RE: Alternatieve babyuitzet lijst

Weet je die babyuitzetlijsten zijn helemaal niet volledig.Ze beperken zich tot allerlei standaard dingen als beddegoed, kleertjes, hydrofielluiers enz.
De rest is op zich snel gehaald hoor, maar je hebt mannen die na de bevalling niet meer uit huis te slaan zijn. Als je familie dan belt wanneer ze langs mogen komen, stuur ze dan eerst langs de supermarkt.

Nu de alternatieve lijst, wat je niet kunt missen voor, tijdens en na de bevalling?
- Waspoeder (bijv. Neutral is zeepvrij en de kleertjes worden toch goed schoon)
- Schoonmaakmiddelen (zo'n kraamverzorgster is echt het witte wonder...)
- Een zeeppompje (bijv. dettol) voor het handenwassen
- Koffie (filters, melk en suiker)
- Noodrantsoen (je moet toch een keer wat eten, mocht de bevalling lang duren)

Nog meer toevoegingen?

- Ja dextron voor tijdens de bevalling, voor als je bevalling langer duurt

- Emmer (weet niet meer waarvoor, maar manlief moest naar Blokker van de kraamhulp, ze wilde nieuwe emmer haha)

- Eten en of snoep voor manlief en drinken

- Boek o.i.d voor manlief tijdens bevalling (ik lag in weeënstorm en was snel klaar, maar man van vriendin was blij iets om handen te hebben toen ze ging slapen)

- Mocht je onderverwachts naar ziekenhuis moeten:
-meer dan 2 setjes schoon ondergoed
- bevallingsshirt
-schone kleding, meer dan 1 setje
- toilettasje met tandenborstel, zeep e.d.
- panttoffels of slippers

Verder weet ik t ff niet meer

Bij pasbevallen familieleden of vriendinnen informeren of ze nog restjes van het kraampakket hebben.
Ik was blij met de extra zeiltjes en celstofmatjes van mn zus en tante, bij mij ging alles op behalve de alcohol en de watten.

Als je kraampakket over houdt (zoals ik na bevalling) opsturen naar derde wereld landen. Mijn kraamhulp vroeg of ze mee mocht nemen en heb ik gedaan.
Alleen die zeiltjes heb ik aantal van bewaard, maar goed ook want mn dochter had reflux. Dus zeiltje over matrasje in kinderwagenbak en zeiltje over matrasje in campingbedje bij logeren. En nu ideaal bij zindelijkheid worden bij logeren.

Liefs

Bepanthen zalf zowel voor schrale billetjes, huidje als voor je eigen tepelkloven.

Labello of iets dergelijks voor tijdens de bevalling, je lippen worden extreem droog van al dat puffen.

Goeie tips zeg meiden! ik zorg wel dat ik vlak voor oud en nieuw mijn diepvries vol heb met pizza's en aardappeltjes enz en wat pooten groente haha.. ik hoop nl pas in 2011 te bevallen maar je weet het nooit met die feestdagen! gelukkig heb ik een grote koelkast!

Ha ha ha, nou MissM ik heb al puffend nog pizza gegeten dus die komen wel van pas! Tja met een bevalling van 26 uur moet een mens toch wat...

Kaarten op tijd bestellen, van tevoren alvast adresstikkers maken op de computer en afdrukken. Ook alvast genoeg postzegels kopen. Enveloppen bij de proefdruk mee vragen en alvast de adresstikkers erop plakken+postzegels. Dan hoef je alleen nog maar de kaartjes in de envelop te doen. Kun je de volgende dag al posten.

Sommige dingen zoals voor de borstvoeding hoef je nog niet direct te kopen. Wel kun je alvast een schriftje bijhouden met adresjes waar je...
- een kolf kunt huren of kopen (zou ik nog niet voor de bevalling doen)
- Tepelhoedjes kunt halen
- een fles-zakjes hypoallergene melk (5 zakjes voor 100 ml in een doosje, mocht er bijgevoed moeten worden, te halen bij apotheek en drogist)
-> Scheelt een gestressde en gefrustreerde partner die van hot naar her vliegt

Terug
Bovenaan