"rommelen"?

Hoi!
Hier een vraagje van een 'first time' zwangere...: er zijn veel mensen die vragen "voel je het al een beetje rommelen?". Wat is nu dat zogenaamde 'rommelen' precies? Ik heb geen idee..
Het is best onrustig in mijn buik, maar voornamelijk omdat die 2 babies nog behoorlijk beweeglijk zijn. Ik voel het dus aan alle kanten rekken en trekken en duwen. Ook enorme druk naar beneden toe. Af en toe last van m'n lies, een krampje en wat geborrel dat lijkt op het borrelen van je maag of darmen, maar wat volgens mij niet daar vandaan komt (dus borrelt het in de baarmoeder..??).
Ik wil ook iets te graag dat er wat gaat gebeuren nu (vandaag 38 weken zwanger van een tweeling!), dus ik ben geneigd om alles aan te grijpen als teken dat het gaat beginnen. Maar helaasss...

Dus: wat 'rommelt' er bij jullie? Hoe zou je dat omschrijven?

groetjes, Rudy
 
Hoi Rudy,

Als het rommelt zijn het vaak buikkrampen, rugpijntjes, steken in je vagina etc. Dat gerommel in je buik kan nog wel weken zo door gaan maar omdat jij zwanger bent van een tweeling kan het misschien een voorteken van de bevalling zijn gezien tweelingen vaak vroeger geboren worden. Van mijn eerste kindje kreeg ik met 37 weken een beetje last van bloedverlies en had ik ook buikkrampen en rugpijn, ik was er helemaal van overtuigd dat het begonnen was maar uiteindelijk is mijn zoontje met 41 weken en 2 dagen geboren. Nu ben ik 37 weken en 2 dagen zwanger en heb weer last van buikkrampen en rugpijn, zolang er geen regelmaat in de buikkrampen zit ga ik er maar van uit dat het oefenweeen zijn. Geloof me als het echte weeen zijn ga je het echt herkennen, eerst een wee om het half uur en dan twijfel je misschien nog maar al gauw zul je de pieken van de weeen herkennen en weet je dat de bevalling begonnen is.

Succes met de laatste loodjes meid, laat even weten hoe het verder gaat.


Groetjes,

Puk
 
Hoi Rudy,

Rommelen is bij mij inderdaad een zeurderig menstruatiegevoel, steken in het geboortekanaal, meer harde buiken, dat soort dingen. Heb je daar wat aan? Bij de zwangerschap van onze dochter had ik trouwens ook geen gerommel. Nooit harde buiken, een nacht slecht geslapen en toen wat krampjes overdag. 's Avonds zette het door en de volgende ochtend vroeg hadden we een kindje!

HOe is het met het vocht in jouw handen trouwens? Ik krijg er steeds meer last van, word 's nachts wakker van de pijn. Er zit in één hand ook nog littekenweefsel van een operatie van vorig jaar, dus daar is het nog erger. Ook als ik een kiwi probeer uit te lepelen, een briefje wil schrijven of iets anders fijn-motorisch, krijg ik dat tintelende, beknelde gevoel. Heb jij tips om het 's ochtends snel weg te krijgen? Ik ben nu al 2 uur wakker en heb nog steeds een zweem van naaldjes in mijn vingertoppen...

Sterkte meid, ik hoop dat de tweeling niet lang meer op zich laat wachten!
Liefs, K
 
hoi hoi,

ik zat eigenlijk een beetje met hetzelfde vraagje. wat is dat rommelen nou ???
maar zoals ik lees is het dus echt elk dingetje van binnen wat je normaal niet voelt. Och heb dat ook al zeker een week, steekje hier, krampje daar, veel meer harde buiken.
Ben benieuwd waneer het komt, zit er echt op te wachten, wil het vandaag hahahah

xx bambi
39 wk
 
Pfff.. wat mij betreft ook vandaag.. Nee: gisteren, eergisteren, vorige week! Heb vandaag een dipje, kan alleen maar huilen, lekker is dat.
Maar goed. Het 'gerommel' is nog niet verergerd, geen bloed of slijmprop, geen uitzonderlijke krampen.. Morgen weer controle, en ik ben benieuwd of en wanneer de gyn bereid is om in te grijpen. Volgens mij gaat het met de babies beter dan met mij.
Dat brengt me ook bij de handen Kaskes: ik heb ook het idee dat ze weer langzaam achteruit gaan, maar aan de andere kant ben ik er ook wel aan gewend nu. Maar leuk is anders, je wilt toch straks je baby goed kunnen verzorgen. Wat bij mij 's ochtends wel kan helpen is even je handen in warm water 'wakker laten worden', rustig bewegen en buigen. Daarna afdrogen en masseren met handencreme. Verder draag ik nu het grootste deel van de dag handschoentjes (vingertoppen vrij, van dat 'steunkous'-materiaal) om het vocht te minimaliseren. Helpt wel een beetje. Maar: weggaan doet het niet, daarvoor moeten we wachten tot we bevallen zijn.
Succes! groetjes, Rudy
 
Hé Rudy,

Hoe is het nu? Wat zei de gyn over de toestand van jou en de baby's? Gaat het weer een beetje met je?

Bedankt voor de warmwater-tip. Echt balen hè? Vanmorgen wilde onze dochter een kiwi eten, maar ik had er gewoon moeite mee. Weinig kracht en dat geprikkel in mijn vingers, BLK (om met mamaPeet te spreken ;-)!

Liefs, Kaskes

 
Hoihoi 
 
Ik ervaar hetzelfde denk soms is mijn maag of mijn baarmoeder die rommelt. Schokjes onderbuik ook vaak. Voel ook trekken en duwen. Hardw buik beetje last van heb niet door.  Als andere bewegung voel raak ik in paniek , is me eerste baby misschien ligt het daar aan. Trekt overal. Moet nog aan wennen. 
 
Grloubna
 
Terug
Bovenaan