Rapley? :S

Gelukt!! Lekker tomaatje hoor!!

Foto's zijn ingescand, dus niet van top kwaliteit!!

Wat een geweldige foto's! Tomaat gaat er dus wel in? Nou ja, erin, er zit natuurlijk ook een boel om zijn mond, haha.

Yanick is nou net 5 maanden, maar al wel heel erg geinteresseerd in ons eten. Gister zat ie met zijn handjes in mijn bakje japanse nootjes  Ik zit er dus over te denken om hem dit weekend een stukje meloen ofzo  te geven,  om te kijken wat ie er mee doet. Als ik die foto's zie krijg ik er nog meer zin in.    

Ik ben toch ook wel benieuwd geworden naar deze methode. Ik ga in het weekend ff in de boekwinkel kijken naar het boek. Volgens mij hebben ze er ook een heleboel lol in.
Gr. Marie-José

Ha, ha! Ja , het is ook erg leuk! Tomaat vindt 'ie heerlijk, net zoals broccoli. Hier zijn we ook rustig begonnen met 5 1/2 maand. In het begin krijgen ze toch bijna niets binnen, het is meer ontdekken en proeven.

Ik Rapley ook! Ik heb het hier geleerd en alles erover gelezen op borstvoeding punt com. Hier en daar geef ik ook wel eens wat geprakt of gepureerd, maar je staat versteld van wat ze allemaal zo weg kunnen happen!

Vergeet niet dat het de olvaritfabrikant is die potjes en gepureerde troep promoot. Dit is niet "natuurlijk". Net zo goed als dat het bizar is dat babypoppen verkocht worden met flesjes erbij. Mijn dochter legt de babypop aan de borst als die dorst heeft, want dat doet mama ook met d'r zusje . Ik zal de foto eens opzoeken die ik daarvan heb.

Ik ben op zich wel geïnteresseerd in Rapley, maar ben nu al een maandje bezig met vast voedsel en dat pureer ik dan. De groente kook ik vers, het fruit uit potjes. Maaaarrr...is het te laat om over te stappen op Rapley? Ik heb net geprobeerd meloen uit het knuistje te geven (want Liga en rijstwafeltje eet hij ook uit het knuistje), maar hij vond het niet zo lekker en de hap die hij wel nam verslikte hij zich behoorlijk in. Ik heb dus vervolgens toch maar een potje gegeven. Wil straks met groente ook stukjes geven, zal ik mijn vriend wel weer horen (je moet niet alles geloven wat ze schrijven) en mijn schoonmoeder zal ik ook wel niet meekrijgen op de dagen dat ze oppast. Is het dan toch handig om zeg maar 50/50 te doen??

Hoi annett,

Ik denk dat een combinatie best kan hoor. Ik ben ook van plan om ook best eens gepureerd te geven (erwtjes en rijst  bijv zijn in het begin nog niet zo handig, te klein) en als we op stap zijn zal een potje makkelijker zijn dan stukjes.

Volgens mij moeten  kindjes de  rapley-methode echt onder de knie krijgen. het idee is dat ze in het begin nog niet zoveel naar binnen hoeven te krijgen  omdat melk het 1e jaar de belangrijkste voeding blijft. En op deze manier kunnen ze alles zelf ontdekken. Ik denk dus dat het heel logisch is dat je zoontje de eerste keer niet zo goed weet wat hij met dat stuk eten moet. Ik lees trouwens overal dat kokhalzen er bijhoort, dat dat een reflex is om te zorgen dat ze zich niet verslikken.  Als het je wat lijkt, zou ik gewoon elke dag wat proberen.

Ik zie deze methode echt als een  stroming die nu even 'in' is.  Alles wat ik erover lees lijkt me heel logisch en daarom sta ik erachter. Maar  misschien lachen onze kinderen ons over 25 jaar wel uit hierom (net zoals ik mijn moeder uitlach dat ze mij met  2 maanden al een fruithap zat te voeren). (schoon)moeders zijn vaak erg huiverige over stukken eten geven, haha, die komen natuurlijk uit een ander 'tijdperk' .

Hallo
Ieder doet het op de manier die hij of zij goed lijkt
Mijn dochtertje hapt heerlijk die gepureerde ''troep'' uit het potje weg
groetjes monique

Terug
Bovenaan