Ramadan

Hallo, beste moslima's,

Ik heb begrepen van een (mannelijke) moslim-collega van mij, dat zwangeren de Ramadan niet hoeven te volgen. Vasten tijdens je zwangerschap kan schade toebrengen aan je ongeboren kind of groeiachterstand tot gevolg hebben (een dieet volgen mag ook niet). Dat kan toch niet de bedoeling zijn? Vraag het eens na bij je imam.

Hi dames,
Ik bedoel het niet verkeerd hoor, maar kan ik aannemen dat jullie nederlands zijn, en een partner hebben die moslim is?
Ik weet van sisi dat ze nederlandse is, schreef ze in andere discussie.
Hebben jullie je eigen geloof omgezet voor het geloof van je partner?
Ik ben alleen heel erg nieuwsgierig.
Dragen jullie nu ook hoofddoeken enzo?
X

Hoi Dames,
Laat ik beginnen met zeggen da tik enorm veel respect heb voor de mensen die vasten. Ik vind het erg knap wat ze doen en de gedachte die erachter zit kan ik goed onderschrijven. Ik vind het getuigen van heel veel doorzettingsvermogen! Ik zelf ben RK en moest vroeger 40 dagen vasten (dat betekende geen snoep en op vrijdag geen vlees) tussen carnaval en pasen. Ik hield dat nooit vol, dook vaak stiekem in de snoeptrommel.
Maar ik zou inderdaad wel goed met de verloskundige overleggen. Jullie eetpatroon is tijdens de ramadan zo anders, zo alles of niets.... Je bent natuurlijk ook verantwoordelijk voor je ongeboren kindje. Zoals ik begrepen heb kun je je dagen ook later inhalen toch... lijkt me idd wel moeilijk om het alleen te doen, maar het is wel een alternatief.
Als je verloskundige erachter staat en het lukt je, dan heb ik er alleen nog maar meer respect voor hoor.
Fijne tijd,
Patricia

Salam,

Ik ben zelf ook moslim en altijd doe ik mee met vasten. Daarom vind ik het erg jammer dat ik ook nu niet mee kan doen aangezien ik zwanger ben. Als je borstvoeding geeft hoef je ook niet te vasten omdat je kind anders te weinig melk krijgt. Dus dat lijkt mij ook een punt als je baby nog in de buik zit. Bij mijn eerste kind heb ik het ook niet gedaan omdat ik gewoon wil dat mijn baby alle voedingsstoffen die het nodig heeft op tijd binnen krijgt. Trouwens  een baby is een geschenk van Allah en hij wil ook dat je alle dingen die  het nodig heeft aan hem geeft, je wordt wel vergeven als je zwanger bent.

Succes!
Elmira.

Terug
Bovenaan