Radeloos qua slapen baby...

<p>Hallo allemaal, </p><p>Ik ben op het moment even helemaal radeloos mbt het slapen van onze zoon. Overdag slaapt hij vaak 3 kwartier, heb gelezen dat dit ook de slaapcyclus is. Na drie kwartier wordt hij overstuur wakker. Vaak probeer ik de speen en troost hem door bij hem te gaan zitten. Wanneer hij blijft huilen haal ik hem uit bed en laat ik hem in de box spelen of knuffelen we. Vaak hoeft hij nog lang geen fles en oogt al wel snel weer vermoeid. Hij heeft dan dus nog lang niet genoeg slaap gehad maar wil ook niet meer naar bed. Zijn er ouders hier mee bekend? Wat doen jullie wanneer jullie baby wakker is na drie kwartier? Onze zoon is 10 weken oud, ik probeer alles qua schema te doen:fles, knuffelen, spelen en bij symptomen van vermoeidheid breng ik hem naar bed. Ik ben de hele dag met hem bezig om hem te proberen te laten slapen... Kan iemand mij helpen?? </p><p> </p>

Inderdaad ff inbakeren proberen. Mijn dochter slaapt vaak overdag beter op de arm ingebakerd met me pink in haar mond terwijl ik haar wieg. Dan wanneer ze diep slaapt leg ik haar weg. Soms leg ik haar bij de eerste tekens van vermoeidheid in bed ook ingebakerd en dan gaat ze eerst een beetje jengelen (echt huilen is het niet) dan een beetje piepen en dan slaapt ze. Ik ben zeker niet van t laten huilen maar soms laat ik haar gewoon ff 5 minutjes jengelen en dan valt ze vanzelf in slaap. 

Mijn zoontje doet ook hazenslaapjes (30-45 min). Wij bakeren hem ook in want zonder inbakeren slaapt hij niet in. Ik haal hem er meestal uit als hij wakker wordt ookal was het kort en doe het hele riedeltje weer opnieuw: voeden-knuffelen-spelen-zelf spelen en weer naar bed. Maar dan wel alles korter, ik geef borstvoeding dus leg hem kort aan voor een paar slokjes. Eerst betekende dat dus heel veel met hem bezig zijn maar nu doet hij meestal een langer slaapje in de middag. Als het helemaal niet wil doe ik hem in de draagzak en ga een stuk lopen, dat werkt altijd. Blijft lastig, dat slapen.

Ik heb er ook zo eentje. Nu inmiddels 8 maanden en slaapt overdag nog steeds maar 3 kwartier achter elkaar. Soms 1.5 uur maar dat is bijna nooit bij ons. In de nacht geen enkel probleem. 
Wij hadden ook vanalles geprobeerd maar het bleef 3 kwartier. 
Gewoon maar geaccepteerd en dan maar gewoon naar bed wanneer de slaap signalen komen. Maar dat betekende dat er soms slaapje zonder voeding in zat omdat we anders niet uitkwamen met de flesjes. 
Ieder kindje is weer anders en het is even zoeken wat bij jullie werkt.
bij ons is slapen overdag gewoon wat korter? 
succes!

Heeft mijn zoontje ook heel erg gehad, hij kon maar niet doorslapen na een cyclus, maar was ook niet uitgerust daarna. Ik heb een week lang bij hem gezeten. Kost veel tijd en vraagt veel energie, maar het heeft bij ons wel geholpen. Dus zodra hij wakker werd en hij niet meer in slaap kon komen ging ik naar hem toe, speentjr, aai over zijn bol en vaak een tutje over zijn oogjes (of tussen zijn oogjes wrijven) en dan na 5 minuutjes lukte het vaak om nog een halfuur/3kw verder te slapen. Nu is hij 4,5 maand en gaat het super met zijn slaapjes. Soms wordt hij wakker na 3kw en is hij ook uitgeslapen (dan wordt hij brabbelend wakker) en soms wordt hij wat huilerig wakker en weet dan zelf na een paar minuutjes weer in slaap te vallen. Succes!

Onze zoon is morgen ook 10 weken, we hebben echter alles behalve een schema. Ongeveer elke 4 uur een fles en daarvoor een schone luier maar verder zit er geen regelmaat in. Soms slaapt hij wel tussen de flessen door en soms ook niet, ook de plek waar hij slaapt wisselt maar overdag ligt hij nooit in zijn bedje, alleen snachts.
Is het gebruikelijk om er met 10 weken al ritme in proberen te krijgen? 

Terug
Bovenaan