Quinny, Mutsy, Joolz Bloom of een andere? aaargh..weet t niet meer!!

A

Anoniem

Guest
Heeeey dames,

Heb even jullie hulp nodig...
We zijn de afgelopen 2 dagen wezen 'babywinkelen'. Erg leuk natuurlijk maar ook verwarrend ...
Mijn mannetje heeft een sterke voorkeur voor de quinny buzz. Hij vindt het een makkelijke, lichte wagen die vooral lekker klein is als hij ingeklapt is. Ik ben nog niet helemaal overtuigd vanwege de toch best veel negatieve reacties die ik op internet lees. Misschien is er een hoop verbeterd bij de allernieuwste versie maar dat blijft natuurlijk afwachten.
Verder vind ik de mutsy zelf ook een leuke wagen maar die is dus best groot, wat zwaarder, er past geen maxi cosi direct op en zo nog een paar dingetjes.
Ik ben heel benieuwd naar de Joolx Bloom maar die is nieuw en heb ik in nog geen enkele winkel kunnen ontdekken...

Kunnen jullie helpen?
Ik wil graag ervaringen horen van de wagens (zowel pos. als neg.)  en eventueel andere tips of adviezen.
Oh ja, de bugaboo is geen optie, die vinden we echt niet mooi, vooral omdat mijn mannetje nogal lang is vind ik die geen gezicht.
We gaan verder niet extreem op een bepaalde manier met de wagen om. We hebben weliswaar een hond maar de keren dat we echt t bos ingaan kunnen we nog altijd kiezen voor een draagzak.

Jeetje, wat een verhaal, sorry hoor!
Hoop dat jullie me een beetje op weg kunnen helpen.

Liefs Lotte

Hoi Lotte,

Wij hebben zelf voor de Mutsy gekozen. Wel een wat zwaardere kinderwagen, maar wel lekker stabiel.
De verkoper die ons hielp vertelde dat de 3 wieler kinderwagens minder stabiel zijn en makkelijk om te krijgen zijn. Bijvoorbeeld als een ander klein kind nieuwsgierig in je kinderwagen wil kijken en aan de zijkant gaat hangen. Als jij hem dan niet vasthoudt valt hij makkelijk om. (Nu weet ik natuurlijk niet hoe dat met een 4 wieler is, want dat vertelt die verkoper er niet bij).
Hij vertelde in ieder geval dat ook de consumentenbond de koop van een 3 wieler afraadt. Dat is in ieder geval wat hij ons vertelde.

Succes met je keuze.

Groetjes Elise

hoi hoi,

ik heb de quinny buzz gekocht

lekker licht dus ook makkelijk voor mijzelf te vervoeren en de zitting kan rechter op dan bij de speedy, in een handeling heb je de bak eraf en de maxi cosi erop

vind het een mooie degelijke wagen

heb met verschillende wagens een "testritje"gemaakt in de winkel en deze beviel goed
leuke kleuren ook

succes met je keuze

groetjes moekje

hay,wat moeilijk he,wij en vrienden om ons heen hebben allemal quinny de ene buzz en ander waaronder ik zelf een speedy vind het mooie wagens,goed matras voor de kleine,en de prijs is ook goed,veel mensen zeggen dat drie wielers onstabiel zijn maar waarom zouden ze dan tegenwoordig nog bijna alleen 3 wielers maken,als je hem straks als buggie gaat gebruiken is dat toch ook veel hipper! nou succes met je keuze,ps voor dit artikel geld goedkoop is duurkoop

Hoi!
Wij hebben de koelstra flexxo besteld. Ik vind hem erg mooi, strak en een ruime kinderwagenbak. Hij is in vele kleuren verkrijgbaar. Ik vind de verhalen over een driewieler die onstabiel zijn een beetje ongeloofwaardig.....dit is wel een driewieler. Ik vind dat juist lekker sportief eruit zien. En zo'n wagen valt heus niet zomaar om. Je bent er toch ook zelf bij??

Succes!! Groetjes.

hoi,

ook wij hebben de quinny buzz gekocht.

De belangrijkste redenen waren voor ons dat de wagen zo super compleet is met de dreami kinderwagenbak erbij en de mogelijkheid om je maxi-cosi er meten op te zetten en dat hij zo lekker licht en vij klein en makkelijk in te vouwen is. Het gemak waarmee je alles erop en eraf klikt en invouwt was voor ons ook belangrijk.

Waar we ook naar gezocht hebben was een wagen waarbij de duwstang  ook makkelijk in verschillende hoogtes gezet kan worden. Dit omdat we niet even lang zijn. Verder vind ik het prettig dat we de "zitrichting" ook naar wens kunnen omzetten.

Maar al deze zaken zijn erg persoonlijk en kun je misschien ook vinden naar jullie smaak bij een ander merk. Dit is in ieder geval mijn ervaring en afweging.

Succes!
Tamar

Wij hebben een Mutsy voor onze dochter. Een driewieler. Ik vind hem geweldig. Zwaar maar wel erg stabiel en vooral dat laatste vind ik erg prettig lopen. Over dat de maxi-cosi  niet zonder hulpstukken op de wagen past dat is waar maar die hulpstukken zaten bij ons altijd standaard onder de MC. En daar heb je geen last van. Het stoeltje past prima in de auto en dus heb je de hulpstukken altijd bij je.

Voordeel van de Mutsy is ook dat het een redelijk ruime bak heeft en een wandelwagenzitje dat je zowel met de rijrichting als ertegenin kunt gebruiken. Nu krijgen we een tweede en ben ik veroordeeld tot een duowagen. Maar ik weet zeker dat ik hem ga missen!

Ingeborg

Ik denk dat je moet kijken naar wat jullie belangrijk vinden, op die lekker klein te maken is of lekker zwaar?

Wij hebben zelf een mutsy omdat wij allebei boven de 185 cm zijn en die andere lang allemaal niet zo hoog konden, ook omdat ie lekker zwaar is (dus beetje lomp ermee kan omgaan) makkelijk in en uit elkaar te halen (gewoon een keer vragen of je dat in de winkel mag testen) Wij hebben een mutsy 4 rider, wij zagen eerst ook die hoge zitten (kan effe niet op de naam komen) maar die had een stang steeds tussen de benen van de baby en vond ik niet erg handig ik wil zo lang mogelijk de bak gebruiken die moest dus ook een normale formaat hebben.

OOK belangrijk vind ik om je de bak om kan zetten zodat ie naar jou kan kijken maar ook naar buiten kan kijken als ie dit wil (sommige wagens kunnen ze alleen naar voren kijkend worden neergezet)

Terug
Bovenaan