Rapley methode?!

Hij eet eigenlijk alles "met de pot" mee. Overdag brood (sneetje per maaltijd besmeerd met boter), koek (stukje soepstengel, rijstwafel, cracker) en soms fruit, 's avonds dat wat wij eten. Vlees geef ik nog niet zo veel (geruld gehakt, kleine stukjes kip in een gerecht verwaerkt wel bijv. en vis) maar verder gewoon wat wij eten. Aardappel, groente, maar ook groenteomelet, nasi, macaroni, komkommer, tomaat, hutspot maar ook meer spicy gerechten (kip in pittige uiensaus bijv.) Als toetje fruit: aardbei, appel, banaan, meloen, mango, wat ik maar heb. Alleen met kiwi en citrusfruit ben ik even voorzichtig (daar reageerde de middelste op) Mijn mening is dat het ok is als het maar gevarieerd is (en dat is het want wij eten ook niet iedere dag hetzelfde) Hij smult ervan!

He Natasja heb ik ook nog een vraag voor je: geef je nog borstvoeding, zo ja: hoe ziet je schema er uit en zo nee hoe heb je afgebouwd en wat geef je nu voor drinken?

Wat leuk dat mijn mede borstvoedingmoeders het ook interessant zijn gaan vinden nav titel!

ik heb boek van stefan kleintjes gekocht: vind ook wel nuttige informatie over de kenmerken van voeding, voorbeeldje is margarine, halvarine en roombter staat bij alles beschreven wat voor- en nadelen zijn.

Hoi hoi,

ik geef ook nog BV ja, volop, hahaha (mn andere heren genieten nog mee)
Onze jongste drinkt zo ongeveer (we hebben niet echt een schema, is volledig op vraag, meestal van hem, soms van mij)
tussen 6 en 8 BV
tussen 7 en 9 1 boterham
tussen 9 en half 11 BV
slapen
1200 1 boterham
1300 (kan ook later zijn) BV
vaak rond 1600 BV
vaak nog slapen
1800 warm eten en toetje
1900 BV
2200 BV
En hij slaapt hierop nu eindelijk door lijkt het! Sinds een week dus durf nog niet zo heel hard te juichen. Hoe ziet jullie schema eruit?
Ik wil trouwens tot zijn 1e alleen BV als vocht geven (op vraag) en daarna afbouwen tot 2, 3 of 4 voedingen per dag. Als ik het nog even volhou het liefst tot hij 2 is. En daarna... dat zien we dan wel weer!
Hoe lang denken jullie door te voeden? Of hebben jullie al afgebouwd?

ik geef nog steeds alleen borstvoeding en biedt dochterlief fruit en groente.
Op dit moment drinkt ze trouwens niet zo best, waarom dat weet ik niet. Maar dat is weer een ander verhaal. Ik had zelf in gedachten om sowieso tot 8 mnd borstvoeding te geven tot dat er ook echt wat anders binnenkomt en dan langzaam af te bouwen tot alleen ochtend en avond voeding, maar hoe en wat daarna weet ik ook nog niet!

Ik moet eerlijk zeggen dat ik me nog niet kan voorstellen dat mijn dochter na 2 mnd al echt genoeg binnen krijgt als ik haar zo zie!

Leuk dat hier ook mama's Rapley doen. Ik ben egenlijk van september en net begonnen met bijvoeding. Het blijft voorlopig vooral bij spelen met de handen, af en toe proeven en dan een vies gezicht trekken. Vanmiddag (tegen de regels haha) puree van peer op een bordje gedaan en een lepel erbij gelegd, werd een heerlijke smeerboel en de smaak vond hij voor heg eerst lekker.

Wel moeilijk vind ik het om vertrouwen te houden dan mijn kindje de leiding kan hebben als iedereen om me heen twijfelt over de methode en denkt dat hij iets tekort komt. Hebben jullie daar een handig riedeltje voor om het uit te leggen?

Terug
Bovenaan