Rapley methode

Hi! Ik vol de rapley/kleintjes methode met onze dochter, die is nu 11 maanden en we zijn inderdaad pas vanaf 6 maanden gestart. 
Rapley is niet zomaar alleen je kind grote stukken eten geven, er zit een gedachtegoed achter :) die haakt bijvoorbeeld ook in op waarom je tot 6 maanden moet wachten. Je kind is er dan qua ontwikkeling klaar voor, het kan meestal zelfstandig rechtop zitten, zelf eten pakken en naar de mond brengen én de darmen zijn er dan klaar voor. Natuurlijk gebeurt er niet iets magisch van de ene op de andere dag met 6 maanden, het ene kindje is er een paar dagen eerder klaar voor en de ander een paar dagen later. 
Maar eerder beginnen met voeding kan schadelijk zijn voor de darmen en wat langer wachten niet. Toen was de keus voor mij snel gemaakt ;) 
Het is een heerlijke manier van eten en blij dT we het zo doen. Ik zou me als ik jou was goed inlezen, dat kan met het boek van Kleintjes en er zijn ook goede informatieve Facebookgroepen. 
 
Ik heb rapley gedaan met mijn dochter van inmiddels 2,5 jaar. Ik begon pas met 6 maanden en heb nooit gepureerd. Ik vind het heerlijk, geen gedoe met apart hapjes maken, voeren en geen zorgen of ze genoeg binnenkrijgt omdat melk tot zeker een jaar de hoofdvoeding is. 


Ik raad je wel aan goed in te lezen, bijvoorbeeld op Facebook en ik kan het boek 'eten voor de kleintjes' van Stefan Kleintjes van harte aanbevelen! Lees ook goed over het nut van de kokhalsreflex en het verschil tussen verslikken en stikken. 


En als je nog specifieke vragen hebt, stel ze gerust. 
 
Ik heb het boek trouwens als e-book besteld, scheelt toch weer flink :) je leest er heel makkelijk doorheen en ik vond het erg interessant.
En have fun ermee, het is echt een hele leuke manier van omgaan met eten (vind ik)! Ook een heel proces haha maar dat ligt soms meer aan d'r verwachting van anderen. Anyways, ik vind het heerlijk om mijn dochter te zien smullen, en op andere dagen blieft ze helemaal niks. Ook goed :) 
 
Terug
Bovenaan