"(ver)wennen"?

Hallo moeders,
Mijn dochter is nu 3 maandjes, kan ik haar al (ver)wennen aan om haar bij langdurig huilen uit bedje te halen?
Zij valt beneden in de box wel in slaap dan nl.
Gr. MJY

Tja, de meningen daarover verschillen. Ik laat Loek nooit, echt nooit huilen! Ook al is het omdat hij even opgepakt wil worden, dan is dat het en doe ik dat. Misschien wordt hij verwent, dan zeggen sommigen. Maar laten huilen past niet bij mij.
Ik denk dat je moet doen wat voor jou oke is en goed voelt, ongeacht wat anderen zeggen. Iemand zei ooit tegen mij: "fouten maak je toch. Het kunnen beter je eigen fouten zijn, dan dat je er later achter komt dat wat je eigenlijk zelf gewild had, goed was geweest". Hoe voel je je dan?!
Gewoon doen wat bij jou/jullie past. En het preciese antwoord op je vraag: Ik vind dat verwennen nog niet kan.

Groetn
Rosanne

Nou, ze zeggen dat je een kind tot 6 maanden in ieder geval niet kan verwennen, maar je kan ze wel uit hun ritme halen door ze naar beneden te doen, maar ik denk dat je zelf moet bepalen wat goed voelt...
(ik haal mijn dochter van 4 maanden wel naar beneden, maar ik ben gewoon veel te bang dat ze de oudste van 3,5 jaar wakker maakt en dan hebben we pas echt bal natuurlijk....)

Groetjes Yvonne

hoi,hoi

Idd je kan je kindje op deze leeftijd nog niet verwennen. Je kan je kindje op deze leeftijd echter wel gewennen, dus als je haar bijv in de box laat slapen ipv in haar bedje dan wen je haar dat aan, maar daarmee verwen je haar niet. Je moet gewoon doen waar je je goed bij voelt, en haar geen dingen proberen aan te leren die je niet vol kan houden.
Verder gewoon luisteren naar je mama gedoel
Dikke kus en liefs

Liekje mama van Joy en Reana

Ik laat Christian nooit, NOOIT huilen en als hij overdag niet in bedje wil, voor mij geen probleem! Vanaf het begin heeft hij regelmatig in de box geslapen, ik deed niet eens de moeite om hem dan in bed te leggen. Gaf meestal alleen maar krijsen en brullen...
Christian heeft nu net een periode achter de rug waarin hij bijna iedere nacht meerdere keren om zijn speentje huilde. 7 weken achter elkaar, terwijl hij daarvoor nooit problemen had om de nacht in 1 ruk door te slapen! Het CB zei: laat maar huilen, dan leert hij het af. Maar echt, dat kon ik niet... Heb het me af en toe voorgenomen, maar als het moment daar was... Ik kon het niet! Dus eruit en speentje erin. En plotseling sinds een dag of 10 nu al weer, slaapt Christian weer lekker door! Het was dus gewoon weer een fase waar hij doorheen moest en ik ben nu zoooooo blij dat ik mijn eigen gevoel heb gevolgd!! En dus meteen op zijn gehuil heb gereageerd!

Nu is het sinds een week hier opeens weer anders: nu kan hij plotseling niet meer in de box slapen en wordt bijna meteen stil als ik hem in bedje leg ...
Nou ja, zijn wens is mijn bevel, ha, ha!!

Knuffel je kindje maar lekker en volg je gevoel. Daar kan echt geen enkel advies tegenop!!!

Groetjes, Karin
Mama van Christian 22 weken

ik sluit me bij de bovenstaanders aan.kindjes hoeven niet langdurig te huilen.pak ze lekker bij je.boas huilt hooguit 5 minuten als hij moeite heeft met inslapen.maar lukt dat niet of is hij niet moe;eruit.meteen.

Terug
Bovenaan