rare gebruiken... :-s

A

Anoniem

Guest
Heej allemaal,

Heb net de wij jonge ouders gelezen en dus ook weer de rubriek uit de bijlmer...
Daar las ik dat surinaamse moeders over hun kind plassen als ze ziek zijn???
Sorry als ik iemand beledig maar ik vind dat een beetje vreemd...

Zelf is het meest vreemde 'ouderwetse gebruik' dat ik tot nu toe heb geprobeerd, een ui doorsnijden en bij mijn zoontje op zijn kamertje leggen, omdat hij toen verkouden was..Het heeft trouwens niet geholpen maar OK...

Maar ik dacht mss is het leuk om elkaar eens te vertellen wat voor gebruiken iedereen heeft meegekregen van zijn eigen jeugd, misschien hebben we er straks nog es iets aan!!

Nou we zullen het wel zien of er meer vreemde gebruiken zijn!!

Groetjes

Waaatttt??? Over je kind plassen???? Ha Ha. Nog nooit van gehoord!!!

Ook hier alleen nog maar een ui onder het bed gehad. Gelukkig hadden mijn ouders geen rare gebruiken. Tenminste niet dat ik zo weet.

Ben ook wel benieuwd of hier meer reactie op komt.

Groetjes Lynn

Hoi,

ik had het ook gelezen in de wij jonge ouders. Een paar maanden geleden stond er in de zelfde collum een stukje over (ik dacht Surinaamse) vrouwen die de kraamvloed opvangen in hydrofielluiers en die alleen uitspoelen met water. Als de kinderen dan een keer verdrietig of ziek zijn troosten ze ze met die doeken. Bah bah bah!!!! Die gebruiken ze dus tot de kinderen groot zijn zonder ze fatsoenlijk te wasen. ERg onhygiënisch!!!

Rare gebruiken heb ik volgens mij niet. Idd de ui en dat scheelt toch vind ik. Of komt het omdat ik de dag daarna altijd extra lucht om de uienlucht weg te krijgen en zijn dan alle baccillen weg?

Groetjes van marloes

het lijkt mij ook niet zo fris maar 's lands wijs 's lands eer.
Wij eten ook rauwe vis en lopen op klompen.
Denk dat de nieuwe generatie mensen van buitenlandse afkomst  over sommige dingen ook anders denken dan hun ouders.
Hebben wij Nederlanders dat ook niet gedaan. en doen nog steeds

ik was ook verbaasd toen ik het las. Maar ja, zo heeft ieder land zijn gebruiken....

ik doe ook met verkouden zijn een doorgesneden ui onder het bed. Verder ook niet echt rare gebruiken eerlijk gezegd. Maar ja, wat voor mij niet raar is, is voor een ander echt heel vreemd misschien...

quote: kaatje o reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('31-01-2008 23:01:26'));

Denk dat de nieuwe generatie mensen van buitenlandse afkomst  over sommige dingen ook anders denken dan hun ouders.

Ja het klopt wel dat iedere cultuur zijn eigen gebruiken heeft. Alleen zie ik eigenlijk nooit iemand op klompen lopen en rauwe vis eten daar doen wij niet aan. Ben nl vegetariër!!!

Ik vind het wel leuk om te lezen over die cultuurverschillen en lees altijd de collum over de Bijlmer bevalt als eerste.

Groetjes van Marloes

quote: kaatje o reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('31-01-2008 23:01:26'));

Ja het klopt wel dat iedere cultuur zijn eigen gebruiken heeft. Alleen zie ik eigenlijk nooit iemand op klompen lopen en rauwe vis eten daar doen wij niet aan. Ben nl vegetariër!!!

Ik vind het wel leuk om te lezen over die cultuurverschillen en lees altijd de collum over de Bijlmer bevalt als eerste.

Groetjes van Marloes

Het lijkt mij dat kinderen juist zieker kunnen worden door de bacterien in de urine, maar goed... Inderdaad, respect voor andermans cultuur.

Groetjes, Marisa

Terug
Bovenaan