Rapley

Hay Ymke,

Ja hoor ook voor flesgevoedde baby's is Rapley heel goed te doen. Vanaf een maand of zes kunnen ze kauwbewegingen maken. Dat heeft niet met borst of fles te maken. maar puur met de ontwikkeling in leeftijd. Met borstvoeding in de fles hoef je je ook niet druk te maken over de voedingsstoffen, borstvoeding voorziet nog heel lang in alle behoeftes van je ukkie.

Als je kunstvoeding zou geven moet je alleen wel een beetje uitkijken of de kleine voldoende binnenkrijgt om ook goed uit te kunnen met de opvolgmelk. De fabrikanten gaan er toch van uit dat de bijvoeding al een tijdje loopt en daar is de samenstelling ook op aangepast. Als uk nog geen (of te weinig) bijvoeding binnenkrijgt, zal je nog op nr 1 door moeten gaan. Daar mogen ze meer van hebben en zit meer in.

Groetjes Nynke

hi,

misschien ligt het wel erg aan je kind en of je FV of BV geeft. die van ons vond (hij is nu bijna 16 maanden) aan die brokken niks interessants. hij kon er gewoon niks mee.
hij  was wel erg geinteresseerd in  eten en liet zich graag van alles voeren. eerst een beetje pap en daarna fruit gepureerd, of eten uit een  potje  geserveerd  op een lepeltje. hij heeft zich verder bekwaamd en eet graag hele stukken van allerlei soorten groente en fruit, brood met korstjes , eet met de pot mee, ook met stukjes.  ook op de 'ouderwetse' methode  kunnen kinderen wel een aardig eetpatroon krijgen.

Miep

Alvast bedankt voor de leuke reacties. Lotte is 4 maanden, dus voorlopig speelt het nog   niet, maar ik wilde toch al wat ervaringsdeskundigen horen. Erg fijn en als er meer mensen willen reageren, heel graag!

Groetjes, Marisa

Ik Rapley ook alweer 6 weken, dus kan je het een en ander vertellen. Maar als je nog 2 maanden de tijd hebt, dan zoek ik voor mezelf even een rustig moment uit om een reactie te plaatsen. Op borstvoeding.com staat ook vanalles erover te lezen.

Tijs is "kieskeurig" zoals ze dat zo mooi op het cb noemen.  Lange tijd moest  hij helemaal niets hebben van iets nieuws. En grote brokken, dat vond hij al helemaal niets. Met heel veel geduld en dagen op een rij hetzelfde geven is hij vast voedsel toch lekker gaan vinden. Wel helemaal fijn geprakt in het begin, want brokjes, dat wilde hij echt niet. En zelf eten in zijn mond doen, echt niet! Alles stopte meneer in zijn mond, dus daar lag het niet aan. Maar eten, dat dus niet.

Hij is nu 13 maanden en eet echt alles! Hij heeft alleen nog maar 2 tandjes waardoor echt bijten niet gaat, dus moeten we er nog voor zorgen dat de stukjes niet te taai en/of hard zijn, zodat hij ze toch door kan bijten. En in de supermarkt is het ook een groot feest, want hij jumt overal bij. Is wel leuk om hem de hele tijd "jum, jum, jum" te horen roepen. Dus zoals een voorgangster al schreef, op de  "standaard" manier (om het zo maar even te noemen) kan het ook gewoon heel goed gaan.

Ik denk dat het aan het kindje ligt. Ieder kindje is anders en ieder kindje vraagt dus om een andere aanpak. Past rapley bij je kindje, prima vooral doen! Past het niet bij je kindje, ook prima, doe het dan niet.

Groetjes,
mv Tijs

Terug
Bovenaan