Rapley? :S

A

Anoniem

Guest
Misschien heel dom :S, maar Rapley methode? Ik heb er nog nooit van gehoord... nou is Jennifer mijn eerste kindje, maar mijn mama vriendinnen hebben me er ook nog nooit over verteld....en het cb ook niet?!?!?
Wat mist mijn dochtertje van 16 weken......?!?!?
Liefs Nicole

Hallo moet je zeggen ken het ook niet terwijl dit mijn 3 de is
Ik doe er dus niet aan en ook niet aan sprongetjes spring hoogstens een keer zelf maar heb inderdaad wel gelezen en dan gaat het over stukjes eten geloof ik
Groetjes Monique

Pffffffffjjjjjjwwww! Ik voelde me al een slechte mama!
Sprongentjes ken ik hier ook niet!
Gelukkig ben ik niet alleen, hihi!!!

Haha, wat een ontaarde moeders zijn jullie toch! Zijn jullie niet eens op de hoogte van  de allerlaatste, nieuwste, modernste, best bewezen voedingsmethode?! Pfff..........Nou, zal ik jullie dan even op de hoogte stellen van deze super-de-luxe manier om zonder moeite een eet-wondertje te maken van je kindje, zodat hij met 2 jaar zonder problemen olijven, spruitjes, zongedroogde tomaten en andere grote mensen dingen eet. Haha, ik zit jullie te dollen hoor (ik hoop dat jullie dat snappen).

Rapley is een methode waarbij de babies geen geprueerd voedsel aanbiedt maar stukjes voedsel, ter grootte van hun vuistje. Je gebruikt dezelfde groenten en fruistsoorten als in prutjes. Het idee is dat je je kindje zelf de regie geeft over het eten en dat  kindje daardoor zelf kan bepalen  wanneer hij/zij er aan toe is om vast voedsel te eten. Omdat je dingen niet pureert leert je kindje pure smaken kennen en zal hij daarom later veel meer gaan lusten. En zo zouden er nog 10tallen voordelen zijn.

groetjes, Paulien en Yanick (die over een maandje gaat rapley-en)

Paulien, dat heb je heel mooi samen gevat!
Wij zijn ook net begonnen met deze methode en het gaat best goed! En het is nog leuk ook. Ik zit me te bedenken hoe ik hier van wist.... O ja, ik weet het al weer, ik had er een artikel over gelezen en heb me er toen verder in verdiept. Heb nu ook het boek van Stefan Kleintjes gekocht. Hij staat ook erg achter deze methode. Het is een prettig boek, wat ik er ff bijpak als ik even niet meer weet wat Jarno wel of nog niet mag. Ook staat er meer info op www.borstvoeding.com

Groetjes Lien.

Dank je Lien

Dat boek van Stefan Kleintjes heb ik ook (geleend). Ik vind het handig omdat er wat schema's in staan (die overigens ook op bortsvoeding.com staan) en tips enzo. Maar ik word een beetje zenuwachtig van de nadruk op borstvoeding (en dat voor een mama die met 5 maanden nog steeds uitsluitend bv geeft) en ook  vind ik  het soms wat dwingend overkomen allemaal. Alsof het de enige waarheid is, en ik geloof niet in de enige waarheid. Maar goed, ik heb alleen het eerste deel  pas gelezen, misschien dat het verder in het boek wel meevalt.      

Heb je gelijk in hoor, de schema's zijn erg handig en verder moet iedereen zelf weten hoe je 't allemaal doet. Ik probeer al de hele tijd foto's te plaatsen, maar 't lukt niet erg. Zal het zo even in een apart bericht proberen...

Gr. Lien

Terug
Bovenaan