rare vraag? iemand ervaring met staand bevallen? of onder de douche

heeft iemand van jullie ervaring met staand bevallen? of onder de douche bevallen?
zouden wel niet veel zijn, als ze er al zijn. :)
maar ik vroeg me zo af of je eventueel ook onder de douche kan bevallen.
aangezien ik het de vorige keer erg fijn vond om tijdens de weeen onder de douche te staan en ik het erg vervelend vond om te gaan liggen op bed op je rug. ben al 2 keer eerder bevallen.
beide keren erg fijn onder de douche gestaan.
heb het al even met de verloskundige er over gehad.
die zei wel zo iets van waar jij je fijn bij voelt moet je doen. maar vraag me af of je tijdens persweeen je zelf wel goed kan staande houden enzo.
dus wie weet iemand van jullie ervaring?
groetjes van mij

Geen ervaring mee, maar ik zat er ook over te denken om het staand te proberen. Vorige keer heb ik ook alle weeen staand opgevangen, en vond ik het erg vervelend te moeten liggen tijdens het persen. (achteraf hoor, tijdens de bevalling dacht ik er eigenlijk niet zo over na)
Maar het lijkt mij dat je in ieder geval wel een goede antislipmat moet hebben in je douche....

Maar ik zal dit topic wel in de gate houden, ik ben ook erg benieuwd naar ervaringen.

Het opvangen van weeen is inbad en onder de douche erg fijn weet ik uit ervaring.
Ik vraag me echter echt af of het persen onder de douche erg prettig is. Je hebt overal water, ook in je gezicht. En ik denk dat de VK hier ook niet er blij van wordt. Moet ze dan bij je onder de douche komen staan? hihihihi.
Staand bevallen is in ander landen heel natuurlijk. Natuurlijker als liggend. Je kan het staan bevallen natuurlijk overleggen met je vk. Zal ze vast meer gehoord hebben. Ik heb zelf gebruik gemaakt van de baarkruk en daarmee ook van de zwaarte kracht. Prettig daarvan is dat je partner je van heel dichtbij kan steunen en je hebt echt veel houvast.
Nou veel succes en ik ben benieuwd hoe je het gaat ervaren.

groetjes.

hey hoi
denk dat het gewoon weer wordt.
onder de douche weeen opvangen en dan op bed als het bijna zo ver is om te persen.
als de vk een zwempak mee neemt haha kan ze mee dochen :) nee geintje hoor!!
heb nog even bedenk tijd.
dus misschien toch nog een bad huren dat kan ook nog.
al heb ik me twijfels of het bad dan wel op tijd vol is.
groetjes

Hoi,
Heb drie bevallingen gehad: eentje op bed, eentje op de baarkruk en eentje in bad. Die laatste was het fijnst. Wel jammer dat dochterlief klem zat (schouderdystocie) en terwijl ik stond in het bad, is ze geboren (boven water mbv de verloskundige die hard moest trekken). Die laste bevalling heeft overigens niks te maken met het feit dat ik in bad zat. Ik vond het bad heerlijk ontspannend, werkte bij mij nog beter dan de douche. Heb een bad gehuurd bij de Oerbron, het ronde bad. Was groot genoeg voor mij (ben 1.63) en het was binnen een uurtje vol.

bij mijn laatste bevalling (3e) heb ik eigenlijk de hele tijd gestaan en gelopen tot mijn vliezen braken.
Het staan was erg prettig, maar toen mijn vliezen braken en de kleine echt heel duidelijk indaalde en eruit wou... wou ik heel graag op dat bed om te persen.

4 minuten persen was dan vervolgens wel te overzien ;-) en NA het persen en met de kleine op mijn buik was ik zeker blij dat ik al lag hihi.

groetjes,
Marije mv 3 jongens

Terug
Bovenaan