"Los" mee de stad in etc. Tips ?

Hoi allemaal,

Ik krijg mijn zoontje (2 jr, 4 mnd) definitief niet meer in z'n buggy. Hij kan ook zonder problemen een uurtje of 2 achter elkaar lopen, dus het liefst zou ik hem gewoon los meenemen  ...

..... maar, hij loopt nog erg vaak weg en zit natuurlijk over al aan in winkels. Heeft iemand misschien tips hoe ik mij kleine eigenwijze, watervlugge  mannetje kan leren om bij mama te blijven in de stad en in winkels?

Groetjes,

Tanya
 
hoi,
tja mijn dochter is 2 maanden ouder en die gaat nog niet " los"   mee de stad in.
maar ze vind de buggy dan ook nog steeds erg prettig. maar voor jou zoon heb ik misschien een idee.
wat dacht je van zo een driewielertje met duwstang.
dan zit hij toch stil bij je maar kan zich uitleven op het stuurtje.en als je de stand van de pedalen insteld dan kan hij   trappen zonder vooruit te komen.
hopelijk begrijp je wat ik bedoel.
suc6 ermee.

conny
 
mijn zoontje inmiddels ruim 2,5 wil al een jaar niet meer in de buggy, en heb het toen maar geprobeert, en idd hij loopt bij me weg en gaat lekker in de winkel spelen, ziet hij mij niet maar ik hoor hem wel, en af en toe gaat hij met de (schuif) deur spelen) maar wij zijn al een jaar verder en ik ben hem nog niet 1x echt kwijd geweest.
En met aan spullen zitten gelijk heel duidelijk zijn, net zo als met de winkel uit lopen.
 
Hoi Tanya,

Bij bijvoorbeeld de prenatal hebben ze een soort van polsbandjes; de ene doe jij om je pols en de anderen kun je bij je kindje om je pols doen; dan heb je hem ;aan de hand; en toch heeft hij dan meer bewegingsvrijheid.

Dit is iets waar je waarschijnlijk ook negatieve reacties op zult krijgen, zoals, je doet je kind toch niet aan de riem!!
Zo dacht ik vroeger daar zelf ook over, maar nu ik zelf kids heb, begrijp ik dat je zoiets juist doet omdat je van je kind houdt, en bang bent dat je je kind kwijt raakt in de massa.

Ik heb het zelf niet gebruikt, maar mijn jongste van 21 maanden zit nu nog in de buggy in de stad. Maar ik weet zeker als hij los mee zou lopen, dat hij er dan vandoor gaat.

Je moet doen wat je als moeder het beste lijkt voor je kind!!

Groetjes Mirjam


 
hoi,

wij hebben een zoontje van nu bijna tweeen half en die wilt ook al een tijdje niet meer in de buggy behalve als zijn broertje erin zit dan moet hij er in en dat doen we niet wij vinden hem oud genoeg om te lopen.
misschien hebben we een voorbeeldig kind met los de stad in want hij pakt je hand of buggy en laatbijna niet los behalve om van hand naar buggy te gaan.
in de winkel wilt die nog wel eens aan dingen zitten of even van je weg lopen maar dan spreken we hem streng toe en laat het verder.
maar bij de prenatal kan je ook tuigjes kopen en inderdaad pols bandjes of een buggy board als je nog een kleintje hebt die nog in de buggy/kinderwagen zit.

nou veel suces met je vlugge mannetje
 
hoi,

wij hadden voor in het begin een tuigje....net een hondenriem maar ook in pretparken of op de markt ideaal, ze kunnen best ver en je hebt ze altijd beet, ze zijn ook handig voor in de kinderstoel....je koopt ze bij prenatal voro een euro of 6...
iedereen keek wel raar dat hij aan ene riem zat maar toen ik een moeder zag in paniek   omdat ze haar uk niet kon vinden dacht ik ja lach maar ik heb m lekker nog wel bij me

gr brenda
 
Tja, wij hebben ook een dochter die watervlug was. Wij hebben gekozen voor een tuigje. Ze mocht zelf kiezen, of aan de hand lopen of het tuigje om. De keuze was snel gemaakt. Zo ´n tuigje geeft je kind toch nog een beetje bewegingsruimte. Wij hebben er geen negatieve reacties op gehad (behalve van familieleden zonder kinderen).
Ik snap dat mensen de associatie met een hondenriem hebben, maar een serieuze vergelijking vind ik toch vrij kortzichtig.
Je hoeft maar een seconde niet op te letten in een warenhuis en je bent je kind kwijt (spreek uit ervaring, vandaar het tuigje!).  
Succes,  Marike
 
 
Ik ben blij te lezen dat ik niet de enige ben. Ik ging al bijna denken, dat ik iets fout deed met opvoeden. Soms zie ik ze lopen, die peutertjes keurig aan het handje. Mijn Lars 2 jaar en 1 maand, doet dat ook wel eens, tot hij weer afgeleid is door iets, dan is hij niet te houden. Ik heb dan ook een een kidcar gekocht (fietskar ook te gebruiken als duo-wagen) voor als straks   in mei de tweede komt.

1 Keer was ik   hembijna kwijt. Het ene moment was hij lief aan het spelen en het volgende moment stond hij naar me te zwaaien vanuit een lif waar van net de deuren dicht wilde gaan. Ik het toen het wereldrecord sprinten verbeterd, maar het mnaakt je wel weer even alert.

Groetjes,
Monique
 
Terug
Bovenaan