Raaf bijna gestikt, wat zouden jullie doen!?

Wat erg - mijn nekharen staan nog steeds omhoog...ik zou ook meteen die kussen weghalen. Froukjes advies is ook goed. Wij hebben ook geinvesteerd in aerosleep waardoor ik wat rustiger slaap s'nachts. Ik hoop dat je voor Raaf eengoede oplossing vindt!

Mor 74

Dat is zeker schrikken! Ik zou het kussen absoluut niet meer gebruiken in zijn bed!

Wij hebben zo'n kussen bij beide kindjes niet gebruikt. Allebei draaiden ze ook al snel van rug naar buik. Dit was volgens onze fysio ook al heel positief tegen de voorkeurshouding. Bij de oudste is er niets meer van te zien. En bij de jongste hebben we er ook vertrouwen in dat het vanzelf goed komt. Als de hersenen dadelijk een groei spurt maken, dan wordt het schedeltje vanzelf ook beter in vorm geduwd en zolang de fontanel nog goed open is kan het nog alle kanten op. Dat is tenminste wat mij is verteld en wat ik bij Tijs heb gezien.

Groetjes,
Susan

He bedankt voor jullie reacties! Ik kon even een tijdje om een vage reden niet inloggen... maar de fysio is ondertussen langsgeweest.

Zij schrok natuurlijk ook. Maar we hebben nu een oplossing en daar ben ik redelijk ok mee. Raaf slaapt weer in zijn kussen maar krijgt nu een laken tussen zijn beentjes. Dat laken vouw je in een lange strook en dan stop je hem goed in op schouderhoogte onder het matras. De strook loopt dan tussen de bovenbeentjes door en zo weer aan de voorkant weer op schouderhoogte instoppen onder het matras. Zo kan ie nooit op zijn buik draaien, wel met zijn beentjes bewegen. Hij ligt dus iets meer gefixeerd, zonder verder hinder van te hebben. Dit gaat tot nu toe heel goed. Ik heb de eerste paar keren zo nu en dan bij hem gekeken en hij lag elke keer netjes op zijn zij.

Met zijn koppie gaat het trouwens heel goed, heeft geen voorkeur meer, maar moet nu alleen nog op zijn zij slapen om wat tegendruk op zijn hoofd uit te oefenen.

Alleen een kussen in zijn rug is bij Raaf echt geen optie, want hij rolt alleen maar... hij wil qua bewegen alles iets te snel. Hij is namelijk nu bezig om zijn bips omhoog te duwen als ie op zijn buik ligt... meneertje wil kruipen...
Hij is over 6 dagen pas 5 maanden!

Hoi Saskia,
Gelukkig maar dat de fysio met zo'n goede oplossing kwam! Dat draaien dat herken ik, Reef wil ook alles veel te snel. Hij slaapt wel in een trappelzak, met strak een deken over zich heen. Als ik 'm losleg in zijn pyama dan is het feest en ligt meneer binnen de kortste keren achtersteoren in bed! Ha ha, oppassen geblazen met die ondernemende mannetjes ;-)
Succes verder en blij dat het goed gaat!
Groetjes Nanna

hoi hoi
wat vreselijk ook ik ken dit kussen maar mocht hem alleen gebruiken overdag in de box als ik erbij was.
wat bij ons ook hielp is het bedje omdraaien ze willen graag naar het licht toe kijken maar dat heb je vast al geprobeerd.
mvg

Terug
Bovenaan