Radeloos

Ik ben vorig jaar bevallen van ons zoontje en gaf in het begin ook 100% borstvoeding op verzoek, zoals dat in het ziekenhuis de standaard was. Eenmaal thuis had ik een kraamhulp van de oude stempel, dus niets met voeden op verzoek maar strak om de 3 uur. Haar theorie was dat de baby moet leren zich vol te drinken en niet iedere keer kleine beetjes te nemen.
Ik merkte dat ik om de 3 uur wel erg lastig vond als meneer als na 1.5u begon te huilen. Ook nam hij geen speentje. Heb toen voor mezelf zo tussen de 2-4 uur aangehouden tussen de voedingen. Om het uur vond ik ook niet te doen, en was ook voor mijn tepels niet uit te houden. Een voeding was dan wel 20min ene kant, 20 min andere kant. Later toen hij sneller dronk werd dat 10-10. Tijdens de nacht voeding viel hij vaak weer in slaap tijdens het drinken van de ene borst. Ik ging hem dan verschonen (wakker maken) en gaf daarna de 2e borst.

Wat je ook nog zou kunnen checken is of er wellicht niet te veel druk op je borsten staat. Bij mijn zus schoot het eruit, waardoor de kleine iedere keer maar mini-porties dronk. Toen ze dat door had, ging ze eerst een beetje melk met de hand afkolven en daarna pas de baby aanleggen. Dat hielp bij haar goed en haar kleine man kon zo grotere porties drinken en kwam daardoor minder vaak.

Succes! Borstvoeding geven kan inderdaad best pittig zijn, maar altijd in je achterhoofd blijven houden dat het het beste is voor je kindje! (Natuurlijk moet je er zelf niet aan onderdoor gaan..)

Pff heftig hoor. Slaaptekort is echt marteling hoor. Ik heb met je te doen. Je kan op een gegeven moment ook echt niet meer helder nadenken.
Ik zou in ieder geval je huisarts of het consultatieburo even bellen, om toch uit te sluiten dat er niet iets aan de hand is, want om de hele nacht te regelen is wel heel veel
Verder zou je eens kunnen proberen om een flesje te geven, om te kijken of het inderdaad aan de bv ligt, of dat het misschien een andere oorzaak heeft. 
Als hij echt honger heeft gewoon blijven voeden, maar soms kan het ook zo zijn dat hij troost nodig heeft omdat hij even door een fase of sprongetje heen gaat en je nabijheid nodig heeft. Drinkt hij maar een paar slokken iedere voeding of drinkt hij wel die borsten leeg?
Succes! Laat je even weten hoe het gaat?

Dankjewel allemaal voor de tips! Flesvoeding krijgt hij als ik er niet ben en heb het ook weleens als laatste voeding geprobeerd. Dab kreeg ik hetzelfde probleem terwijl hij daarvoor heel goed door sliep! Hij slaapt ook mijn kamer misschien dat okk het probleem? Ik heb hem vannacht rond 1en in zijn bedje gelegd en ben zelf op de bank gaan liggen toen viel die na een uur uitozchzelf in slaap, hij huilde niet meer een beetje jengelen en sabbelen aan zijn band. Gelukkig sliep die in een keer door tot 7 uur om vervolgens vijf a 10minuten de borst te pakken en verder te slapen tot 9. Maar ik ga sowieso even navragen aan het cb en of de huisarts! Ik hoop dat hij vannacht wel weer doorslaapt en misschien is het een goed idee om niet meer samen op de kamer te liggen! Hij is nu 3,5 maand. En misschien dat het ook een beetje daaraan ligt? Dat hij sneller wakker wordt omdat ik ook op de kamer ligt? Ik ga alle opties even na en alles even navragen! Dankjewel!! ( over btw drinkt hij wel gewoon goed om drie a vier uur ! Maar doet hij korte slaapjes van half uur tot max een uur ! Meestal savonds slaapt hij goed maar dat was gisteren ook wat anders!) 

Terug
Bovenaan