Reacties op topics

Dit is toch mijn mening en nu vallen jullie mij aan? Ik vind gewoon dat wij moeders onder elkaar iets aardiger mogen zijn thats it

Nounou, wel handig al die ‘gebruikers1234567’ blablabla. Ja soms komt iets botter over dan het bedoelt is. En soms is het echt gewoon bot bedoelt. Ieder voelt het op een andere manier en dat heeft ook wel met de fase te maken waarin je zit. Zo dacht ik voor de geboorte van mijn 1ste altijd heel makkelijk over een babysit/avondje weg enz. Dat bleek naderhand toch veel zwaarder te wegen in mijn hoofd en hart dan gepland (zie mcDonalds reclame voor vergelijking ?) een ander, voelt dat niet zo. Dan kan ik wel iets raars gaan zeggen tegen die persoon, of andersom. Maar waarom? Op dit forum liggen de topics zooo uitgebreid. En toch zijn de reactie-opties naar mijn mening niet zo uitgebreid...óf je leeft mee, adviseert waar gevraagd, geeft je keuzemening in een abc kwestie, of verteld een beetje over je eigen ervaring in een situatie. Alles daarbuiten? Nope, niet typen! Als iemand uit angst of onzekerheid (zeker kersverse mamas) een topic openen dan vind ik dat je daar al helemaal voorzichtig moet zijn met je ‘mening’. In jouw ervaring komt je mening logisch over, voor iemand zonder ervaring is het toch nieuw en is het kwetsend dat er zo nonchalant over hun gevoelens word gedaan. Alsof hun onervarenheid in bepaalde nieuwe situaties word gemeten aan hun intelligentie. Dat kan dus ECHT pijn doen en als ik zoiets in real life zou zien gebeuren kreeg je een klap in je gezicht. Op zijn minst kun je respectvol en inlevend reageren. Bedenkend dat niet iedereen precies alles beleefd zoals een ander. Kun je dat niet wat doe je dan op een hulp forum??? Want daar is dit voor bedoeld, mensen opbeuren, moed geven, tips enz. Samen staan we sterk, kinderen opvoeden is geen wedstrijd ?. Ik persoonlijk wens voor nu iedereen het beste ??

Ik ben het met de topicstarter eens. De afgelopen dagen kwamen er inderdaad een paar keer onaardige reacties voorbij. Het is prima om het oneens te zijn met elkaar maar laten we proberen dit een beetje vriendelijk te formuleren! 

Het suikerverhaal was een reactie op mijn topic, er stond niet "gewoon warm aankleden en naar buiten, we zijn niet van suiker"... er staat letterlijk "Hahaha je bent toch niet van suiker?"... dus ik heb gevraagd of ze het echt zo lullig bedoelt, als dat het overkomt.. want ik lees het alsof ik uitgelachen word om mijn vraag, wat gewoon niet nodig is. Ik was gewoon onzeker of het een goed idee was en alle nieuwsberichten aangaven dat het zo extreem zou zijn, deze situatie is nieuw voor me... gelukkig een hoop lieve medemoeders die met bruikbare tips en bemoedigende woorden kwamen...
Laten we gewoon aardig voor elkaar zijn en elkaar steunen.. er is al zoveel lelijkheid en ellende in de wereld

Dat heb ik ook gelezen maar ik heb het over over een ander topic. Daar vraagt een moeder van een baby van 2 maanden of ze na buiten kan met de baby omdat haar moeder jarig is.

Ja die heb ik ook net zitten lezen, ook een volledig onnodige reactie die eronder staat. 
Maar ik lees hier ook terug over mijn topic, dus daarom wilde ik daar even op reageren.
Ik zie ook vaker lullige opmerkingen, het is gewoon niet nodig en dat ik dit zo zie, heeft niks met mijn hormonen te maken zoals hier ook benoemd werd. Ik denk dat poepiemonstermama het meer dan goed verwoord heeft allemaal!

Terug
Bovenaan