Rare humorloze opmerkingen !!

De opmerkingen van het zusje van Esther vind ik echt niet aardig. Zoals ik het lees lijkt het wel of ze jaloers is ofzo. Ik zou het daar eens met haar over hebben, want ze zijn behoorlijk kwetsend.

Hoewel ik de reactie van Anoniem hierboven wel enorm bot vind (lijkt me nergens voor nodig om zo te reageren) denk ik wel dat de opmerkingen die Sandy beschrijft goedbedoelde / onwetende opmerkingen zijn die niet bedoeld zijn om haar te kwetsen. Ze zijn gewoon bedoeld als geintjes, hoe dom ook misschien en doordat je nu zwanger bent, ben je daar heel erg gevoelig voor. Da's best begrijpelijk, maar probeer zulke opmerkingen een beetje te relativeren. Als er echt kwetsende dingen bij zijn, kun je er natuurlijk wat van zeggen.
 
anoniem van 21:30
volgens mij ben jij net zo'n hersenloze muts als die mensen die die domme opmerkingen maken.
ik vindt dat wel degelijk domme opmerkingen. en zelfs al was ik niet zwanger dan zou ik het nog dom en kwetsend vinden. dit heeft niks met overgevoeligheid te maken!
 
sjonge jonge wat ben jij chagrijnig zeg!
ik ben helemaal niet overgevoelig ofzo, en ken best tegen een geintje. maar dit vind ik maar domme ondoordachte hatelijke simpele humor hoor...ik zie daar niks goeds in, als je het kindje van prinses maxima voor mongooltje ziet (ik had dat eerst niet zo geschreven omdat ik het gewoon TE hatelijk vindt, maar misschien snap je het dan)...vindt jij dat leuk dan?!
nou veel plezier met jouw soort van humor dan.
groetjes van sandy
 
Hoi meiden,

Ik ben 't ook helemaal met Sandy eens.
Wat er allemaal niet tegen mij is gezegd....

En dat zijn dan inderdaad de mensen die zelf geen kindjes hebben.
Maar die mensen die ze wel hebben zijn ook niet doordacht hoor:

-O, dan geniet nou nog maar van je vrijheid, is zo afgelopen
-Nooit meer met z'n tweeen
-Weet waar je aan begint
-Kun je wel opvoeden
-Ben je er wel klaar voor
-Kunnen jullie dat wel betalen
-Jezus wat een buik

Klinkt ook niet echt enthousiast, he.
 
Hahahaha, wat kunnen we ons toch (ook figuurlijk) dik maken om dingen! Ik kan ook uren puzzelen over zgn. onaardige opmerkingen, maar als ik er later aan terug denk, realiseer ik me dat het vaak aan mijn eigen overgevoeligheid ligt. Eerlijk gezegd Sandy, denk ik dat jij de opmerkingen van je omgeving ook een beetje te persoonlijk neemt. Probeer een beetje om jezelf te lachen, het helpt echt! En lukt dat niet, inderdaad wel zeggen tegen mensen die belangrijk voor je zijn. Ik weet zeker dat ze je er niet mee willen kwetsen!

Liefs, Sam.
 
Hoi Sandy,

Ik begrijp best wat je bedoelt hoor, maar ik denk niet dat ze je willen kwetsen. Maar zie het zo: je vriendin is zwanger en jij niet, hebt geen kindje en ja, wat zeg je dan om toch te laten merken dat jij er ook mee bezig bent? Voor haar bedoel ik dan. Mijn beste vriendin vind het ook ontzettend leuk dat ik zwanger ben, maar ze weet soms niet wat ze moet zeggen, dus krijg je al snel zo'n opmerking, maar er wordt alleen maar mee bedoelt:" Ik vind het zo leuk voor je, maar wat moet ik zeggen om je niet te kwetsen?"

Probeer het zo te zien...

Succes!

Liefs Mariska 2
 
Waarom zou je je in hemels naam opwinden over iemand die maxima's baby lelijk vind, dat kan toch, ik vind het ook geen mooi kind. Mag je dan helemaal niets meer tegen zwangere vrouwen zeggen over babies?

Volgens mij groeit die buik niet alleen, maar ook de TENEN!
 
Terug
Bovenaan