rare vraag...scheren..

Even een rare vraag maar ja, waar moet ik m anders stellen??;-)
Scheren jullie je nou voor de geboorte, en wat is normaal?? ha ha, klinkt wel idioot nu k t opschrijf, maar er zullen er vast wel meer zijn die daar vragen over hebben??
Ik scheer me eigen normaal, dat ik nog een klein streepje haar heb, maar nu al verschillende bevallingen gezien, die niks geen haar hebben, wat is nou eigenlijk normaal? misschien ook een naar idee, voor de gyn, of verloskundigen als je je eigen helemaal niet scheert? en als je vloeit ofzo, dat t niet lekker fris is?? graag reactie!

Emmelie, 33 weken zwanger..

Hoi Emmie,

Het is zoiezo verstandig om je wel te scheren voordat je gaat bevallen.
Zo moet je misschien gehecht worden en dan is het wel zo makkelijk om het te hechten zonder al dat sjakkiehaartjes.

Bij elke docuhe lekker bijhouden al je haartjes verwijderen... ook zo hygienisch na de bevalling.

Groetjes,
Sammya

Ben ik het niet helemaal mee eens....
Ik ben niet gehecht dus daar heb ik geen ervaring mee. Maar het lijkt me niet zo fijn als je de hechtingen erin hebt zitten, en je haartjes beginnen weer te groeien....
Die prikken dan wel in je gehechte velletje! Vervolgens kun je met je scheermesje niet zo goed je hechtingen scheren..
Dus ik zou het wel lekker kort houden maar niet alles afscheren.. Trouwens als ik alles weghaal en het groeit weer aan begint het bij mij ook te jeuken, ziet er ook niet zo charmant uit in je kraambed ;o)

Groetjes Sas

Ben ik het niet helemaal mee eens....
Ik ben niet gehecht dus daar heb ik geen ervaring mee. Maar het lijkt me niet zo fijn als je de hechtingen erin hebt zitten, en je haartjes beginnen weer te groeien....
Die prikken dan wel in je gehechte velletje! Vervolgens kun je met je scheermesje niet zo goed je hechtingen scheren..
Dus ik zou het wel lekker kort houden maar niet alles afscheren.. Trouwens als ik alles weghaal en het groeit weer aan begint het bij mij ook te jeuken, ziet er ook niet zo charmant uit in je kraambed ;o)

Groetjes Sas

Ik denk dat verloskundigen het allemaal voorbij hebben zien komen. Dus wat is normaal? Ik denk dat er best veel vrouwen zijn die tegen het eind geen zin meer hebben om het daar allemaal bij te houden, of het lukt niet meer met die buik in de weg. Maar misschien heb ik het wel mis hoor. Doe waar jij je prettig bij voelt. Tijdens de bevalling zal je er niet aan denken, daar heb je echt geen tijd voor.

Ik denk dat verloskundigen het allemaal voorbij hebben zien komen. Dus wat is normaal? Ik denk dat er best veel vrouwen zijn die tegen het eind geen zin meer hebben om het daar allemaal bij te houden, of het lukt niet meer met die buik in de weg. Maar misschien heb ik het wel mis hoor. Doe waar jij je prettig bij voelt. Tijdens de bevalling zal je er niet aan denken, daar heb je echt geen tijd voor.

De eerste keer was mijn buik zo dik dat ik totaal niets meer kon zie van onder. De bevalling startte toen ineens al met 37 weken. Had een oerwoud, terwijl ik normaal toch ook van het streepje ben. Maar gaf er niets om! Was er totaal niet mee bezig. Had een totaal ruptuur, maar ze hebben het gewoon zo gehecht. Dus geen haartje eraf geschoren.
Bij de tweede wilde ik er wel een beetje netjes bij liggen, dus heeft mijn zus me geschoren, omdat k ook deze keer niets meer kon zien. Maar denk dat het voor de VK/ gyn niets uitmaakt, ze hebben al zoveel gezien :D

Hier hou ik het ook een beetje bij :)

Maarre, als je bevallen bent maken die paar kleine haartjes echt niks uit hoor. Voor het hechten niet en ook niet als het aangroeit. Je onderkantje is is zowiezo na de bevalling opgezwollen x10 en veel voelen doe je daar voorlopig ook niet. Dus die paar haartjes die aan groeien...
En daar in de buurt komen met een scheermes, daar wilde ik echt de eerste 2 mnd niet aan denken...

Ik zou me er dus niet zo druk om maken en als je dat prettig vind, jezelf een beetje bijhouden met een spiegeltje erbij.

Terug
Bovenaan