Recepten voor gezonde tussendoortjes??

Mn moeder deed dit vaak met danoontjes (toen heette het anders)
prikte zo door de folie een stokje erin, vriesde het in en in de zomer hadden we altijd ijs als toe, we vonden het helemaal te gek!

Liefs Marina

Uit Opperdepop van de Albert Hein:
Meloensmoothie:
150 gr. meloen in blokjes
150 ml gekoeld appelsap
sap van 1 perssinaasappel

Leg de blokjes meloen 1 tot 2 uur in de vriezer. Pureer ze dan met het sap en schenk in een beker. Ipv meloen kan je ook banaan gebruiken.

Knapperige courgetterolletjes:
150 gr. courgette
3 el olijfolie
1 ui gesnipperd
100 gr. zachte geitenkaas verkruimeld
5 vellen filodeeg (diepvries) ontdooid
bakpapier.

Snijd de courgette in piepkleine blokjes. Bak de ui 1 minuut in 1 el olie, voeg de cougette toe en bak ongeveer 3-4 min. Meng de geitenkaas erdoor en voeg zout en peper toe. Haal de pan van het vuur.

Snijd de vellen filodeeg in drie repen. Bestrijk de randen met olie. Schep op de smalle kant 1 eetlepel courgette mengsel. Vouw de zijkanten over de vulling en rol het op. Plak de rand dicht met wat olie.

Bestrijk ze nog met wat olie en leg ze op een bakpapier in de oven. Bak ze op 200 graden, oven voorverwarmen, ongeveer 15 tot 20 min.

(Geen idee of ze dit lusten, maar het klinkt erg lekker, ik denk dat ik dit binnenkort maar eens ga maken)

Schuimig worteldrankje:

150 ml wortelsap (geen idee waar je het vandaan haalt)
150 ml appelsap
halve rijpe banaan in plakjes.

Pureer de wortelsap met appelsap en de banaan.

Frambozendrank met diksap:

50 gr. frambozen (vers of diepvries)
250 ml melk
halve rijpe banaan in plakjes
1 el diksap appel

pureer de fambozen met de melk en de banaan. Zeven om de pitjes te verwijderen. Meng er de diksap door.

Hier heb ik geen creatieve oplossingen, maar wat ik ze wel eens geef is Knorr Vie Kids. Vinden ze erg lekker en volgens de tekst op de verpakking (haha) is het ook gezond.

nathalia vind het heel leuk om " bloemen te eten"

een gewoon plakje komkommer of stukje kaas eet ze ook wel, maar als ik er een bloempje van hebt gemaakt is het helemaal smullen geblazen.
meestal doe ik dit als ze niet lekker in haar vel zit.

ik snij gewoon plakjes komkommer, haal daar 3 kleine driehoekjes uit, en ze heeft een bloem hahahaha. ( eventueel aan een prikker doen, maar ik vind dat eng hahaha)

al die drankjes is nathalia juist niet gek op en ijsjes ook niet echt. "mama koud" roept ze dan hahahaha.

ook hebben we een keer mama banaan en thalia banaan gemaakt.
2 oogjes, neusje en mondje op de bananen schil tekenen, en wat heb je dan een lekkere banaan zeg!!! hahahahahaha.

succes ermee!

liefs, do

nathalia vind het heel leuk om " bloemen te eten"

een gewoon plakje komkommer of stukje kaas eet ze ook wel, maar als ik er een bloempje van hebt gemaakt is het helemaal smullen geblazen.
meestal doe ik dit als ze niet lekker in haar vel zit.

ik snij gewoon plakjes komkommer, haal daar 3 kleine driehoekjes uit, en ze heeft een bloem hahahaha. ( eventueel aan een prikker doen, maar ik vind dat eng hahaha)

al die drankjes is nathalia juist niet gek op en ijsjes ook niet echt. "mama koud" roept ze dan hahahaha.

ook hebben we een keer mama banaan en thalia banaan gemaakt.
2 oogjes, neusje en mondje op de bananen schil tekenen, en wat heb je dan een lekkere banaan zeg!!! hahahahahaha.

succes ermee!

liefs, do

Ergens op internet gevonden: smeer leverpastei, smeerkaas of iets anders smeerbaars op een boterham en steek er vormpjes uit met koekvormpjes, misschien vindt ze het leuker om zo brood te eten. Lust ze ook rozijntjes uit een doosje? Zit veel ijzer in.

Terug
Bovenaan