Radeloos ;-) Iemand tips?

Onze kleine man is nu 2 maanden. Krijgt 6x per 24 uur 150+5 voeding met jbpm. Hij weeg 6150gram. Is dit nu te weinig of niet? Tussen de voedingen door is hij onrustig, hazeslaapjes en niet tevreden. Hij drinkt zijn fles ook erg snel leeg. 's Avonds slaapt ie aan een stuk door om vervolgens de hele nacht te spoken. Nu hebben we al geprobeerd hem in de avond wakker te houden maar ook dat mocht niet baten.
Poeh zeg, al 2 maanden geen normale nachtrust begint nu toch wel een beetje op te breken. Hopelijk hebben jullie tips voor me.

6 kilo keer 150ml is 900 melk..minimaal zeg maar..
Hij mag denk ik wel wat meer maar daarvoor zou ik vandaag het cb over bellen. Die kunnen dat wel vertellen. Ik denk het wel aangezien onze zoon evenveel krijgt en een kleine 2 kilo minder weegt. Het mocht van cb en hij zuipt het wel op.

Welke fles en speem gebruik je? Hij moet er exht 15 minuten over doen dus misschien een andere speen?
Wij gebruiken hier nu de aventfles met speen 3 voor deze hoeveelheid ook met jbm. Maar soms gaat dat ook wat snel, zal vandaag eens echt timen anders pakken we twee.
Succes..

Ook hier slaapt hij 's nachts niet geweldig dus ik weet hoe je je voelt..ook twee maanden

Of... Misschien is inbakeren nog iets omdat hij ook onrustig is? Als je dan toch het cb belt.......

Heb hem net 180 gegeven en hij zit nu voldaan in zijn wipper. CB gebeld en die hadden de tip van de dag: als de kleine man 's avonds van 5 tot 12 slaapt moet ik zelf ook maar alvast gaan slapen. Aanpassen aan zijn ritme. Toen ik zei dat ik natuurlijk niet om 5 uur ook in bed ga liggen leek ze dat toch heel vreemd te vinden! Mocht van hun niet verhogen maar ga ik dus wel doen. Ook een andere speen zodat hij langer over de fles doet. Nu kijken of hij straks ook nog lekker gaat slapen! Ik hoop het zo want kan wel wat rust gebruiken :)

Wij slapen wel van 5 tot wanneer hij ook maar wakker wordt..gister om 8 uur in bed paste toen beter bij zijn ritme..
En inbakeren??

Zou je niet eens kunnen proberen om hem wat meer op vaste tijden te voeden en dan 's avonds nog wakker te maken voor een laatste voeding? Wij laten er overdag nooit meer dan 4 uur tussenzitten omdat hij anders dat dag-nachtritme niet gaat leren (denken wij). In de nacht laten we hem wel liggen en krijgt hij eten wanneer hij honger heeft. Overdag natuurlijk ook, maar nooit langer dan 4 uur...
En tja, de tip van het cb is wel waar... slapen wanneer je kleine slaapt. Wij doen het hier ook. Het komt regelmatig voor dat ik bijvoorbeeld de fles van 19 uur doe, dan naar bed ga en mijn man de fles van 23 uur laat doen. Ik kan dan slapen tot aan de nachtfles. Mijn man hoeft er dan 's nachts niet uit. Op die manier kan je het wat makkelijker volhouden.
Waar slaapt hij overdag? Gewoon rustig boven in z'n bedje? Anders is dat nog een tip: na de fles in de box om lekker te spelen, bij het eerste gaapje of teken van moeheid naar z'n bedje toe. En soms ook gewoon eventjes laten huilen.
Over voedingshoeveelheden: het kan helemaal geen kwaad om je kleine af en toe wat meer te geven als je denkt dat hij te weinig heeft. Ik doe het hier ook. Zo lang je maar onder die liter blijft. Vaak als ze "bij"gegeten zijn dan gaat het meteen beter.

Terug
Bovenaan