Quinny buzz met maxi cosi en met reiswieg?

Voordeel van een quinny is dat de reiswieg en de maxi cosi op dezelfde adapters passen....
Bij de jongste heb ik de maxi cosi wel meer op het onderstel gebruikt als bij de oudste 2.
De oudste ging al naar school en ivm mijn bekken kon ik in het begin niet lopend en ging ik dus met de auto. In mijn autootje passen niet 3 kids + onderstel + reiswieg....en aangezien hij ook op die paar minuutjes rijden in slaap viel zou steeds overtillen ook niet praktisch geweest zijn.

Zodra ik dan thuis was ging hij er direct uit.
Voor mijn gevoel zat hij toen teveel in de cosi, terwijl het misschien best mee zat... maar bij de oudste 2 gebruikten we hem echt alleen in de auto.

groetjes,
Marije mv 3 zoons

hoihoi,

een baby mag maximaal een half uur tot een uur per dag in een maxi-cosi/wipper/schommelstoel of iets dergelijks liggen. het is anders niet goed voor de ontwikkeling van het ruggetje maar ook de verdere motorische ontwikkeling is veel beter te ontwikkelen als een kindje helemaal vrij ligt.
Weet dit vanuit mijn werk veld.
wij hebben er ook voor gekozen om geen maxi-cosi adapters aan te schaffen.

groetjes Feetje

Eline ging wel eens wat langer in de maxicosi. Als de oudste zwemles had, moest ik ernaar toe, zwemmen en weer terug rijden. De wagen+ligbak+maxicosi pastte helaas niet allemaal in mijn auto. Bovendien werd ik helemaal gaar van het gesjouw. Maar ik haalde haar er bij het zwembad verder wel uit dus ze zat dan hooguit een uurtje in de maxicosi in totaal. Maar met wandelingen en alles altijd de reiswieg gebruikt. Ook als we op visite gingen namen we de reiswieg mee. Handig voor het slaapje.

maxicosi op de wagen is makkelijk voor een korte boodschap, maar los van dat het maar eigenlijk een uurtje mag, slapen ze ook gewoon beter en relaxter als ze plat liggen. Ze zijn beter uitgerust naderhand.

En je kunt de reiswieg ook los gebuiken als bedje als je bij iemand op bezoek bent (heb ik heel veel gedaan!) WEl een aanrader dus.

Ehm...ben inmiddels zwanger van nummer 4, heb dus al 3 kinderen. Maar heb dus NOOIT de maxi-cosi op de wagen gebruikt om 1 van de kinderen in te vervoeren tijdens boodschappen, winkelen of wandelen! Heb wel adapters gekocht ooit...maar die allang weer verkocht, want we gebruikten ze toch niet.

Wel natuurlijk de kleine boodschappen gedaan en de kleine in de maxi-cosi in de wagen gezet.

Ik vind/vond het ook helemaal geen fijn idee om de kleine zolang in de maxi-cosi buiten de auto te laten zitten. Onderweg als we ergens naartoe gingen maakte de tijdsduur niet uit hoor. Want bijv. op vakantie gaan hoort er gewoon bij!

Ehm...ben inmiddels zwanger van nummer 4, heb dus al 3 kinderen. Maar heb dus NOOIT de maxi-cosi op de wagen gebruikt om 1 van de kinderen in te vervoeren tijdens boodschappen, winkelen of wandelen! Heb wel adapters gekocht ooit...maar die allang weer verkocht, want we gebruikten ze toch niet.

Wel natuurlijk de kleine boodschappen gedaan en de kleine in de maxi-cosi in de wagen gezet.

Ik vind/vond het ook helemaal geen fijn idee om de kleine zolang in de maxi-cosi buiten de auto te laten zitten. Onderweg als we ergens naartoe gingen maakte de tijdsduur niet uit hoor. Want bijv. op vakantie gaan hoort er gewoon bij!

Ik heb zelf ok een Quinny Buzz en ik zal deze kinderwagen nooit aanraden bij mensen. In de winkel rijdt de kinderwagen prima maar na een tijdje wil het voorwiel niet goed meer mee.

Bij de 9-maandenbeurs kon je het wiel een soort van opknapbeurt laten geven(hierna werkte het een tijd weer goed) maar ik heb daar meer dan een uur in de rij gestaan omdat iedereen dus problemen had met dat voorwiel.

Voor mij geen Quinny Buzz meer...

Groetjes

Wij hebben de sportbandjes genomen voor de voorkant dan heb je eenzelfde luchtbandje voor, die je ook achter hebt.

Dat schijnt het probleem op te lossen vwb het voorwiel....

Ik weet niet of dat zo is, aangezien wij de wagen nog in gebruik moeten gaan nemen...

Terug
Bovenaan