Rare humorloze opmerkingen !!

hoi meiden.

ik wil even iets kwijt. en ben benieuwd of meerderen zich aan dit storen...
ik wordt soms heel verdrietig of kwaad over opmerkingen die sommige mensen in mijn omgeving geven. ik laat het overigens niet merken hoor, en lach dan maar een beetje mee, of reageer er maar niet op, omdat ik dan denk; ze zullen het wel niet zo bedoelen of niet beter weten...
ik zal een paar voorbeelden geven:
had mijn zusje van 20jaar aan de telefoon, en ze weet dat de kleine rond haar verjaardag in okt. gaat komen. zegt ze doodleuk aan de telefoon tussen neus en lippen door: En?? ben je nog niet bevallen?!
nou jah zeg!! lekker is dat. zoiets zeg je toch niet? ben net 22wk zwanger en hoop toch dat ie nog lang blijft zitten...
Nog een voorbeeld:
ik was met een vriendin aant winkelen, toen ik erg moest plassen, toen ik terug kwam keek ik schijnbaar een beetje moeilijk; zei ze zo lachen: En? is je vruchtwater gebroken? nou hahahaha wat een leuke grap zeg!
Nog een voorbeeld:
een vriendin tegen mij: pff je zal maar een rood kind krijgen...
nou leuk zeg als ze dat zeggen; ik zei: kweet niet of je het weet maar mijn vader is een rooie dus grote kan heb ik wel...
ik was het doopsel van prinses amalia aant kijken zegt ze: Jezus, wat een lelijke baby is dat zeg...lijkt wel of er iets niet aan klopt!!
Ze is net 9mnd geleden zelf bevallen, en zou toch een beetje beter moeten weten wat ze zegt niet dan?!
het zal misschien aan mijn hormonen liggen ofzo...maar ik vindt het hele nare opmerkingen allemaal, en zeker niet lachwekkend ofzo. zie er echt de humor niet van in.
ik zou zoiets nooit zeggen tegen iemand die zwanger is, denk altijd na voor ik iets zeg, en of ik dat zelf wel leuk zou vinden...
hebben meerdere dit? of stel ik me ontzettend aan?? nou jah..ik wilde dit ff kwijt, want ik vindt het in ieder geval niet zo leuk.

liefs van sandy 22wk
 
hoi.

ja sorrie met mij weer. ik lees net mijn verhaaltje terug en zie heel veel spelfouten, mijn excuses voor het slordige. wil er nog ff iets aan toevoegen wat mij ook dwars zat, en ik geen leuke opmerking vond;
ik was met iemand in de stad, en we waren naar babykleertjes aant kijken...zegt ze: weet je al wat het wordt? j/m? ik zei nee...toen zei ze nou dan is het een it...misschien wordt het wel een echte IT (die clown) nou leuk he?! hahahaha lache hoor.
sorrie moest dit echt even kwijt...wordt er verdrietig van hoor...hormonen??
liefs van mij
 
Ik moet wel lachen als ik je berichtje lees, heel herkenbaar. Bij mij gaat het alleen om mijn zusje die rot opmerkingen maakt. Even een voorbeeld. Ik ben nu 16 weken zwanger maar ik zie er uit als of ik veel verder ben, en ik ben goed trots op mijn buik. Kwam ik binnen op de verjaardag van mijn opa met een leuk sjaaltje om mijn buik begint ze te gillen " Nee he!!!! draag je nu al een buik band??!!" . Laatst was ik bezig in de voortuin, nam ff pauze en zat ff op msn, klikt ze me aan of ik al klaar was. Ik zeg nee, ik neem ff pauze, ik ben tenslotte zwanger. Haar antwoord was " JA EN ???". Ik was net zwanger en toen kwam ze al met de mededeling dat ik volgns haar een gigantische zeikerd zou zijn tijdens mijn zwangerschap. Even voor alle duidelijkheid, ik ben 31 en zij is 24. Dus ik zie het maar als onvolwassenheid van haar. Probeer je niet te veel van dat soort opmerkingen aan te trekken, maar ik kan me wel indenken dat je je er aan stoort.
Liefs Esther
 
mensen kunnen inderdaad soms raar uit de hoek komen,waarschijnlijk zijn dat ook mensen die niet beter weten,over dat vruchtwater bv.trek het je niet te veel aan,geniet van je zwangerschap en loop maar lekker te pronken met je buik hoor
groetjes Babs
 
Hoi meiden, het is misschien ook wel een beetje jaloezie, het is toch fantastisch om zwanger te zijn?
Ik heb deze opmerkingen nog niet gehoord gelukkig, maar bij mij weten nog niet zoveel mensen het. Wat me nu al wel opvalt is het verschil in reactie tussen vrouwen die wel en niet een kindje hebben. Vrouwen die een kindje hebben (en dus weten hoe het is) vragen hoe je je voelt. Dat doen vrouwen die geen kindje hebben niet, die feliciteren alleen maar.
 
hoi ik ben net vier weken moeder .ik herken het wel.mijn ervaring is dat je anders denkt en sneller iets zegt als het je niet bevalt. een vriendin is nu 5 maande zwanger en echt waar ik zie nu pas dat ze sneller geeeriteert is . ik vroeg aan mijn man was ik ook zo ,toen kreeg ik een ja . ik merk wel dat ik niet meer zago ben dus mischien toch hormonen
 
Ik ben nu zelf 6 maanden moeder en heb eingelijk nooit rare opmerkingen gekregen tijdens mijn zwangerschap of flauwe grapjes.Ik denk toch dat het iets over de mensen zegt die zulke opmerkingen maken misschien een beetje al te simpel en wschl een tikkeltje jaloers gewoon negeren die onzin sommige mensen weten gewoon echt niet beter.Groetjes Ingrid.
 
Aanstelleritus vind ik het, ben in godsnaam toch niet zo overgevoelig zeg. Daarmee heb je alleen jezelf.
Je wilt toch niet dat mensen je als een gehandicapte gaan behandelen en met fluwelen handschoentjes.

Ze zullen er vast niets slechts mee bedoelen, en als het je zo stoort waarom zeg je er dan niet wat van?
 
Terug
Bovenaan