Hoi annett,
Ik denk dat een combinatie best kan hoor. Ik ben ook van plan om ook best eens gepureerd te geven (erwtjes en rijst bijv zijn in het begin nog niet zo handig, te klein) en als we op stap zijn zal een potje makkelijker zijn dan stukjes.
Volgens mij moeten kindjes de rapley-methode echt onder de knie krijgen. het idee is dat ze in het begin nog niet zoveel naar binnen hoeven te krijgen omdat melk het 1e jaar de belangrijkste voeding blijft. En op deze manier kunnen ze alles zelf ontdekken. Ik denk dus dat het heel logisch is dat je zoontje de eerste keer niet zo goed weet wat hij met dat stuk eten moet. Ik lees trouwens overal dat kokhalzen er bijhoort, dat dat een reflex is om te zorgen dat ze zich niet verslikken. Als het je wat lijkt, zou ik gewoon elke dag wat proberen.
Ik zie deze methode echt als een stroming die nu even 'in' is. Alles wat ik erover lees lijkt me heel logisch en daarom sta ik erachter. Maar misschien lachen onze kinderen ons over 25 jaar wel uit hierom (net zoals ik mijn moeder uitlach dat ze mij met 2 maanden al een fruithap zat te voeren). (schoon)moeders zijn vaak erg huiverige over stukken eten geven, haha, die komen natuurlijk uit een ander 'tijdperk' .