...

Dankje allemaal!
Ik zou mn kleine ook niet zo graag lang in de maxi cosi doen hoor.
Maar ik zie toch zo vaak vrouwen met zo'n quinny buzz met maxi cosi lopen. Ik snap dat niet zo goed dan.

Hoi hoi,

Een kindje mag max. 2 uur in een maxi cosi liggen.
Mijn ervaring is, dat je de maxi cosi toch minder vaak gebruikt dan gedacht. Wij hebben geen wagen waar de maxi cosi rechtstreeks op past, maar wel met adapters, maar we hebben er nauwelijk gebruikt van gemaakt.

Gr. Tamara.

Het voordeel van een reiswieg is ook dat als je baby in slaap valt tijdens een wandeling je de baby lekker kan laten liggen in de reiswieg. (behalve als je in een flat zonder lift woont)

Terug
Bovenaan