Reacties van anderen op zwangerschap!

Hoi hoi....

Ik MOET even wat kwijt. Ik ben bijna 10 wk zwanger, gelukkig het hartje al gehoord, en het gaat allemaal goed tot nu toe. Ik werk in de zorg en heb het mijn collegas al verteld. Ook een aantal clienten (thuiszorg).

Ten eerste vertelde ik het aan een client die heel raar reageerde met; hoe wil je dat allemaal gaan doen? Je hebt ook te maken met tegenslagen in het leven (financieel) -> ja oke, kunt u in mijn portemornee kijken????? En vandaag kwam ik weer bij een client, en hoorde ik dat de collega die er gistermorgen was geweest, negatief heeft zitten praten over mij, met de client. De collega vroeg eerst aan de client of ik het grote nieuws al had verteld, ja zei de client! Nou ik vind het veel te snel allemaal, zei de collega, hoe oud is de jongste, dat is toch veel te druk.. zo dicht op elkaar, het zal haar nog tegen vallen! En ik had het veel te vroeg verteld aan iedereen (mijn keuze). Maargoed deze collega kan ik opzich ook goed mee, dus ik vind dat wel heel jammer! WAAR BEMOEID IEDEREEN ZICH MEE!!!!!!!!! Kan een client ruiken hoe we er financieel bij staan? En in de toekomst kijken? We hebben het absoluut goed voor elkaar, anders zouden we niet voor een derde gaan.

Is het afgunst of jaloezie?

Mijn vader zei al, ik zou me er zeker niets van aantrekken, wat heeft het voor meerwaarde voor jou om je daar druk over te maken. Zelfs als je er wat van zou zeggen, schiet je er niks mee op. Hij zegt heel makkelijk, dat zou mij nou niks doen.

Ik vind het gewoon jammer. Maarja iedereen heeft zo zijn eigen mening natuurlijk. Maar wat een gezeurrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!

Herkent iemand iets in mijn verhaal?

Groetjes mammma

Hiii Mammma,
Beetje raar inderdaad hoor die reactie dat is volgens mij van je collega afgunst. Pfff lekker laten gaan. Ik zeg altijd maar ze kunnen beter over je lullen dan van je vreten, want dan kosten ze ook nog geld die gekke mensen. hahahaha Zolang jij maar gelukkig bent, toch?
Het maakt toch eigenlijk geen reet uit wanneer je het vertelt aan iedereen. Zwanger is zwanger, zeg ik altijd maar hoor. Het heeft bij ons 3 jaar geduurd, zonder medische verklaring en nu ben ik bijna 10 weken en schreeuw ik het van de daken. En dan krijg je reacties van nou je bent nog maar 10 weekjes en het kan nog misgaan. Pfff en dan.... Wat maakt dat uit voor een ander. Moet ik daar dan ook geheimzinnig over doen. Het overkomt zoooo veel vrouwen helaas, dat dat toch oog geen geheim meer hoeft te zijn. Ik baal hier ook zo van joh.... "we kopen nog niks hoor, want stel dat"..... Ook zo'n leuke uitspraak. pffff hou dan gewoon je bek over iets leuks kopen. Maja ik begrijp je frustraties volkomen hoor meis. hihihi
Ik heb ook gelijk ff mijn hart gelucht. hahahahaha
X

Wat vervelend mammma. Ik zou helemaal uit m'n slof schieten bij zulke opmerkingen haha, echt!

Maargoed, het is jaloezie, afgunst en je voorbehoeden. Waarschijnlijk hebben die mensen: 1. geen kinderen, 2. wel kinderen, maar het zelf fout gedaan destijds.

Laat ze maar lullen ( excuses moi mot)!
De mensen om wie je geeft zijn er wel blij mee, en dat is alles wat telt

Hai mammma...die reacties krijg ik ook...hoe ik dat in godsnaam ga doen als er 5 kinderen moeten studeren..en allerlei andere beren ziet men op de weg...
please he!!! Ze gaan toch niet allemaal tegelijk studeren en wij maken ons daar eigenlijk echt geen zorgen over...we zien het wel tegen die tijd...
Hoe deden ze dat vroeger in gods naam!!

En ojaa ik herken me ook in dereacties dat het nog zo pril is...
pffff dood vermoeiend...
Iedere vrouw wil het toch van de daken schreeuwen..en ja als het mis zou gaan, dan heb ik die steun denk ik ook nodig...

Nee ik weet niet wat het is, het lijkt soms wel op afgunst ofzo...maar een ding weet ik zeker...zo heb ik nog nooit op iemand gereageerd!!

Lekker laten wezen... jullie zijn er blij mee, jullie kunnen het financieel redden... dus wat maakt het uit.
Een baby hoeft niet in pamper luiers te liggen. van de Aldi is ook prima...
Enne met 10 weken vertellen is toch prima?? Als morgen de echo goed is, staat de echo en het goede bericht morgen op hyves hahahah

Geniet lekker van je zwangerschap enne stress is slecht voor je he!

dikke knuf

Hey!

Bedankt voor alle reacties en herkenning!!!!
In ieder geval al een fijn idee dat ik hier niet alleen mee rond loop. @ mamaleintje ik gebruik voor de jongens altijd Aldi luiers hahaha.. en bevallen zeker prima hoor. Ook gemakzucht, mooi bij de rest van de boodschappen!

Helemaal super dat jullie hebben gereageerd, doet me goed. En nu trek ik me er dus helemaal niets meer van aan! Ik weet het stress is niet goed tijdens de zwangerschap. Ik ben daar wel gevoelig voor.. stress en naar voelen. Maar deze zwangerschap is mijn ogen juist heel vreugdevol en ik ben straks super trots op mn drie kids!!!!!!!!

Thnxx! Liefs mammma

Terug
Bovenaan