RE: Alternatieve babyuitzet lijst

Inderdaad zoals Caat aangeeft: alvast wel wat melk in huis halen. Al is het een kleine proefverpakking (kan je aan je verloskundige vragen, die hebben er vaak op voorraad), maar dat je wel iets hebt. En 1 flesje met een S-speen.

Nog een tip mocht je halsoverkop moeten gaan kolven, niet alle onderdelen van de kolf mogen gesteriliseerd worden in de magnetronsterilisator! Goed opletten dus als je gaat steriliseren.

Houd er wel rekening mee dat er de eerste week toch wel iedere dag een boodschap gehaald moet worden. Er is altijd wel iets...

Oja, en veel hydrofiele luiers. Bij mij stonden op het uitzetlijstje 12 hydrofiele luiers, maar hier hadden we bij lange na niet genoeg aan. Je gebruikt ze overal voor (in bed, in kinderwagen, als spuugdoek, op aankleedkussen, als handdoek, etc)

Hahaha, idd. de eerste week kon mijn man elke dag wel erop uit om een boodschap te doen.
En hydrofielluiers heb ik een stuk of 18 en dat is wel lekker, die gebruik je idd. overal voor.

Voor als het kraamverband op is; hele goedkope maandverband voor het bloeden na de bevalling. Je moet die veel wisselen vanwege die hygiène en ze ademen beter als merkmaandverband.

Ik had zelf al 2 pakken hydrofielluiers gekocht. Mijn moeder had haar oude hydrofielluiers en beddegoed nog bewaard (stel je voor daar heb ik zelf nog in gelegen...) en ik had nog hydrofielluiers van een tante gekregen die (na 4 mooie exemplaren) geen kinderen meer wilde. Zodoende nog 2 tassen vol met die lappen. Mijn kraamverzorgster waande zich in het walhalla, overal moesten ze op om, in naast tegen. Bij het in bad doen gingen er al snel 6 stuks in de was.

Terug
Bovenaan