reacties!!!

Hallo mensen,

Ik ben kim, ben 21 jaar en 24 weken zwanger van mijn eerste kindje.  De zwangerschap was niet gepland, maar wel  heel  erg gewenst.  Ik begin nu een dikke buiik te krijgen en mensen beginnen nu te reageren op mijn buik. Ik heb al eena aantal vervelende reacties gekregen als: 'is het een ongelukje' of 'heb je wel een vriend'? Ik heb mijn zaakjes goed voor elkaar, maar het lijkt alsof mensen me toch veroordelen om het feit dat ik een baby krijg. Dit is toch te zot voor woorden. Ik vraag me af of er meer meiden/vrouwen zijn die hiermee zitten of die zulke reacties hebben gekregen? Ik vind het soms zelfs vervelend om te vertellen dat ik zwanger ben, omdat ik die reacties niet wil.

Groeten Kim
 
Hoi Kim,

Wen er maar aan; of je bent te jong, te oud, te dik, te dun, getrouwd, niet getrouwd. Mensen weten altijd wel ergens iets af te zijken! Niets van aantrekken hoor! Of gewoon zeggen dat je het al 5 jaar aan het proberen was, weten zulk soort nare mensen helemaal niets meer te zeggen!
Groetjes,
Michelle
 
Hi Kim,
Ik vind het echt belachelijk dat mensen zulke opmerkingen tegen je maken. Ik snap niet dat mensen dat hardop tegen je te durven zeggen. Vertel je wel met een stralend en gelukkig gezicht dat je zwanger bent? Want dan begrijp ik helemaal niet hoe mensen het in hun hoofd halen om negatieve dingen te zeggen.

Ik heb er alleen ervaring mee dat ik aan een vriendin vertelde dat we kinderen wilden en dat we ermee bezig waren. Zij zei toen dat ze  ons er nog niet klaar voor vond, dat vond ik  echt een onzin-opmerking.
Ik ben zelf pas 8 1/2 week dus ik moet het nog aan "iedereen" gaan vertellen, maar ik hoop toch echt alleen maar positieve reacties te krijgen. Maar ik reken er wel een beetje op dat sommigen een nare opmerking zullen maken, omdat ik op dit moment helaas zonder werk zit, dus het is misschien niet de ideale situatie ervoor. Maar ik ben er heel blij mee en dat  zal ik ze laten merken ook!

Niets van aantrekken van die mensen! Gewoon lekker gelukkig  zijn en genieten van het feit dat je een kindje krijgt!

Groetjes,
Sandra  
 
Hallo Kim!
Wat kunnen mensen toch zeiken! Ik ben zelf 24 jaar en 25 wkn zwanger van mijn eerste. Toen ik vol blijdschap over mijn zwangerschap vertelde aan mensen die ik niet zo goed kende keken sommige me onderzoekend aan en vroege dan: is het wel gepland? Wat hebben ze daar nu mee te maken. Ja, het is wel gepland maar als is dat niet zo is dat toch mijn zaak.
Meid, geniet lekker van je zwangerschap en straks van dat mooie wondertje en laat ze lekker zeiken!!
doei liefs carlijn
 
Ach ja, zulke mensen heb je altijd, proberen boven te staan, ook al is het niet altijd makkelijk.
Mijn schoonmoeder vroeg ook bij de eerste of het wel de bedoeling was, nou echt wel (stom mens....dacht ik er achteraan)

En let straks maar op, als je niet snel genoeg bent komt de vraag wanneer de tweede komt, want dat schijnt ook binnen 2 jaar te "moeten".

Genieten meid! Laat zoiets moois niet bederven door gezeur van anderen.

Gr Mosy

 
he Kim,

Ik weet precies wat je bedoeld. Bij mij was het ook zo. Ik ben 23 jaar en nu 23+2 weken zwanger. Ik kreeg zulke reacties op mn werk. Mijn   man en ik zijn in januari getrouwd. Ik was toen al 11 weken zwanger. Toen ik het bekend maakte mt 12 weken kreeg ik gelijk de reacties van 'oh je MOEST trouwen' die reacties hebben mij erg veel pijn gedaan. Het was wel gepland, maar het liep allemaal een beetje raar samen. We waren al een jaar met onze trouwerij bezig en we waren pas 6 maanden bezig om zwanger te raken toen ik zwanger raakte. Maar ja die mensen blijf je houden. Nu ze er aan gewend zijn geraakt kregen ze nog eens te horen dat ik stop met werken. Dat was voor hun helemaal raar en op z'n minst 75 procent keer hun rug naar me toe. Dat doet nog een keer erg veel pijn. Ik ben ook nu aan het aftellen richting mijn verlof die 21 juni ingaat. Het is erg lstig om mee om te gaan,  maar uiteindelijk vind je je weg wel en je moet voor jezelf opkomen!!!

succes ermee. Groetjes Linda
 
Hoi

Ik had precies hetzelfde ik ben net 23 en inmiddels 30 weken zwanger. En aangezien veel mensen me op 17/18 jaar schatten was het totaal niet leuk om te vertellen dat ik zwanger was. Hoe blij ik er ook bij keek steeds weer die stomme vraag of het wel gepland was. Nou gepland was bij ons niet mogelijk omdat ik eigenlijks niet of heel moeilijk zwanger zou kunnen raken doordat ik niet/nauwelijks ovuleer. Dus wij waren ongelooflijk gelukkig dat het gewoon zo is gelukt zonder medische poespas en dan krijg je steeds een tik over je neus door zulke reacties. Ik werk in een winkel en er was zelfs een meneer die het nodig vond om mij even te vertellen dat hij tienerzwangerschappen maar asociaal vond en dat ik me maar moest gaan schamen.!! Ik heb inmiddels geleerd om me keihard op te stellen naar dat soort types maar het blijft zeer doen.

Veel succes en gewoon van je afbijten.

groetjes
 
Hee Kim!

Wat een onzinnigheid al die reacties zeg! Ik ben zelf 24 en was een beetjebang voor dit soort reacties, maar alleen mijn tante heeft gezegd dat ik nog te jong was en eigenlijk nog met poppen hoorde te spelen, maar dat was meer gekscherend. Ik ga zelf na de zwangerschap niet werken, blijf lekker thuis bij mijn kindje en daar kijken mensen wel raar van op. Sommigen zeggen: wil je niet nog een nieuwe studie doen ofzo, of ze maken vervelende opmerkingen als:"deze vakantie is je laatste zonder krijsende rotkinderen".

Laat je niet gek maken!!!!!!!

groetjes
Manky
 
Terug
Bovenaan