Reactie op Els (commentaar op rokers)

Juist. Het tegenovergestelde van je mening voor je houden om mensen niet nog meer pijn te doen dan ze al hebben hoeft toch zeker niet te betekenen dat je ze aanmoedigt om vooral maar verder te roken. Je kunt er toch het jouwe van denken. Natuurlijk is iedereen toegestaan om zijn mening te uiten maar als je nou weet dat je mensen daarmee niet helpt maar ze alleen maar in de put praat, waarom zou je dat dan willen doen?
 
Het is geen kwestie van KUNNEN stoppen maar van WILLEN stoppen.
Ik rookte zelf een pakje per dag en ben ook gestopt. Vond het ONTZETTEND moeilijk.
Maar als je het echt WILT voor je kind, moet je het gewoon kunnen.
Je bent echt fout bezig als je rookt,
denk daar nou gewoon over na, dan weet ik zeker dat je stopt.
Een kennis van me is arts en zei dat er zoveel dingen zijn wat roken teweeg brengt tijdens een zwangerschap maar dat mensen dat gewoon niet weten.
Het is niet alleen maar een lager geboortegewicht, want dacht je van groeiachterstanden leerachterstanden,
en dat is nog niet alles.
Zou je dat nou echt op je geweten willen hebben?

groetjes ......
Sylvie
 
Eens met Sylvie. Ik weet ook exact wat het is en het is voor mij echt niet makkelijker of moelijker: stoppen met roken is vooral gewoon doen en niet over babbelen.
(en R%^drt&%&6: ik vind het na 5 maanden nog zupermoeilijk maar je DOET HET GEWOON NIET als je zwanger bent vind ik)
 
Terug
Bovenaan