Rare opmerkingen

<p>Hallo lieve mensen,</p><p>ik ben eigenlijk benieuwd hoe jullie met bepaalde situaties omgaan. Ik heb nu al van 3 mensen opmerkingen gekregen waar ik me super erg aan heb geïrriteerd maar net liep mijn emmertje echt over. Ik kwam ergens en ik heb heel slecht geslapen vannacht, dus ik ben echt suuuper moe. Ik kwam hier dus en toen kwam de vraag waarom ik niet zo vrolijk keek, ik gaf aan heel moe te zijn (mijn man is vannacht thuis gekomen van nachtdienst, ik word dan vaak wakker).  Ze zei toen je baby krijgt alles mee dus je moet wel positief zijn.. ik gaf aan alleen moe te zijn.. daarna zat het me toch dwars en vroeg ik wat ze eigenlijk bedoelde hiermee. toen zei ze nou .. je moet blij zijn dat je een baby krijgt. Ik kan je vertellen ben de gelukkigste vrouw op aarde en super blij met de kleine man in mijn buik. Maar door zulke opmerkingen raak ik in paniek ofzo dat ik denk zien jullie dat echt zo… hoe lijk ik niet blij. Ik ben echt in staat om deze mensen dan gelijk te skippen. Vraag me af hoe jullie hier mee om gaan.? Ik heb echt even het gevoel dat ik gewoon helemaal alleen wil zijn. Ik vertelde dit net aan iemand en die zei, misschien straal je geen positiviteit uit. Toen werd ik nog bozer…. </p>
 
Ooh lieverd het is zo normaal om moe te zijn als je zwanger bent. En ook om af en toe chagrijnig te zijn. Geloof me daar krijgt die kleine echt niks van. Die opmerkingen zijn echt waardeloos en komen nog rotter over als je zwanger bent (althans ik was toen echt hypergevoelig hiervoor. Heb zelfs gillend ruzie staan maken met mijn zusje).

Als het geen belangrijke mensen zijn (bijvoorbeeld collega's ) trek je er dan zo min mogelijk van aan. En 1 tip, vraag er ook niet om wat ze bedoelen. Want dat is een uitnodiging voor meer kritiek. En daar word je alleen maar gefrustreerd van.

Dus adem in, adem uit. Je doet het goed. En je mag moe zijn. Het leven is niet altijd 1 grote feestbubbel (ook niet als je zwanger bent).
 
Pff wat een onzin, als je niet zwanger bent ben je toch ook wel eens moe, chagrijnig, somber of verdrietig ? Nou gooi er een berg zwangerschaps hormonen bij en je bent 9mnd blij? Rare mensen, proberen zo min mogelijk aandacht aan te geven al is dat moeilijk. Je doet het goed hoor, het hoort er allemaal bij! Succes..
 
Nou ik geloof dat ze geluk hebben dat ze jou tegen kwamen en niet mij. Hoe durven ze zo onbeschoft te zijn om jouw vermoeidheid te verwarren met het wel of niet blij zijn met de baby. Daarnaast kost een zwangerschap energie, super goed dat je aanvoelt wat je lijf nodig heeft en dan ervoor kiest om niet onnodig energie te verspillen aan hoe je overkomt op anderen. Persoonlijk wordt ik echt heel erg boos als ik hoor wat ze tegen je zeggen, daar kun jij natuurlijk ook niks mee, maar wat ik bedoel te zeggen is dat het mij totaal logisch lijkt dat je dit soort mensen wil skippen.
 
Waarom zou je 24 op 7 blij en gelukkig en enthousiast en positief moeten zijn als je zwanger bent ?? Als je niet zwanger bent, heb je toch ook wel eens rotdagen? Gewoon proberen negeren zou ik zeggen. Natuurlijk ben je gelukkig met die baby in je buik. Een slechte dag hoort er gewoon bij en daar zal je baby heus niet van afzien. We zijn ook maar mensen, hè ?. You do you en proberen die commentaren van je af te zetten. Ze kennen er niets van ?.
 
Hey.
Ik herken het zo erg. Mijn eerste zwangerschap ben ik doorheen gefloten. Mijn tweede zwangerschap nu kost wat meer moeite, maar ik mag niet te hard klagen want ik ben nog niet bedliggerig. Maar om nu te zeggen dat ik het leuk vind, of zit te genieten....
Begrijp me niet verkeerd, ik geniet zeker van het feit dat ik weer moeder wordt, maar ik kan de weg erheen niet als "leuk" of "heerlijk" omschrijven. 
De eerstvolgende die tegen mij zegt dat ik wel echt MOET GENIETEN gaat denk ik k.o. hahaha 
Ik heb de laatste tijd echt de neiging om zulke mensen echt een blik te werpen die dodelijk is. Iedereen ervaart het anders en logisch als je een offday hebt. Zijn bij mij 5 vd 7 dagen. Hoe je er t beste mee kan omgaan geen idee. Ik ben er na 1,5 zwangerschap nog niet achter.
 
heee,
Ja en logisch ook toch! Iedereen mag zich voelen zoals hij zich voelt. Het was 9 uur smorgens en ben het niet meer gewend om zo vroeg op te staan haha. En dan kreeg ik nadat ik vertelde dat ik moe was als antwoord: je moet wel echt positief zijn want je kindje voelt alles.(huh ik zei alleen dat ik moe ben) ja want ik hoor heel vaak dat je kindje dus echt alles voelt. toen dacht ik echt hoe lijkt het voor jou niet dat ik blij ben of niet positief... ik zit me al de hele dag op te vreten, omdat ik me zoiets heel snel aantrek, ben dan bang dat het echt lijkt alsof ik niet blij ben ofzo terwijl dit echt zeker het geval niet is!!... het maakt me zo boos. Mijn vriend zegt dat ik me er voor af moet sluiten en niet te veel van aan moet trekken maar ik vind dit zooo moeilijk. Succes nog in je zwangerschap en je lekker voelen zoals je je voelt!! We hebben allemaal wel eens last van de hormonen en vermoeidheid. Ik laat me na deze opmerking in ieder geval niks meer zeggen!!?
 
bedankt voor je lieve reactie! Ja inderdaad alsof iedereen altijd vrolijk en blij opstaat?kan de negatieve opmerkingen niet zo goed hendelen merk ik. Ik zie dit echt snel als kritiek, en nu word ik voor de eerste keer moeder dan wil je toch al alles perfect doen en dan krijg je zo'n sneer??
 
Terug
Bovenaan