rauw vlees eten tijdens de zwangerschap

P.S. Mijn schoonzus wist wel dat ze geen rauw vlees mocht eten, maar wist niet dat filet american van rauw vlees gemaakt wordt. Ze heeft dit de hele zwangerschap gegeten en mijn nichtje is zeer gezond en 6 jaar.

quote: reisa reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('16-09-2007 19:53:10'));

Hoi Mama van MD,

Geitenkaas mag je toch gewoon eten? Het is geen rauw melkse kaas. Ik heb het nooit ergens tussen zien staan in de lijstjes. En heb het van de week nog gegeten...........

Ik dacht dat er een aantal geitenkazen waren waarin rauwe melk is verwerkt. Ik zat in een restaurant toen en heb dus niet gecheckt of deze kaas goed was, omdat ik niet verwacht had zwanger te zijn.
Het zou overigens best kunnen zijn dat de bewuste kaas gewoon in orde was hoor.

gr mama van MD

Tja in een restaurant weet je het nooit zeker. Maar in de salade van de Albert Hein. Ik heb nog voor de zekerheid op de verpakking gekeken en er stond niet op 'au lait cru', dan zal het toch wel goed zijn, denk ik.
Ik heb gisteren nog op internet gekeken en alle boekjes van de verloskundige doorgelezen, maar het stond er niet tussen. Alleen van dat 'au lait cru'.

quote: Linhe reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('16-09-2007 16:13:27'));

Gefeliciteerd met je zwangerschap.

Als je zelf niet ziek van het rauwe vlees/vis bent geworden, dan je kindje ook niet.

Groetjes,
Linda

Zoals de meesten al schrijven: maakt allemaal niet uit! We maken elkaar ook bezorgd met dit soort dingen die je dan weer ergens leest, de kans is zo klein namelijk. maar ja, tuurlijk zal het je maar overkomen.
En om een misverstand recht te zetten: de bacterie die je binnen zou kunnen krijgen van rauw vlees , daar merk je niks van. je wordt dus niet ziek, maar draagt de bacterie bij je die voor afwijkingen of andere kwalen zouden kunnen zorgen. Maar die kans is zo heel klein....

Terug
Bovenaan