"Schema" mannetje van 5 maanden

quote: noortje08 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('01-06-2009 22:01:44'));

Hallo

Mijn zoontje is precies 5 maanden en dit is zijn schema:

06.30 BV
10.00 uur fles 180+6
14.00 uur fles 180+6
17.30 uur fles 180+6 en rijstebloem
19.30 uur BV (drinkt maar klein beetje)

Daarna slaapt hij tot de volgende ochtend.
Ook slaapt hij tussen de voedingen door; soms half uurtje som 2 a 3 uur.

Ben onlangs borstvoeding gaan afbouwen omdat kolven op het werk niet lukt. Vanwege het gemak geeft ik in de ochtend en avond nog borstvoeding; en dat lukt zowaar al 2 weken.

Fruit / groente hebben we al geprobeerd, maar dan begint hij 's nachts te  huilen en poept dan zijn hele bed onder. Gaan het dus over een maandje maar weer opnieuw proberen.
Verder is het een heel blij en tevreden mannetje

Groetjes

Noortje




Hoi, dit is een beetje OT, maar wat jammer dat het kolven niet lukt!
Je weet toch dat je niet verplicht bent om te kolven, maar dat je je kindje ook zelf mag voeden onder werktijd? Bijvoorbeeld door later te beginnen en eerder naar huis te gaan, of door onder werktijd naar je kindje te gaan?
En op dagen dat je niet werkt kun je natuurlijk gewoon op verzoek blijven aanleggen!

De column van deze week op borstvoeding.com gaat precies over dit onderwerp:
http://www.borstvoeding.com/columns/voedrecht.html
 
Hallo Dirksmama,

Helaas is de afstand werk - creche te ver om te gaan voeden.
In theorie zijn die rechten allemaal mooi, maar in praktijk werkt dit toch echt niet altijd. Tuurlijk, als ik het echt wil, kan ik vlg de wettelijke regeling voeden, maar dit is stressvol, onhandig en  wordt niet door iedereen volledig geaccepteerd.  (nou ja, teveel om op te noemen). Ik ben dan ook een groot voorstander van 6 maanden bevallingsverlof.
Ben nu wel 4,5 maand thuis geweest en werk nog 6 weken 3 ipv 4 dagen, dus dat is wel fijn.

groetjes

noortje
 
Terug
Bovenaan