Reactie rechtsbijstand/minder werken

Ik heb zojuis een reactie van de rechtsbijstand gekregen inzake zwangerschap en daarna minder werken.

Mijn vrees klopt helaas.

Als de werkgever kan aantonen dat het om bedrijfseconomische redenen niet haalbaar is een ander in te huren voor de dagen dat je minder wil werken, dan mag hij dit weigeren. Dan ben je dus verplicht te blijven werken volgens je contract. Doe je dit niet, dan is het werkweigering en word je dus ontslagen. Dan heb je geen recht op ww. Als je hierdoor zelf ontslag neemt heb je ook geen recht op ww. Daar sta je dan met je kind onder de arm....

Er zal wel eerst een rechtzaak moeten komen waarin de werkgever moet aantonen waarom het niet kan waardoor de werksfeer natuurlijk ook verpest wordt.

Kortom, in zo'n geval heb je pech en val je precies tussen alle regelingen (waar je al jaren voor betaald) door en krijg je niks.

Nou, houd voor mij in dat ik nog meer ga sparen zodat ik het straks nog effe kan uitzingen. Volgens mij is de enige optie je ziekmelden na je zwangerschapsverlof, maar daar ben ik ook geen voorstander van.
 
Als ik het goed begrijp wil je dus minder werken maar dat kan niet binnen het bedrijf? Wat vervelend hé. houd je er wel rekening mee dat je ook ontslagen kan worden als je ziek bent??

Succes ermee,
Liefs Sas
 
Hoi *

Das mooi k...e. Voelt ook erg onrechtvaardig. Zou je in overleg met je werkgever niet kunnen regelen dat hij je ontslaat, das natuurlijk ook raar. Het blijft wel erg raar.

Groeten en strekte!
 
ha,
gisteren had ik een berichtje geschreven waarin staat dat ik ook niet zeker ben van me baan dus ik nog ff een vraagje aan je.

Als ik dus niet minder kan gaan werken en ik neem ontslag hierdoor dan krijg ik geen uitkering, maar als me baas me ontslaat krijg ik dan wel een uitkering ?????

groetjes
 
Ik zal ook wel ander werk zoeken maar ik ga pas werk zoeken na me zwangerschapsverlof als het zover komt.
Want ik heb weinig zin als ik straks een maand of 8/9 ben ik dan moet gaan solliciteren.
 
hoi *
mooi vervelend ja ! ikzelf ben helemaal nog niet zeker van mijn huidige baan. Ik weet dat er in september ontslagrondes zijn in ons bedrijf. maar ik ga pas in november met verlof. ik word al gek als ik eraan denk dat ik vanaf september thuis zou komen te zitten. heb ik al die jaren (7 jaar) voor jan l.l me 200% ingezet ! zegt een collega doodleuk: nou dan had je maar eerder een kind moeten nemen, zul je nou wel spijt van hebben ? Ik ben omgedraaid en weggelopen ZO BOOS was ik ! slaat nergens op! Maar ook ik heb rechtsbijstand ingeschakeld en wil gewoon weten wat mijn rechten zijn en waar ik me op kan voorbereiden enzo. Dus dit verhaal van jou is al een gedeelte informatie die ik kan gebruiken. BEDANKT !!
nou ik wens je enorm veel succes !
liefs Merel*
 
Terug
Bovenaan