"(ver)wennen"?

Ik geloof dat best veel mama's van dit forum hun kleintjes niet veel laten huilen, ik ben er tenminste ook eentje van... maar nu moet ik ook wel zeggen dat Kyara over het algemeen absoluut niet veel huilt.. dus dat maakt het voor mij ook makkelijker om haar " haar zin" te geven.
Het enige wat ik wel doe is haar een paar minuten laten huilen als ik weet dat ze heel moe is, want dan huilt ze 5 min. ofzo en dan valt ze in een diepe slaap.
Ik leg Kyara wel altijd in bedje om te slapen, zou ze een keer in de box in slaap vallen dan geen probleem, maar normaal leg ik haar bij de eerste tekenen van moeheid in bedje. Heeeel soms heeft ze dan toch geen zin om te slapen en blijft jengelen, dan komt ze gewoon terug in de box totdat ik merk dat ze echt moe is en dan is het meestal binnen 5 min. slapen (in bedje)...

Vooral je eigen ding doen, en verwennen, ach ze zijn nog zo klein, geniet er maar lekker van!

Liefs,
Nymue

Quinn huilt hier hooguit 5 tot 10 minuten. Als hij dan nog niet slaapt, dan haal ik hem uit bed, want dat heeft totaal geen zin. Zo gaat het overdag tenminste. Als hij 's nachts huilt (heeft hij nu al 2 weken last van) dan blijft hij in bed, maar gaan we wel even naar hem toe. Aai over de bol en hij slaapt weer door. Lijkt alsof hij aan het dromen is en even moet merken dat papa of mama echt in huis zijn.
Groetjes Veerle

bij brian is het eigenlijk hetzelfde als bij quinn.
overdag huilt die meestal 10-15 minuten(maar niet echt krijsen)en dan valt die in slaap.
meestal huilt die dan omdat die wel moe is maar zijn slaap niet kan vatten.
en s'avonds slaapt die eigenlijk na 5 minuten al.hij word s'nachts eigenlijk nooit meer wakker,en als die wel wakker word dan ga ik even kijken en geef hem zijn tutje en een kus en dan is het goed.

groetjes kim

het scheelt er wel eens aan soms dan kun je geen goed doen en zijn ze bekaf en dan laat ik vooral Martin want Jasmijn huilt bijna nooit wel eens een tijdje huilen maar dat komt omdat ik nu ook weet of  ik hem er beter uit kan halen wat ik dan idd gewoon doe of dat ik   hem laat liggen hou er ook niet van dat laten huilen

ik heb wel eens gelezen dat baby"s die als ze huilden eerder opgepakt werden dus niet laten huilen later ook geen huilers werden  

en kijk maar eens naar die  warme landen afrika enzo daar lopen ze de hele dag met ze in een draagdoek niets mooiers toch  

ga gewoon je gevoel af en ik ben het ook idd eens met woedel

groetjes Elena

Gewoon lekker blijven vertroetelen... er is niets lekkerder dan dat!
Ze hebben wel eens tegen me gezegt, je mag je kind net zoveel vertroetelen als dat je zelf aan kan! De ene dag heeft mama of de kleine er meer behoefte aan als  de andere dag. Dus verpesten/verwennen zal niet lukken  want doseren gaat vanzelf, dat regeld moeder natuur.

Zelf heb ik het gehad dat de kleine vaak moest huilen omdat het huidhonger had. Geef geen borstvoeding en hij miste het lichamelijke kontakt héél erg. Vanaf het moment dat we er lekker aan toe hebben gegeven, is het allemaal een stuk rustiger in huis!
Een draagdoek heeft ons enorm geholpen, dan kon ik hem heerlijk vertroetelen en lag hij lekker strak tegen me aan gewikkeld.

Groetjes Wan

Hoi Dames

Hier nog een aanhanger van de niet laten huilen klan. Het is niet zo dat danny nooit eens   mag mekkeren ofzo, maar als hij huilt sta ik als eerste bij zijn bedje en hem laten huilen doe ik ook nooit.
Bij mijn oudste hebben we dat in het begin ook nooit gedaan. op een gegeven moment wel 1 keertje want toen wilde ze echt niet meer in haar bedje slapen en viel zelfs rechtop zittend op je schoot wel in slaap zo moe was ze. zodra je haar dan weglegde werd ze weer wakker en zette het op een krijsen. We hebben ze een keer laten huilen en toen is ze vrij snel in slaap gevallen. Ze lag wel lang daarna nog na te snikken. ik voelde me vreselijk maar het was wel gelijk opgelost. Daarna is het nooit meer voor gevallen en ging ze gewoon slapen.

Ik weet niet of ik het nog een keer zou kunnen hoor. ik denk ook dat de situatie op dat moment ook meetelt. Ze was gewoon zo moe dat ze wel een keertje moest slapen.Ze was toen ook al een maand of 7 geloof ik dus slapen in de box was er al lang niet meer bij.

groetjes irene

Terug
Bovenaan