Nee, maar iemand maakte een rotopmerking terwijl de eerste anoniem heel duidelijk zegt dat je op die manier mensen alleen maar verder de put in helpt. Je hoeft mensen die roken helemaal geen hart onder de riem te steken en je hoeft er ook geen begrip voor te hebben. Maar ik denk dat zwangere vrouwen die roken niet roken omdat het ze niets kan schelen, maar omdat ze verslaafd zijn en zich daar heel rottig over voelen. En als je niet weet wat dat is dan kun je daar niet over oordelen. Je kunt wel zeggen dat ze slap zijn en ze er constant op wijzen wat ze hun kind aandoen, maar wat help je ze daar mee? Je helpt ze helemaal niet! Je raakt er alleen je eigen frustratie over zoiets mee kwijt en dat vind ik een beetje gemeen, als je weet dat je daarmee iemand een onbeschrijfelijk klotegevoel mee bezorgt. Van mij mag iedereen vinden wat hij of zij wil, maar ik ben het met anoniem eens dat je mensen die verslaafd zijn er niet mee helpt door ze zich nog schuldiger te laten voelen, dat zorgt er echt niet voor dat ze sneller stoppen want zo werkt een verslaving niet (ik werk met heroineverslaafden en roken is verslavender dan heroine!!). Je schiet er werkelijk helemaal niets mee op, behalve dat je iemand een kutgevoel bezorgt. Waarom zou je het dan zeggen? Dan ben je alleen maar gemeen bezig.