"Gedoe" verloskundigepraktijk

Hallo allemaal,

Wellicht reageer ik hormonaal of juist niet. Maar, ik lees graag jullie mening/reactie.

Momenteel ben ik 11-12 weken zwanger en loop bij een verloskundigepraktijk. Deze praktijk heeft 3 verloskundigen in dienst en een praktijkassistent. De laatste plant de afspraken, doet kleine onderzoeken, neemt bloed af, etc.

Bij het eerste gesprek met de verloskundige heb ik aangegeven dat ik alleen bloed laat prikken in het ziekenhuis (ivm angst en slechte ervaringen), dit was geen enkel probleem en zou genoteerd worden. Nu moet ik volgende week bloed laten afnemen ivm de nipt en nu blijkt dat ik dit dus absoluut niet in het ziekenhuis mag doen want de assistente doet dit en ze wil niet gepasseerd worden. Inmiddels heb ik hier dus al 3x een discussie over gehad en ben ik erg benieuwd naar hoe het volgende week gaat.

Daarnaast heb ik HG, vanaf het begin ontzettend misselijk en gemiddeld 20-25x per dag overgeven. Hier is door de VK medicijnen voor geschreven en dit werkte niet. Toen ik belde om dat aan te geven heb ik moeten praten als brugman omdat de assistente vond dat dit er bij hoorde. Uiteindelijk toch een extra afspraak gehad waarna ik met spoed ben opgenomen in het ziekenhuis ivm uitdroging.

Ook is het steeds weer een gedoe om een afspraak in te plannen. Assistente wil mij alleen op de dag inplannen omdat ik momenteel niet werk. Echter, ik wil mijn man bij de "belangrijkere" afspraken. Dit ivm een verleden met miskramen, ik door de uitdroging eerder nogal in de war en draaierig door de wijk liep en herstellende ben van een burn out.

Ondanks dat ik het gevoel heb dat de VK wel kundig is is de assistent een enorm obstakel voor mij. Alles voelt als een strijd en ik voel mij niet serieus genomen. Ik overweeg zelfs om over te stappen naar een andere VK.

Heeft er iemand een soortgelijke ervaring, ervaring met overstappen of ben ik nu gewoon een sikkeneurige hormoonbom?

Ik zou direct overstappen.
Je zwangerschap moet een bijzonder moment in je leven zijn waar een VK een deel van uit MAG maken.
Ik kan me deze attitudes bij mijn VK absoluut niet voorstellen, die zijn juist heel meegaand en zorgzaam.
Dus stap alsjeblieft over en zorg er voor dat dit geen stres meer oplevert!!!
Succes wijfie!

Liefs Em

Ik begrijp je gevoel heel goed. Het klinkt ook echt ontzettend naar..
Zelf ben ik ook naar een andere VK gegaan, omdat het niet goed voelde. 
Wellicht het aangeven aan de assistente en VK? Misschien kan de VK haar erop aanspreken..
Ik hoop voor je dat het snel beter gaat! 

Aan de VK twijfel ik ook niet, het is met name de assistent. Wel heb ik vanavond een afspraak met de VK, een soort van check up na de ziekenhuisopname. Daar ga ik het ook bespreekbaar maken. Ik heb gewoon het gevoel dat ik een nummer ben en wat ik ervaar er niet toe doe. Iemand 6 weken laten gaan (en 800x laten overgeven) is niet normaal. 
Nogmaals ik ben een hormonenbom en trek mij zaken nu ook best aan maar het zit mij ontzettend dwars. 
Wel heb ik bij de enige andere praktijk hier in de regio, een bericht achter gelaten op de voicemail met de vraag wat er mogelijk is. We wonen nogal afgelegen dus er is wat minder keus dan in de randstad. 

Google even op Caseload verloskundige. Ook al woon je afgelegen, er is er altijd wel een in de buurt. Dit is hele persoonlijke en kleinschalige zorg van een zelfstandige verloskundige. Wellicht werkt dat beter voor jou.

Wat vind je partner eigenlijk van de situatie, is toch ook nog wel een belangrijke factor, misschien kan hij ook nog iets betekenen in de bespreking met de VK?
Zou het idd gewoon bespreken met de VK en als die het probleem niet ziet of het op neemt voor de assistente dan zou ik overstappen.
Ook al heb je de hormonen door je lijf gieren je moet je wel prettig voelen binnen de praktijk van de VK dus ook bij de assistente. En daarbij klinkt het of je meer stress hebt van de praktijk dan dat ze je een goed gevoel kunnen geven. 
Als laatste zou ik je nog mee willen geven om niet te lang te wachten met overstappen als je dat wel zou willen. Je zit nu nog vroeg in je zwangerschap en kunt nu nog een goede relatie met een andere VK opbouwen.
Heel veel succes met de situatie en hoop dat je er uit kunt komen.

Terug
Bovenaan