"Zwangerschaps-dementie'

mijn hele huis hangt vol met post-its en nog vergeet ik de helft,zoals naar de supermarkt gaan met boodschappenbriefje en dan niet meer weten waar je die gestopt heb ,en dan nog met allemaal dingen thuiskomen die je gisteren al  gehaald had.of van de kamer naar de keuken lopen en dan niet meer weten wat je er kwam doen,zo was ik vandaag de woonkamer een beetje anders aan het inrichten zodat straks de box er kan staan ,en omdat we voor mijn dochter een speciale zitzak gekocht hadden (die ze nodig heeft voor haar houding). zie ik dat mijn   man de was aan het opvouwen is ,maar daar zaten ook de spullen tussen die straks mee moeten naar het ziekenhuis, begin ik doodleuk met het inpakken van die tas.terwijl de hele woonkamer overhoop ligt ,was ik ff vergeten.
ik heb eens gelezen dat het komt doordat je hersenen krinpen tijdens de zwangerschap door toedoen van hormonen, en daardoor werkt je korte termijn geheugen niet zo goed meer.je hebt na de bevalling ongeveer een jaar nodig om die hersenen weer in goede vorm te krijgen ,ik denk zelf dat het ook een trucje van moeder natuur is, want doordat je korte termijn geheugen niet zo goed werkt,kun je de pijn van de bevalling ook niet letterlijk meer herrinneren ,en daarom zegt iedere moeder ook dat als je je baby eenmaal in je handen hebt je alle pijn vergeten bent, dat is ook zo want dat blije gevoel over de baby is veel belangrijker ok op te slaan in je geheugen dan de pijn van de bevalling, je weet nog wel dat het zeer deed maar hoe pijn het werkelijk deed kun je je niet meet voorstellen.kunnen we toch nog een beetje blij zijn met onze dementie
groetjes saskia

hihi ik heb het ook mijn vriend wou niet geloven dat t echt bestond... tot vanochtend...we zaten bij vk ik had mn zwangerschapskaart in de tas gedaan normaal pak ik hem eruit als ik na binnen mag komen leg ik hem direct voor de vk op tafel.. dit wist zei ook dus ze zegt heb je je kaart bij je?? ik kijk stom op haar tafel en na haar en toen op de grond na mn tas oja zeg ik alsjeblieft haha en toen was mijn vriend dus echt overtuigd...

en vanmiddag zei zelf een vriendin dat nog.... je hebt nog helemaal niet gevraagd hoe mn sollicitatie is gegaan maandag normaal sms, bel, mail je altijd wel belangstellend je lijdt echt geheugenverlies je bent een zeefje!!!

hahaha

dat mij dat nog is moet overkomen ik die altid alles onthoud......

Ja echt he? Maar ik heb er wel een aantal weekjes langer last van.
Vandaag nog tegen mijn werkgever gezegd (tandarts) maar die zei: je moet niet alles op de zwangerschap gooien (zei hij wel lachend, maar toch).

Op de dokterspost (waar ik in het weekend werk) wordt er volop door de huisartsen mee gegrapt, zo van: tja das waar ook: zwangerschapsdementie. De huisartsen hebben er serieus begrip voor.
Maar ja het is ook duidelijk, ik ben nu zoooo anders. Normaal ben ik heel stipt enzo, maar nu...

Hopelijk komt het wel weer terug!

x Petra

aanvulling:

Voorbeelden: (kunnen jullie ook om mij lachen, mn de mensen die er geen last van hebben).

Ik weet niet meer wat we gedaan hebben met welke patienten, ik bel soms 2 x dezelfde patient op (dat is heeeeeel erg genant!!!!!).
Gisteren een vriendin voor de 2e x gemaild voor haar adres (had ik al gekregen).
Wasje van de week voor de zekerheid (nog) maar eens aangezet (had ik dat nou al aangezet of niet????).
Zeggen tegen mijn werkgever dat ik iets nog niet gedaan heb, terwijl ik het wel gedaan heb! (echt jongen!)
Ga zo maar door...

Trouwens ik had gehoord dat het hormoon wat er voor zorgt dat je gewrichten weker worden ook je hersenen weker maken...

groetjes

Grappig om al die verhalen te lezen, hahahaha.
gelukkig ben ik dan toch niet de enige hier.
Het lijkt ook wel, dat hoe verder de zwangerschap vordert, het allemaal alleen
maar erger wordt.
ik moet echt ALLES opschrijven, want ik onthoud niks meer..
Gisteren dacht ik lekker rode kool met appel,aardappels en speklapjes te eten,mmmm
kaneelstokjes erin en smullen maar..
Nou dat viel mooi in het water zeg..
Heb geloof ik vergeten de aardappels te koken, en de kaneelstokjes bij het vlees gedaan,niet echt een lekkere combi kan ik je zeggen..
Vriendlief zat me al raar aan te kijken,maar het duurde ff voordat het kwartje viel.
Dat werd dan toch maar weer een lekker frietje,hahahaha.
Vind het wel lachen allemaal...

ben nogals eens mijn telefoon kwijt, ben ik aan t bellen geweest en koffie aan t zetten tegelijk kom ik hem later na terugbellen van mijn eigen nummer de tel. tegen in de koelkast naast de koffiemelk.

Haha..Leuk om al die verhalen te lezen. Ik merk zelf geen verschil eigenlijk, maar dat komt ook omdat ik 'normaal' al verschrikkelijk verstrooid ben.
Ik werk nu wel elke dag met briefjes, 's ochtends neem ik me van alles voor en aan het eind van de dag ben ik het weer vergeten. Erg frustrerend!!
Enne... het komt me bekent voor; ik loop naar boven om bijv. een boek op te halen en ik ga de wc schoonmaken...pfff haha!

Liefs, Line

Jawel, ook ik heb hier last van. Vooral van dingen die in mijn hoofd schieten die nog gedaan moeten worden of zo. Die moet ik dan echt vertellen aan mijn man, omdat ik bang ben het anders te vergeten.
Dan ren ik zo ongeveer naar hem toe om hem te vertellen dat.... ehm... ehm... tja, vergeten.....
En inderdaad de boodschappenlijstjes 6 keer doorkijken voor 1 rek waar de thee in staat en nog zonder thee thuiskomen.
Autorijden en de weg vergeten (automatische piloot werkt nog wel gelukkig :)
Dingen die je mee moet nemen als je van huis weg gaat klaarleggen en ze alsnog thuis lekker laten liggen op tafel.
De drang dat je persé nu iets moet pakken uit douche/keuken/kamer etc. Daar aankomen en niet meer weten wat het was.

Ach ja, sommigen zeggen zelfs dat je er nooit meer echt helemaal vanaf komt.

Mirretje

Terug
Bovenaan