reactie 'huis' dieren op je zwangerschap

A

Anoniem

Guest

Hebben jullie ook dat jullie huisdieren reageren op je zwangerschap?

Onze hond is veel meer op mij gericht, hij let veel meer op waar ik ben en wat ik doe. ook als ik hem uitlaat.

maar zondag had ik zo'n   mooi moment met een van mijn paarden. Ze zijn beiden liever en voorzichtiger. Maar mijn oudje was zondag heel zacht met zijn mond aan mijn buik aan het friemelen. Netof hij contact aan het maken was met ons kleine meisje in mijn buik. het was heel bijzonder.

De kat zit nu regelmatig tijden bij mij op schoot, terwijl ze dit ander nooit doet.
De hond loopt me in alles achter na en wil steeds bij me liggen. Ik laat hem niet meer uit want dat is mij te gevaarlijk (hij weegt 60 kilo).

groetjes

Ik wil even proberen of ik hier een foto kan plaatsen van mijn huisdieren. Probeer het via hyves:

Onze lieve hond Bas. Jah het is een rottweiler en ik weet dat er veel mensen negatief over zullen zijn. Wij hebben een rottweiler omdat ze als 1 van de weinige honden zo goed met kinderen kunnen. Het blijven dieren en zal hem ook nooit alleen laten met de kleine.

Nu onze poes joesie:

Wie volgt?

Ikke!
Mijn theemuts ligt ook avonden op mijn buik uitgestrekd.
Bij onze zoon heeft hij dat ook maanden volgehouden, en die twee zijn nu dikke maatjes!
Misschien dat dat voor deze twee ook gaat gelden??!!!
De andere theemuts is niet zoveel veranderd, wil ook niks te maken hebben met mijn zoontje, behalve als hij ongestoord op zijn bedje kan slapen....

Ik heb 2 schatten van een hondjes ze reageren nu wel anders dan voor dat ik zwanger was als ik ze nu uit laat mag niemand in de buurt komen want dan beginnen ze te blaffen verder liggen ze bijna de hele dag bij me en lopen me overal achter na

wij hebben een border collie. en 2 paarden, maar dat zijn niet echt huisdieren.
toen ik onze border kocht kreeg ik ook erg veel negatieve verhalen over de border collie met kinderen. dat ze het gezin zouden drijven ed. en snel kunnen bijten.

ik denk dat dat allemaal niet zal gebeuren als je zelf heel duidelijk bent in de opvoeding naar hond en kind.

zal vanavond even proberen een foto hier neer te zetten.

Bij mijn 1e zwangerschap wou onze poes Diddle helemaal niks van mij weten, ook na de bevalling bleef ze een hele tijd bij mij uit de buurt.
Nu is het andersom en komt ze elke keer bij mij liggen, heel apart!

En wat honden betreft, wou ik toch even zeggen dat ik het 100% eens ben met de dames hierboven!
Ik zou ook nooit mijn kind alleen laten met een hond, maar met een goede opvoeding en voldoende aandacht zijn ze geweldig met kinderen.
Zelf ben ik tussen de rottweillers opgegroeid, en we hebben er met 4 kinderen nooit problemen mee gehad.

Liefs!

Ik zou ook zeker de katten niet onderschatten.. Die kunnen ook gerust op je baby gaan liggen in de wieg... Verder is mijn hondje Boa niet van me weg te slaan, ze ligt graag tegen mijn buik, en dan zie je haar oren bewegen als die kleine zich omdraait.. schattig!

Terug
Bovenaan