quinny speedy

Hoi,
Wij hebben ook de speedi gekocht. Onze zoon is al 10 maanden (en ik ben niet zwanger haha, maar vind al die verhalen zo leuk om te lezen, mooie herinneringen...)
Hij bevalt PRIMA! Wij hebben wel de voetenzak voor de maxi cosy én ontzettend veel gebruik van gemaakt, maar onze zoon is is januari geboren. Maar zelfs in de 'koudere' zomermaanden  ook in de supermarkt handig, daar is het vaak zó koud.
Ik zou 'm er trouwens toch bijkopen als ik jullie was. Je hebt een topline kleur, dus volgend jaar is die voetenzak waarschijnlijk niet meer te krijgen. Mocht je nog een kindje krijgen...in een wintermaand. Of als je de wagen zou willen verkopen...
Nu is de voetenzak in de wandelwagen super, ons zoontje loopt nog niet en we gaan weer de winter tegemoed.
Het enige 'nadeel' van de wagen is dat de zitting niet echt goed rechtop kan. Onze zoon hing er een beetje in ondanks de zitverkleiner (volgens mij verkopen ze die er nu niet eens meer bij, maar weet ik niet zeker). Wij hebben er gewoon een kofferriem achter gedaan, om de buizen van de wagen, werkt perfect en zie je nauwelijks. De wagen is gewoon in te klappen. Wel hebben wij de losse 'zak', die je met klitteband aan de kap vastmaakt voor tocht aan de achterkant (weet ook niet hoe ik het beter moet omschrijven) eraf gehaald. Ik heb ook gehoord over een kussen achter de zitting, maar dan klapt de wagen niet goed in en zit je altijd met een kussen...
Controleer ook even de rem, die moet echt soepel gaan. Anders direkt contact opnemen met quinny. Ook wanneer de bekleding begint te pluizen, direct bellen. Ze doen er echt niet moeilijk over (geen eigen ervaring, van vriendin gehoord ). Vaak koop je de wagen in je zwangerschap en dan begint al de garantie van een jaar!!! Niet té lang wachten dus met een klacht. Kijk vooral NU al goed naar je wagen en maak er alvast een wandelwagen van, foutjes zie je zo gelijk. Nog een tip voor de maxi cosy, hadden ze ons niet verteld, toevallig zelf achtergekomen: de draag'stang' kan je verder naar achter klappen (knoppen ingedrukt houden), zo heb je een soort stoeltje, handig als ze wat groter zijn met hapje oid. Ook zit er een hendel waarmee je de zitting kan laten zakken voor baby's zwaarder dan 5 kilo. Ik geloof alleen bij de maxi cosy cabrio.
Tjonge wat een verhaal..............succes er mee, ik hoop dat je er wat aan hebt!
allemaal héél véél succes met de bevalling enne...alles wat ze zeggen over een eigen kindje is waar, het is onwijs leuk!!!!!

Oh ja nog even dit:
WIJ HEBBEN DE KLEUR FIRE FLY (PAARS, ROOD,IETS LICHTBLAUW) van 2005. ALS ER IEMAND IS UITGEKEKEN OP ZIJN KLEUR BEKLEDING, ONZE VOORKEUR FORREST FLAME, GROEN/ORANJE, OF BLAUWTINTEN.....IK ZOU BEST WILLEN RUILEN. ALLEBEI EEN 'ANDERE'   WAGEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
...zeg 't voort...
groetjes

Hoi,
Wij hebben de Quinny Freestyle XL, een vriendin van mij de Speedy. Een heel groot verschil is het voorwiel. Wij hebben bewust gekozen voor een wiel wat helemaal kan draaien, mar wat we ook vast kunnen zetten. Als ik kleinere kinderen met de wagen laat (liet) lopen, zette ik het wiel altijd vast, om te voorkomen dat de wagen kantelt. Dat gebeurt natuurlijk niet, maar je weet maar nooit als er kleuters achter lopen.
Wij vonden een nadeel aan de reiswieg (is bij beide modellen hetzelfde), dat hij zo klien is. Mijn zoontje kon er met 3 maanden al niet meer in.
De voetenzak voor de maxicosi heb ik vorig jaar wel gekocht, okk al kwam mijn zoontje in mei. En ik heb die zak de eerste dag ook goed gebruikt, toen we uit het ziekenhuis kwamen. Daarna nog af en toe, vooral als we 's avonds ergens naar toe moesten. Nu ben ik blij dat ik de voetenzak heb, want ik ben over 2 dagen uitgerekend van mijn tweede kindje, dus die voetenzak is hard nodig.
Helaas heb ik wel andere bekledeing voor de maxicosi moeten kopen, maar daar doet de fabrikant inderdaad niet moeilijk over. De stof ging erg pillen, maar dat bleek bekend te zijn. Daarom heb ik nu een andere stof gekocht, voelt iets minder synthetishc aan. Daarom past de voetenzak eigenlijk niet meer bij de maxicosi, de kelur is gewoon anderes. Wel hebben we het autostoeltje voor mijn zoontje in dezlefde kleur gekocht. Zo hebben we dadelijk toch een geheel ind e auto.
Doei,
patricia 39+5

hier nog een die hier eigenlijk niet hoort, ik ben in maart bevallen maar kom uit nostalgie af en toe nog even kijken. Wij hebben ook de Speedy en hij bevalt prima. Enige nadeel vind ik dat de buggy niet helemaal rechtop kan, waardoor mijn dochter regelmatig haar koppie optilt om alles beter te bekijken. Ik had graag 3 standen gehad in plaats van de huidige 2 (liggend en iets rechterop).
Heel fijn overigens dat je de maxi-cosi erop kan zetten, daar hebben we veel gebruik van gemaakt.

groetjes, Ellen

nog even dit: maxi cosi voetenzak is niet echt nodig als je niet ind e winter of vlak daarvoor bevalt, ze zijn namelijk vrij klein, dus met een maand of 4, 5 past het niet meer. Wij hebben er geen en nooit nodig gehad, in het begin deden we gewoon een fleecedekentje over Anne heen.
Voetenzak van Quinny voor in de buggy is wel heel handig! Zeker omdat de wagen in het begin nog wat groot is, daarmee verklein je hem iets en het is lekker warm. De verkleiner is er bij ons niet bijgeleverd (gekocht in december 2005).
Bedankt voor de tip trouwens Melanie van de kofferriem, ga ik ook eens proberen want mijn meiske vindt het ook fijn om wat rechterop te zitten.

Ik heb ook de papilon(de roze is de wagtail en gebruik al de wandelwagen.De dreami heb ik nooit gebruikt omdat ik eerst de x-adventure had maar die beviel niet,Deze bevalt perfect alleen is het zo dat ze in de wandelwagen nogal hangen.Nu heb ik aan de stangen achter het zitje langs een riem gespannen en zit mijn zoontje perfect.

hoi, was ik weer. Even een aanvulling op patriesja...
Het voorwiel van de quinny speedi kan je óók vastzetten hoor!   Moet je aan het zwarte ding boven het wiel draaien...perongeluk achtergekomen trouwens, was ons ook al niet verteld!
groetjes!

bedankt meiden! wat een reacties weer, erg leuk!
ik wist inderdaad dat het voorwiel vast gezet kan worden, want dat was een specifieke eis van mij(dat ie kon zwenken, maar ook vast).
ik weet nu nog niet zo goed wat ik moet doen met de voetenzak. ik heb de maxicosi trouwens niet in de toplinekleur, maar in lemonade(ook een nieuwe kleur) maar weet ook niet of die er volgend jaar nog is. maar ja, de verkoopster vertelde ons dat ze altijd een aantal basiskleuren hebben(zoals zwart)dus die zouden we er evt. altijd nog bij kunnen kopen.
nog maar ff met manlief overleggen wat we daarmee doen. als het echt zo handig is moeten we het mischien toch maar doen...,ach weer 35 euries....tkost toch allemaal niks he haha.....

liefs marjolein

Ben ik dan de enige die niet blij is met de Quinny speedi SX?! Ik vind het helaas geen fijne wagen. Met de bak of maxi-cosi erop is het wel een prima wagen, rijdt heel soepel. Zodra we hem echter als wandelwagen gingen gebruiken verdween bij mij het enthousiasme. De zitting kan namelijk niet helemaal rechtop, terwijl kindjes juist nieuwsgierig zijn en alles willen zien (tenminste mijn dochter wel). Nu hangt ze er echt als een zoutzak in. En kennis van mij heeft dezelfde wagen en helaas het zelfde probleem. Zij is terug geweest naar de winkel en kreeg als advies om een riem eromheen te binden zodat de rugleuning iets verder naar voren komt (maar ja, daarvoor betaal je toch niet zoveel geld). Verder vind ik het ook erg lastig om de rugleuning van zit- in ligstand en andersom te doen. En wat ik erg jammer vind is dat je kindje inderdaad niet naar je toe gedraaid kan zitten. Vandaag zijn we toevallig in de babyzaak geweest, omdat ik begreep dat de rugleuning van het nieuwste model wel rechterop zou kunnen en dat je dus in een ouder model wagen en nieuwe zitting zou kunnen plaatsen.Helaas blijkt dat toch niet mogelijk te zijn, dus gaan wij nu we van de tweede zwanger zijn toch maar op zoek naar een andere wandelwagen.

Gelukkig verschillen meningen dus ik hoop dat dat wagen bij jou wel erg goed bevalt!

Groeten,
Ankie

Terug
Bovenaan