Quinny, Mutsy, Joolz Bloom of een andere? aaargh..weet t niet meer!!

Haai!

Wij hebben toendertijd ook zeer uitgebreid kinderwagenonderzoek gedaan. (ik zit al vanaf december thuis met complicaties dus heb alle testen gelezen)

Er zijn een aantal klassen van kinderwagens te onderscheiden.
Bugaboo, Quinny, One tree  Hill, Stokke  ed zijn A klasse en de rest zit eronder.

Ik was helemaal weg van de Quinny Buzz qua compactheid ed. Maargoed die kwam inderdaad niet goed uit de testen. Wel kwalitatief hoor maar het kinderwageninzetje vormt voor ons het probleem. Doordat de Quinny's zo lekker compact zijn hebben ze een reiswieg van maar 69 cm lang (andere wagens zijn langer) waardoor je kindje er iets korter in ligt en dus al rond 4 tot 6 maanden in de wandelwagen moet. Ze kunnen dan nog niet zitten en moeten voor het rugje eigenlijk volledig plat kunnen liggen. Dit kan met de Buzz bv niet. Het bakje kan wel kantelen maar de beentjes blijven in een hoek van 90 graden liggen wat dus niet erg   ideaal is. Vele ouders doen het gewoon maar wij wilden dit niet. De Quinny Speedi heeft dit probleem niet. Daarvan kan het wandelwagengedeelte volledig plat en ook deze wagen heeft veel voordelen zoals het lichte rijden, verstelbare duwstang, geen loss adapters nodig, makkelijk inklapbaar en demontabele wielen enz enz. Wij wilden geen lompere wagen omdat mijn mams  niet erg zwaar kan duwen en gaat opassen. We wilden ook een beetje een compact model dus uiteindelijk hebben wij de Quinny Speedi gekocht. De keuze voor een wagen hangt natuurlijk helemaal af van je wensen. De Buzz is bv niet geschikt voor in het bos.  Wij wonen dichtbij bos en  tja dan heb je dus niet veel aan de Buzz. De Speedi is geschikt voor stad en  bos. De  one tree hill  bv. is geschikt voor strand, bos en stad. Het is dus maar net wat je woont, wat je uit wil geven (mutsy ed zijn ook goedkoper) en waar je prioriteiten liggen.

Succes met kiezen!
gr.Ing
PS als je voor de Quinny  Speedi gaat  zorg dan wel dat je model 2007 hebt want 2006 kan niet goed rechtop wat het wandelwagengedeelte betreft.    

Hoi,

ik heb voor mijn oudste twee een wagen van Mutsy gehad en ook nu heb ik weer een Mutsy aangeschaft. Gewoon een degelijke vierwieler. Hij is ons altijd goed bevallen. Gewoon met massieve banden. De bak is lekker groot en als de kleine in het zitje kan kan je kiezen of je hem naar jou toe wil laten kijken of de wereld wil laten zien. Ik heb er heel veel mee gelopen, daarom was hij na twee kinderen echt af. Nu ga ik er ook veel mee lopen, omdat ik mijn twee grote mannen elke dag lopend naar school ga brengen. Verder is hij makkelijk in te klappen en kan je er veel op meenemen. Ik vond het ook altijd goed te doen om er met de bus mee weg te gaan.

Ik vrees dat we je niet echt veel op weg helpen, omdat iedereen wat anders adviseert. Succes met jullie keuze.

groetjes van Marloes

Ik heb zeker wat aan jullie reacties, daar kan ik weer uithalen wat voor ons belangrijk is. Dus hartstikke fijn!!

Inge, het verschil tussen de buzz en speedi zit 'm ook in de grootte als ie ingeklapt is he? Wij zullen niet elke dag maar toch wel vrij regelmatig in het bos te vinden zijn, een enkele keer misschien op het strand maar dan zou de speedi dus beter geschikt zijn dan de buzz?

Meer reacties zijn van harte welkom he!!

Groetjes
Lotte

Hai,

De Buzz is inderdaad nog kleiner op te klappen. Hij is met name geschikt voor mensen die bv in een stad wonen (in amsterdam in een appartement met trappen oid) en niet voor boswandelaars. Daarnaast vonden wij het niet plat kunnen liggen met de boodschap dat dit niet ideaal is voor het ruggetje van zo'n kleintje het bezwaarlijkst. De wagen moet toch in eerste instantie goed zijn voor je kind. Mijn collega heeft de Buzz en is er het bos wel mee ingegaan maar die vond het erg KL.. Alleen maar steentjes en gedoe tussen de wielen ed. Is ie ook gewoon niet op gemaakt. De Speedi is dus wat groter maar nog steeds 1 van de meest compacte wagens als je naar de andere merken kijkt. Met een 3-wieler is het maar net welk merk je koopt. Een driewieler van een goedkoper merk is inderdaad instabieler maar de Quinny is prima hoor. Met dit soort aankopen is goedkoop echt duurkoop dus denk goed na voordat je je geld uitgeeft. Wij hadden zoiets van hoe vaak gaan we naar het strand met wagen en al...nou dan zien we het wel want de one tree hill vonden we veel te groot. Dat is wel een superwagen hoor qua comfort maar we wilden het formaat een beetje bescheiden houden want je moet het ding toch kwijt he in huis en auto. We hebben het onderstel van de Speedi nu in de gangkast staan naast de stofzuiger. Gaat prima!   Nadeel van de Speedi vond ik wel de kleur. Ik had graag een mooie brandweerrode buzz gewild maarja toch maar voor kwaliteit en het beste voor de beeb gekozen. De Speedi 2007 is er in metallic kleuren en daar ben ik niet erg van dus ik heb de zwart/grijze genomen. Erg tijdloos en niet besmettelijk! Ook iets om over na te denken trouwens want als ze wat groter zijn dan gaan ze er met schoenen in en wil je je niet rotirriteren aan strepen ed. Je kindje kan trouwens tot een jaar of 4 in de Speedi omdat de wandelwageninzet lekker ruim is. Buzz heeft maar een klein bakkie.

gr.Ing

Hoi,

Ik heb een xadventure gekocht (blijkbaar de meest verkochte merk), de maxi cosi past er ook op. Ik vind het een lekkere wagen, en hij is ook vrij hoog (goed voor de lange mensen).

groetjes Petra

wij hebben de koelstra flexxo. Een lichte wagen, erg stabiel. Licht moet wel, we hebben geen auto. Klein genoeg in te klappen, wielen kunnen eraf.

Voor ons belangrijke punten waren: de grote bak: tot bijna 9 maanden heeft Hugo erin gelegen.
Stevig frame: bak wiebeld niet zoals bij mutsy en quinny.

Eerst wilden we geen driewieler, maar die zijn echt even stabiel als 4 wielen.

Gewoon een superwagen!

Groetjes, Miriam

Hoi,
Wij hebben inmiddels de Quinny Buzz besteld! We gingen eerst voor de Mutsy 4 Rider (topic: Mutsy vs Bugaboo), maar deze klapt toch te groot in voor ons (we hebben maar een kleine hal), na veel informatie van de verkoper over verschillende wagens hebben we dus gekozen voor de Buzz. Deze loopt echt heerlijk, super licht en  de wieltjes voor zijn veel  soepeler dan de Mutsy, deze zwenken tijdens het lopen. Wel een nadeel dat de Buzz niet echt een bos-wagentje is, maar die enkele keer dat wij door het bos lopen...
We vonden de compactheid en het "wandelgedrag" prettiger dan de Speedi. Ook een voordeel tov de Speedi is dat je het zitje kunt draaien. En het zitje kan wel plat.
We hebben al helemaal zin om achter onze stoere wagen te lopen. Voor ons heeft ie alles wat we nodig hebben.
Het is echt het belangrijkst om te kijken wat voor júllie situatie handig is. In principe zijn de  bijna alle  A en B kwaliteiten goed. 't Is net waar je zelf naar op zoek bent.
En, misschien overbodige informatie, ik zou de wagen uiteindelijk in een winkel in de omgeving kopen. Wanneer er toch iets mee is kun je makkelijk terug.
Succes nog verder!
grts, daantje

Terug
Bovenaan