reality-check!

Dat is precies de reden waarom bij mijn gynaecoloog niet gewogen wordt! Onder het motto van... te veel aangekomen? Wat is te veel en lijnen is slecht tijdens de zwangerschap. Gewoon lekker zwanger zijn, komt allemaal wel weer goed joh!

Bij ons word alleen in 't begin en aan 't einde gewogen, dus hou 't zelf wel een beetje in de gaten. Vorige zwangerschap 25 kilo aangekomen, de laatste 2 maand gelukkig niks meer. Zit nu op 9 kilo, dus word gelukkig nu niet zo erg!!
Ik laat net zoals de vorige zwangerschap niks lekkers staan, dus waar 't grote verschil in zit..?? Misschien omdat ik de vorige keer een meisje kreeg en nu een jongetje.. :)
Liefs

@vissen, het lijkt deze keer sneller te gaan met de kilo's dan vorige keer, zouden we nu dan een meisje krijgen?? ;)
We zullen het beleven in april.
@caat, hier dus wel wegen. Ach, ik sta er niet zo bij stil, ga op die weegschaal, zij noteren het, ik vind het allemaal prima. (dat is zowieso meer mijn modus in deze zwangerschap, wel relaxed eigenlijk ;)
(zou dit dan het resultaat zijn van de net afgeronde mindfulnesstraining?? ;)

Bij ons wordt er ook gewogen, omdat als je opeens heel veel aankomt dat een teken kan zijn voor zwangerschapsvergiftiging. Ik ben erg blij dat er gewogen wordt, omdat er daardoor de vorige keer snel opgemerkt werd dat ik wel erg veel vocht vast hield. De keer erna was m'n bloeddruk ook erg hoog en dus was de kans op zwangerschapsvergiftiging erg groot. Ik vind het eigenlijk een beetje raar dat er niet in elke praktijk gewogen wordt...

Ik moet morgen weer naar de vk, volgens mij ben ik (mn door de feestdagen) wel aardig wat aangekomen. De vorige ben ik bij 30 kg gestopt, nu ben ik ongeveer 7 kg aangekomen dus ik kan nog even...

Bij mij word er dus niet gewogen. Niet toen ik nog bij de VK liep of bij de Gyn.

Ik doe het zelf thuis om het een beetje bij te houden. En mocht ik nou heel veel aankomen dan zeg ik dat wel.

Terug
Bovenaan