Rapley methode?!

Hallo allemaal, misschien een beetje aansluitend op het onderwerp hieronder; bijvoeding.

Het consultatiebureau adviseerde mij op aansluiting van de borstvoeding om bijvoeding te geven volgens de rapley methode. Ik heb me er in verdiept en kan inderdaad achter de visie staan!
Nu heb ik gisteren voor het eerst een banaan aangeboden en ook vanochtend, maar ik merk dat er helemaal geen interesse in eten is! maargoed mijn dochter is nu 6 mnd dus moet nu wel. Ik zal het gewoon blijven aanbieden en dan zal de nieuwsgierigheid vanzelf komen, het moet tenslotte spelenderwijs komen.

Ik ben benieuwd naar de ervaringen van anderen, die waarschijnlijk net iets verder dan mij zijn!

Hoi!
Ik heb eerst maar eens gegoogled wat de Rapley methode is, had er nog nooit van gehoord :)
Ik heb er zelf geen ervaring mee, Jaimy krijgt vanaf dat hij ongeveer 4 maanden was al fruit. Later ook wat groente en nu ook brood.
Ik merk dat hij langzamerhand steeds beter gaat eten, van supergepureerd naar nu met stukjes. We boden 'm gewoon steeds wat meer aan. Afdwingen helpt niet, kijken wat je kindje lekker en leuk vindt wel! Wij ontdekken steeds meer, het is erg leuk om te zien hoe hij sinds een week echt brood eet; zo snel kan het gaan.
Misschien lijkt dat wel wat op de Rapley methode? Lijkt me ook het enige wat je kunt doen; kijken wat je kindje wil eten en niet dwingen.
Ben benieuwd hoe andere ouders dit doen!

Ja hoe je dit beschrijft lijkt het er zeker wel wat op haha. Kijk een methode met gezond verstand kun je het ook noemen :p

Hoi hoi,

hier een juli-mama. Ik ben helemaal pro-rapley(mits het bij jou en je kindje past). Mijn oudste 2 kindjes hebben zo hun bijvoeding gekregen en mijn jongste nu weer (hij is van 10 juli)
In het begin (met ruim 6 mnd gestart) moest hij er ook niet veel van hebben. Na een paar weken viel het kwartje en inmiddels eet hij best wel wel wat mee. Ligt er een beetje aan wat want als hij het niet lekker vindt ho maar. Hahaha.
Hij kauwt heel erg goed en eet zo een boterham (met boter) op.
Jij schrijft dat het nu moet. Maar het heet niet voor niets BIJvoeding he? Tot een jaar doen ze het prima op borstvoeding en hebben ze alle tijd en kans te leren omgaan met ander voedsel. Zet haar aan tafel als jullie dat ook doen (als dat uitkomt) en laat haar maar experimenteren. Je moet natuurlijk wel zorgen dat de voorwaarden ok zijn en ze het bijv. vast kan houden. Ik had pas aardbeien, in de lengte in kwarten gesneden, smullen! Banaan daar kun je een driehoekje uit snijden zodat ze het beter vast kan houden of een hele banaan, alleen aan de bovenkant de schil eraf halen.
Mocht je nog tips nodig hebben dan gil maar, ik zou zeggen geef haar de kans en de tijd...

ps ken je het borstvoedingsforum en het bijvoedingsforum?

Hoi,

Ik vind Rapley ook wel iets. Ze krijgt ook vaak gepureerd maar geef haar ook regelmatig een banaantje of zo. Heerlijk vindt ze dat!!

@Natasja: Wat geef jij je kindje verder nog?

Terug
Bovenaan