rare vraag, maar we zitten wel mee...

Hoi hoi,

Ik heb misschien een beetje een rare vraag, maar we zitten er wel een beetje mee in ons maag. Nu mijn vriend en ik bezig zijn zwanger te worden zijn we voor een dilemma komen te staan (niet lachen hoor): Onze auto heeft het begeven en er moet dus een andere gekocht worden. Nu vinden we het moeilijk te bepalen welk formaat auto we moeten kopen, aangezien we straks hopenlijk een kindje hebben, en als het aan ons ligt ook vrij snel een 2e. Ons budget is niet enorm en we hebben dus niet erg veel keuze. Ik wil eigenlijk nog geen gezinwagen maar mijn vriend geeft aan dat een beetje ruimte wel prettig is als je kinderen hebt en zoveel moet vervoeren (kinderwagen e.d.) Nu hebben we 3 types auto gezien: Ford Mondeo (groot), Skoda Felicia en VW golf (beide middelgroot). Wat zouden jullie doen????

Sorry dat ik zo'n zijdelingse vraag stel die niet veel met het zwanger worden op zich te maken heeft, maar we zitten er mee in onze maag, hopenlijk wil iemand hier toch wel op reageren!

Liefs Marianne

Hoi! Ik zou de golf kopen, en anders de mondeo als je echt een grote bak wilt. Maar de golf is wel beter kwa inruilwaarde mocht je hem ooit weer van de hand willen doen. Suc6

wij hebben met het oog op gezinsuitbreiding vorig jaar een 5 deurs gekocht (hyundai atos) niet om het merk maar de ruimte en de passagiersdeuren.dit leek ons handiger met evt kinderen achterin. ik moet zeggen dat het een hele fijne praktische auto is.(niet de stoerste) het heeft ook een lekkere hoge instap zowel voor als achter.
succes!

vw golf is duur in verzekering en wegenbelasting en onwijs veel ruimte heb je niet wij hebben vorige week een renault laguna gekocht voor ons kleintje hahaha en voor ons, een golf zou ik persoonlijk niet kiezen een kinderewagen kun je er toch al niet makkelijk in leggen!!
moet het persee een mooie auto zijn aders kun je voor een renault 19 kijken een hele grote kofferbak voor de wagen boodschappen enz.. weegt maar 8 honderd nog wat kilo en is echt niet duur in aanschaf +/- 1500 euro en echt lelijk zijn ze nou ook weer niet maar het is geen luxe binnenkant.
succes en laat je even weten wat jullie gaan kopen??
liefs sandra

Mijn vader heeft een skoda,een octavia.Maar het zijn onwijs goede auto's.....En heel erg betaalbaar,ook qua onderhoud..

Het zijn ook veilige stevige auto's,mijn vader heeft er een ongeluk meegehad,auto total loss,maar mijn vader had niets.Waar hij inzat(ik kan niet op de naam komen,de kooi geloof ik)was intact en de voor/achterkant lagen eraf....Kun je nagaan...

Succes met kopen..

Dank jullie wel voor jullie reacties, iik zal het aan mijn vriend voorleggen. We wilden eigenlijk vanmiddag nog even rondkijken, maar het regent...en om dan op de fiets te stappen om auto's te kijken...

Ik zal het laten weten zodra we er uit zijn, jullie horen er nog van!

Liefs Marianne

Ik zou ook voor de skoda gaan, het is een volkswagen produkt alleen goedkoper in aanschaf. De mondeo lijkt mij duur in wegenbelasting! IS namelijk best een zware auto.

Haai Marianne,

Ik heb absoluut geen idee, ik zou al blij zijn als ik een autootje had! Maar toch veel succes, bij het maken van je keuze, je komt er vast uit saampjes.
Trouwens als antwoord op je vraag, ik ga woensdag trouwens pas testen!
En dan is het eigenlijk nog te vroeg...maar toch, ik ga als het negatief uitwijst nog een test doen een paar dagen later.

Veel succes! xxx

Terug
Bovenaan