Reacties van anderen op zwangerschap!

Jee wat zijn mensen toch vreemde wezens, ze weten het toch altijd beter... alsof jij niet weet dat kinderen in pampers hard werken is hahaha... maar weet je wat er ook bij komt kijken

GENIETEN, van de kleine minimensjes, jou eigen kleine kindjes, genietend van elkaar

Dus laat ze idd maar lekker kletsen....

en vertellen... wij zitten in onze 9de week.... en al onze vrienden en een grote groep familie weet het al.... morgen nog 2 mensen en als mijn werkgever in is gelicht gaat het op Hyves .... (even mijn beoordeling afwachten... eindlig met deze mededeling...)

dus doe wat jij wilt, wat goed voelt en laat je vooral niet overrompelen door wat andere vinden!!!

lfs

Moet eerlijk zeggen dat ik zelf na mijn miskraam wat terughoudend ben.
Behoed mezelf denk ik voor een teleurstelling, maar als straks met 8 weken de echo wil ik het ook van de daken schreeuwen haha.

We hebben het wel verteld hoor aan de naaste vrienden en inmiddels ook aan mijn schoonouders, mijn eigen ouders wonen nogal ver weg dus die zijn dit weekend aan de buurt.

Wat er al gezegd werd, het is ook een soort taboe om over een miskraam te praten, dat is hetzelfde dat je na de bevalling van de maatschappij op een roze wolk moet zitten en als het dan even niet zo gaat als je gehoopt had, moet je vooral je mond houden, want ja jij wou toch zo graag een kind!!
Tuurlijk wil iedereen graag een kindje, maar dat wil niet zeggen dat het altijd roze geur en maneschijn is.

xxx

Ik had het met m'n studiegenoten, had het er 4 verteld en een dag later toen ik er niet was kreeg ik een sms dat de hele klas het al weet. Erg aardig dat een ander bepaalt wanneer het tijd is om het ook de rest te vertellen (not) maar de reacties waren vooral: dan zal ze wel gaan stoppen met de studie. Nou is dat toevallig ook het geval want ik zie nog 3,5 jaar fulltime studeren niet zo zitten, zeker niet omdat ik dan met opvang afhankelijk ben van een rooster dat elke 2 maanden wisselt. Maar dan nog, geen enkele felicitatie kwam mijn kant op. Ik denk maar zo: het zijn 'maar' studiegenoten. Ze zullen me dus uiteindelijk vierkant aan m'n reet roesten. En daarbij; ze kunnen maar beter over je fiets lullen dan over je lul fietsen. Nou gaat die uitspraak wat lastig voor ons vrouwen op haha, maar het gaat om het idee ;)

Jeetje zeg. Ik zou zeggen lekker laten lullen. Bij ons wisten wij het smaandags zekeren mijn schoonouders wisten het zaterdag en mijn broer de donderdag erop (die zouden dan op bezoek komen) De volgende week hebben we het iedereen verteld en na de echo (8.4weken) stond het op hyves. Ik vind het juist fijn dat iedereen het weet zeker omdat we er zolang mee bezig zijn geweest.

En dan nog is het je eigen keuze. Gewoon negeren dat soort negatieve mensen. En je er al zeker niet druk over gaan maken!

Hee,

Sommige mensen zijn gewoon jaloers of gunnen een ander het geluk niet! Ik ben zwanger van nummer 4 dus bij mij zullen er ook wel negatieve reacties komen, maar ik probeer die mensen dan lekker te laten kletsen. Het is toch mijn keuze?? Wij gaan het pas rond de 12 weken vertellen. Nu weten mijn ouders het en die vinden het super voor ons! Nu nog 2 weken wachten op de 1ste echo!!

Ik kon me gisteren niet inhouden, ben op de hyves verbonden met een van deze lieve meiden... zette iemand er wel op gefeliciteerd, ben je over de 13 weken...

heb er onder gezet. Gefeliciteerd wat leuk dat je er nu lekker lang van kunt genieten....

sorry hoor maar waarom heeft iedereen altijd advies, weet het beter of zo'n vreemde opmerking....

Het is ieders keuze of verrassing waar ze mee mogen doen wat ze willen....

kan me er best over opwinden... ik wilde altijd wachten tot de 12 weken en dacht vroeger ook wel goh die geeft het vroeg aan... maar het uitspreken NOOIT
Laat iemand genieten... en laat deze het delen..

Terug
Bovenaan