"insige information"

Hoi,

Kan me goed voorstellen dat je met Max naar NL komt en dat je dit niet voor je plezier doet.  En ja bacterieen heb je overal, je wilt het niet weten. Trouwens de plek met de meeste bacterieen zijn vatendoekjes en die worden toch ook gebruikt. Er zijn maar weinig mensen die deze netjes in de kookwas gooien of na een keer gebruiken in de vuilnisbak.  

Ik zou nu niet met Tess in een vliegtuig stappen om gewoon met vakantie te gaan, veel te veel gedoe. Tja ben alleen natuurlijk. Maar als mijn zusje weer in de US zou wonen of we zouden nog goed contact hebben met de vader van Tess, ja dan zou ik  waarschijnlijk op het zelfde punt als jij nu staan. Spannend hoor en vast ook iets om naar uit te kijken. Al blijft het rot dat je ouders niet naar jou zijn gekomen.

Wanneer kom je precies naar ons kikkerlandje? Neem je dan wel goed weer mee, want het is nog steeds barrel hier, van het weekend wel een klein beetje beter.

Enne iedereen is vrij om zijn of haar mening te geven toch?

Nanda, mv Tess

quote: iljaNY reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('11-07-2007 15:19:23'));

Hiya Momma's,

Ik ga binnenkort met mijn zoon voor het eerst naar Nederland (vanuit New York) zodat hij eindelijk zijn ooms en tantes en opa en oma kan ontmoeten, dus misschien verklaart dat aan jacqueline waarom mensen ervoor keizen die lange vluchten te maken. Heb er trouwens erg veel vragen over gesteld aan mijn kinderarts, want uiteraard maak ik niet zomaar een keus die mijn zoon bloot zou stellen aan allerlei gezondheidsgevaren. En zoals Monique al vertelde in dat vreselijk tragische verhaal, er zijn ongeluken die voorkomen kunnen worden, en ik denk dat die arme arme ouders van dat jongetje daar iedere dag aan denken.
En hoewel ik absoluut denk dat Monique heel veel ervaring heeft waar we allemaal wat aan kunnen hebben (als je gaat vliegen) mijn medische vragen stel ik liever aan mijn arts, en het verhaal over de druk op het fontanelletje maakte mijn arts erg aan het lachen.......hoewel ze het voorbeeld van het zakje chips erg slim gevonden vondt. Maar de vergelijking gaat niet op. De luchtkwaliteit is inderdaad niet zo geweldig in vliegtuigen maar een gezonde baby zou geen blijvende last moeten ondervinden (althans, een verkoudheid kan natuurlijk behoorlijk lastig zijn, en is zo opgelopen in een vliegtuig....maar ook in het zwembad, een tochtige auto, voorop de fiets etc. je kan niet altijd voorkomen.)
Qua bacterien...ugh daar wil ik niet eens aan denken, maar goed, daar wil ik ook niet aan denken als we de trein nemen, of naar een openbaar toilet moeten. Of zelf in het kinderzitje van een winkelwagentje..hoe vaak denk je dat die schoongemaakt worden?! Wat ik bedoel is dat er altijd wel ergens een "gevaar" schuilt, maar dat ik denk dat je je daar niet door kunt laten dicteren in je dagelijks leven. En wat ik stiekem ook een beetje bedoel, Jacqueline, is dat je geen betere of slechtere keus maakt omdat je vlucht korter is. En dat mensen misschien wel een goede rede hebben om langer te moeten vliegen. Maar goed, thats just my opinion :)

Ajuus, ilja mv Maximus 30-08-2006

Hoi Ilja,

Het vergelijk van een kinderlichaam met een zakje chips is misschien visueel niet het allerbeste en daarom misschien lachwekkend voor jouw kinderarts, maar het is wel een duidelijk voorbeeld wat luchtdruk doet (een mens heeft ook holle ruimten in het lichaam gevuld met lucht en/of vloeistoffen). Nee, ik ben niet medisch onderlegd, maar heb wel voorlichtingen gehad van de KLM-arts over wat er precies gebeurd met een mensenlichaam tijdens een vlucht. En daarnaast ondervind ik iedere vlucht wat er met mijn eigen lijf gebeurd en met alle andere voorwerpen in een vliegtuig. (bijvoorbeeld een plastic fles zal tijdens de daling helemaal vacuum trekken en het zakje chips blaast op, dat zelfde proces gebeurd precies zo ook in je lichaam) Tijdens het opstijgen en landen zal het drukverschil weer geneutralisseerd moeten worden, zoals ik al zei is het klimaat hetzelfde als op een hoge berg waar je net genoeg zuurstof en luchtdichtheid hebt. Als je nadenkt over hoelang bergbeklimmers moeten acclematiseren aan de hoogte (die doen er dagen over) en met een vliegtuig gebeurd het binnen 20 a 30 minuten! Om die snelle drukwisseling te kunnen verwerken zal je dus ontluchten via alle beschikbare gaatjes in je lijf (ja, ook de minder frisse) Dat proces is voor volwassenen meestal goed te behappen, maar  ik vind het  niet prettig voor een klein (kwetsbaarder) kinderlijfje. Ik zal echt nooit beweren dat een baby/kindje blijvende schade van een vlucht zou kunnen overhouden, ik ben alleen van mening dat het niet echt gezond is. En dat basseer ik op eigen ervaring en voorlichting van de KLM zelf. Ik zal ook de laatste zijn om iemand af te raden om een lange vlucht te maken met een kleintje, ik doe het zelf alleen niet.

Als ik verkouden ben MAG ik niet eens komen vliegen, vanwege het gevaar dat de luchtdruk niet snel genoeg geneutralisseerd kan worden (door neusvertopping is ook je buis van eustaachius verstopt en die is belangrijk voor het(ont)luchten)  en ik dus een scheur in mijn trommelvliezen oploop. (het trommelvlies scheurt zodat de luchtdruk sneller uit of in je holle ruimten in je hoofd kan.) En trust me, dat is geen pretje! (spreek wederom uit ervaring) kindjes van jonger dan 6 maanden hebben sneller last hiervan, dus tel uit je winst. Dat jouw kinderarts er wat lachering over doet....ik begrijp hem/haar wel hoor, vliegen is echt geen dreigend gevaar voor een kind. Ik weeg alleen mijn eigen ervaringen, mijn vakkennis en KLMonderzoeken af en dan is mijn mening gevormd. Ik vlieg niet met Marit!

P.S. Om aan te geven hoe ranzig een vliegtuig is; er bestaat geen norm of keuringsdienst die controlleert of er hygienisch schoongemaakt wordt. 4 jaar geleden heeft mijn vader een onderzoek gedaan hierna en monsters afgenomen van verschillende oppervlakten van een reeds schoongemaakt vliegtuig....op het keukenblad werden sporen van urine aangetroffen........sinds ik dat weet gooi ik,zodra ik aan boord kom eerst een beker jenever (alcohol ontsmet) over het aanrecht en maak ik de handvaten schoon!

quote: Jacqueline20 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('11-07-2007 13:41:14'));

Jeetje wat erg van dat kindje zeg!!
En wat een domme ouders dan...
Ik snap zowiezo niet dat mensen met kleine kinderen heel lang gaan vliegen....
Wij vliegen meestal 1 keer per jaar naar onze vakantie bestemming...
En dat is meestal turkije/spanje...
Dat vind ik nog wel te doen...
Maar als je naar amerika wil ofzo moet je toch zo'n 10 uur vliegen als het niet meer is he??
Maarja dat is voor ieder z'n eigen keuze he..
Al denk ik ook dat het helemaal niet goed is voor je kindje...
Maarja wie zijn wij he!

Ik vroeg me eigenlijk iets af...
Wij zijn 2 jaar geleden naar Turkije gegaan....
En hadden op de heenweg erg veel last van onze oren...
Toen hebben we van die oordopjes (voor de druk) gekocht in het vliegtuig...Kan je die ook bij kindertjes in doen? of gaat dat niet?

En hoe zit het met jou...Jij nooit last van je oren dan? En word jij niet gauw ziek?....De tempraturen in de vliegtuig is meestal niet zo aangenaam vind ik....Best koud...En wat je zelf zegt....De bacterieen enzo...
Het is dus niet bepaald schoon....(Waar ik overgins nooit zo over dacht)

En moet ik Senna iets warmer aankleden?? Als we in het vliegtuig stappen?

Sorry voor de vragen....Maar ik was daar gewoon even benieuwd naar!

Hoi, ik werd vooral in het eerste jaar/ twee jaar veel ziek. Ik heb nu een weerstand opgebouwd van heb ik jou daar hahaha!

Die oordopjes heten earplanes en zijn volgens mij ook in kindermaten te krijgen bij de drogist/apotheek, baat het niet dan schaadt het niet. Je kan ook dus otrivin baby gebruiken, werkt heel doeltreffend.
over het aankleden, dat gaat toch op gevoel, de ene vlucht is koud en de andere weer warm. Op de langere vluchten kunnen we veel meer doen om het een aangename temperatuur te laten zijn. (ik heb het altijd te warm, want ik ren de benen onder mijn lijf vandaan) groetjes monique

Nog even voor Ilja, Ik begrijp heel goed dat je met je kleine naar nederland vliegt, ik veroordeel dat ook niet hoor! Ik zou er niet aan moeten denken om uit nederland te moeten vertrekken bij mijn familie vandaan. Ik hoop dat je mijn meningen dan ook niet als aanval ziet. En als ik weer mag gaan vliegen en ik kom naar The Big Apple kunnen we wellicht een miniforumdagje houden?

groetjes monique

Hey Monique,

Nee joh, zag het helemaal niet als een aanval :) En geloof me, alle info die ik kan krijgen over vliegen met de baby is welkom. ik ben er wat nerveus over en geloof ook absoluut het hele gebeuren met verkoudheid etc. Mijn arts vond het zakje chips verhaal erg grafisch en moest er om lachen. Maar het altijd goed om op die mogelijkheden te wijzen, alleen denk ik dat we af en toe moeten afwegen waar we "bang" van worden. Uiteraard is mijn zoons gezondheid me alles waard, maar soms kun je bepaalde dingen niet in afweging nemen. Er sterven iedere dag enorm veel mensen in een auto ongeluk (althans hier in dit land waar ze iedere debiel een rijbewijs geven) maar dat betekend niet dat je je kind nooit meer in de auto zet. je neemt de nodige veiligheidsmaatregelen kijkt extra goed uit en hoopt er het beste van.
Oh enne.....jenever? haha mag ik volgende keer met jouw mee vliegen, ik denk dat ik tijdens de vlucht ook wel wat "ontsmetting" kan gebruiken :)

quote: iljaNY reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('11-07-2007 20:50:29'));

Hey Monique,

Nee joh, zag het helemaal niet als een aanval :) En geloof me, alle info die ik kan krijgen over vliegen met de baby is welkom. ik ben er wat nerveus over en geloof ook absoluut het hele gebeuren met verkoudheid etc. Mijn arts vond het zakje chips verhaal erg grafisch en moest er om lachen. Maar het altijd goed om op die mogelijkheden te wijzen, alleen denk ik dat we af en toe moeten afwegen waar we "bang" van worden. Uiteraard is mijn zoons gezondheid me alles waard, maar soms kun je bepaalde dingen niet in afweging nemen. Er sterven iedere dag enorm veel mensen in een auto ongeluk (althans hier in dit land waar ze iedere debiel een rijbewijs geven) maar dat betekend niet dat je je kind nooit meer in de auto zet. je neemt de nodige veiligheidsmaatregelen kijkt extra goed uit en hoopt er het beste van.
Oh enne.....jenever? haha mag ik volgende keer met jouw mee vliegen, ik denk dat ik tijdens de vlucht ook wel wat "ontsmetting" kan gebruiken :)

Hoi Ilja, helemaal mee eens, het is ook absoluut niet mijn bedoeling om iemand bang te maken!

Terug
Bovenaan