reaktie op titiana: waarom zoveel mee bezig

A

Anoniem

Guest
hallo titiana,

ik kon niet meer inloggen op je discussie dus ben maar een nieuwe begonnen. wel zo makkelijk,

mijn vraag aan jou..... waarom wil je weten waarom mensen er zoveel mee bezig kunnen zijn? en je zegt daar ook nog bij dat je mensen niet wil kwetsen. je wil ze (naar mijn idee) wel uit de tent lokken.

natuurlijk begrijp je het dat als mensen er langer als een jaar mee bezig zijn dat ze dan gekke fratsen uit mogen halen (dit zijn mij   woorden hoor). maar mogen mensen dat zelf niet weten? vind het een beetje vreemde vraag om te stellen zo tussen de mensen die er bewust mee bezig zijn.

ik ben van mening dat we in deze maatschappij alles proberen te plannen, carriere, leven, huisje en ook kindje. vaak gaat het bij veel mensen goed op deze manier, soms niet. zoals bij mij.

ik ben een heel gelukkig mens, heb een mooi huis. leuke opleiding gehad, lieve vriend. en een nare medische geschiedenis waardoor ik dus niet de mogelijkheid  heb om een kindje te  plannen. ( klinkt ook raar he maar is wel zo)

pil de deur uit. foliumzuur en testen in de kast en er gebeurde niets. nu 4 maanden verder, zit ik aan de hormonen. ik heb niet de tijd om jaren te proberen een kindje te krijgen.

meid , ik snap best dat je het goed bedoeld hoor. maar wil je wel vertellen dat zulke discussies misschien niet gepast zijn. omdat ze toch kwetsend zijn.

groetjes ini

ini ik ben het helemaal met je eens!! ik snap alleen niet dat de discuussie nu ineens gesloten word en er bij staat: tjonge, wat een reacties
dat was toch de opzet?

ik ben een van de nieuwen hier, in ronde 2 zit ik. maar ik vind het juist heerlijk om dit forum af te struinen en mijn vraagtekens bij elk pijntje te hebben. gewoon voorpret ofzo. ik geniet ervan, en mijn man ook.

jajoh ik ben het ook met jullie eens,

ik snap zohiezo niet wat het een ander kan schelen dat wij beginnelingen er zo mee bezig zijn.......who cares!!! laat ons lekker......dat mag toch of niet soms...
en als je er zelf niet mee bezig bent PRIMA!! moet je helemaal zelf weten!!!
en als ik teleurgesteld ben als ik ongi wordt dat zijn mijn eigen gevoelens die zijn er gewoon en ik kan niet doen alsof het me niets doet dat gaat gewoon niet!! ik ben geen robot!!
en ik zou het raar vinden vanmezelf als het me niks doet en er weinig mee bezig ben.....ik bedoel hoe graag wil ik dan een 2e kindje?? nu praat ik voor mezelf.
ik voel me verder niet gekwets door deze discussie ofzo de reden dat ik reageer is dat ik het zo raar vindt wat het een ander het nou kan schelen dat we er zo mee bezig zijn!!
en voor degenen die al langer bezig zijn ik heb er echt respect voor en wens het niemand toe.
maar stel dat ik een jaar bezig zou zijn of langer en er kwam iemand naar me toe die net bezig is en het is nog niet gelukt dan heb ik echt niet zoiets van wat zeik je nou ik ben al zolang bezig ik zou meer zoiets hebben van "ja ik snap wat je bedoelt" dat anderen die langer bezig is niet zo denken en het wel vervelend vinden,moeten ze zelf weten....maar zij mogen dan wel die gevoelens hebben?? en wij beginnelingenen die teleurgesteld zijn niet??
begrijp me goed ik wil jullie niet aanvallen want ik hoop echt dat jullie snel zwanger worden want zwanger zijn en een kindje krijgen is zo bijzonder zo geweldig echt zo'n groot wonder(snap je nu waarom ik er zoveel mee bezig ben)
ik wens het iedereen toe!!!!!!

liefs bri

ben het ook met jullie eens hoor..
vind nl dat het vrij normaal is dat je er mee bezig bent omdat de wens wel heel erg groot is.
tuurlijk is er verschil tussen net bezig zijn of al lang.. dan komt er nog wel wat meer stress bij kijken.. maar er mee bezig zijn vind ik normaal..
als je in de eerste keer ( net als ik vorige keer ) zwanger bent.. ja.. dan is alles gelijk anders en ga je er met een andere manier mee bezig zijn.. deze keer is het ook niet in 1 x raak.. en dan krijg je ook de teleurgestelde gevoelens.. heel normaal toch??? of ben ik nu gek..
trouwens.. af en toe wat op het forum schrijven of lezen.. is dat er te veel mee bezig zijn?? wil toch niet zeggen dat je er 24 uur mee bezig bent..

meiden volg je gevoel.. is altijd nog het beste..

liefs greta

Ha dames,
Ik had al een hele lap tekst getypt bij het vorige topicje... alles weer foetsie .
Ennieweej, ik kan me helemaal niet voorstellen dat als je aan kinderen "begint" je er niet bezig mee bent! Tis toch niet dat je samen besluit een konijntje te nemen ofzo?
Zodra je die pil weggooit wil je toch het liefst gelijk zwanger zijn? Dan is elke maand dat je ongesteld wordt een teleurstelling, hoewel de 20e keer natuurlijk erger is dan de eerste.
Als ik nu terugkijk op de eerste keer dat we zwanger probeerde te raken vond ik het een hele leuke en spannende tijd. De kans dat je samen een kindje maakt als je vrijt is toch geweldig?

Ik krab me ook wel es achter m'n oren om de vragen die sommige dames hier stellen. Alsof zwanger worden/zijn een vreselijke ziekte is waarbij je helemaal niks meer mag of kan, maar ik was de eerste keer ook heel onzeker en was blij met de ervaringen van anderen.

Kortom, ook ik snap deze hele discussie niet helemaal en vind 'm ook niet helemaal gepast. Als je je er aan stoort zoek je toch lekker iets anders?!

TeHa

Hallo meiden !!

Ik sluit me helemaal bij jullie aan !
Ik ben nu in ronde 4 beland en dus niet zo lang bezig maar ik ben toch wel elke maand teleurgesteld wanneer de dramaqueens hun intrede doen.

We willen allemaal hetzelfde en een ieder op haar eigen manier. Ik heb zelf ook wel eens mijn bedenkingen met sommige maar dat hou ik lekker voor mezelf. je reageert toch alleen maar daar waar je wilt. Ik ben hier reglematig en JA, IK BEN ERMEE BEZIG, ondanks dat ik pas in de 4e ronde zit. Ben momenteel 36 jaar dus kan niet te lang meer wachten. Of ik nou wel of niet een geschiedenis heb doet er op dit forum totaal niet toe. het gaat erom dat we ons ei kwijtkunnen daarwaar je het in je omgeving niet kan. En wat is er nou lekkerder dan babbellen over iets wat je graag wilt met mensen die in diezelfde situatie zitten ?

Er zijn vaker van dit soort onderwerpen gestart en dat vraagt gewoon om soms heftige reacties. Ik begrijp totaal niet waarom sommige van ons het nodig vinden anderen te bekritiseren en/of te veroordelen.
Laat we gewoon lekker verdergaan waar we mee bezig zijn, veel of niet, obsessie of niet, relax of niet, dat is een ieder zijn eigen keuze en blijft het ook gewoon gezellig !

groetjes,

Bianca

bedankt meiden,

dacht al helemaal dat het alleen aan mij lag dat ik het niet zo leuk vond. blijkt dat er meer mensen zijn. zat al twee dagen te twijfelen of ik nu wel of niet moest reageren erop. ben blij dat ik het wel gedaan heb. en meiden.... vooral nieuwsgierig zijn hoor en blijven zoeken op internet, en kletsen en hopen voor elkaar dat werkt prima
xx

hoi hoi,

ik ben ook blij dat er ook anderen zijn die er zo over denken.
ik had in die andere discussie nl. al gereageert maar had t gevoel dat ik er alleen in stond....niet dus!! gelukkig....

liefs bri

Terug
Bovenaan