RAUWE HARING?

ik ben zelf dol op af en toe een harinkje, nou heb ik vandaag de verleiding niet \kunnen weerstaan en heb 2 stuks genomen, weet iemand of dat schadelijk is
zoals met rauwe vlees enzo,achteraf  ging ik me een beetje zorgen maken.

geen idee hoe dat zit met haring... misschien even google raadplegen of de vk bellen?

volgens mij is gerookte zalmfilet niet aan te raden, maar een vette vis als makreel is juist weer goed.

verbeter mee maar als ik het mis heb hoor!
groetjes Carina

Hoi hoi,

Dat is wat ik van het internet heb gehaald:
Zoute haring is zo vers daar kan de lysteria-bacterie niet in zitten. Gerookte zalm ligt al veel langer in de winkel ondanks dat het vacuum verpakt is, en daar kan die bacterie wel in zitten.

Dus wel haring, geen zalm.

Groetjes

Hallo,

Ik heb zelf al twee kinderen en ben nu zwanger van de derde,
ik heb in mijn andere zwangerschappen ook altijd gewoon haring gegeten,
want zover ik weet is het juist heel goed voor de ontwikkeling van de hersenen van de baby........ dus, lekker af en toe een haring eten!

Groetjes Jolanda

idd, geen probleem, lekker van genieten...is goed voor jou en de ontwikkeling van je beebjes hersenen...ik slik ook zo wie zo elke dag visolie, ook tijdens de borstvoeding...lekker van genieten dus!! smakelijk!!

liefs sweety

mijn man werkt in het etensector.En mijn vertelde mij dat een verse haring goed voor je is(en het staat ook in boeken en internet maar nooit erg duidelijk)  maar het moet wel echt vers zijn. Wees er zeker van dat je niet bedondert word. Er staat nog wel eens verse haring maar dan is het dat helemaal niet! (zoals hier op de markt die hollandse nieuwe verkoopt 2 weken voor dat ze op de markt komen) Als het namelijk een "oude" haring is dan kan het gevaarlijk zijn. Ik ken iemand die er ziek door geworden is en bijna haar kind daardoor verloor.
Dus goed kijken of het er goed uit ziet en of de kraam er goed uit ziet. Werken ze netjes enz.

Ik ben er zelf gek van maar eet ze niet. Tenzij ik weet dat diegene echt niet er over liegt.

hoi dames,

bedankt voor al jullie reacties, ben wel gerustgesteld ik denk dat t wel goed zit,
verse haring proef je ook wel hoor.
dus gewoon af en toe een harinkje pakken

Terug
Bovenaan