Recepten

Inderdaad een goeie tip. Ik ga meteen op de site kijken van AH. Ben ook van plan om dat kookboek aan te schaffen. Ik hoorde ervan op dit forum, heb het nog nooit gezien, maar lijkt me erg leuk. De naam alleen al is leuk! (als het nu maar een beetje simpel is om klaar te maak, ben niet echt een kok)

De recepten zijn echt niet moeilijk hoor. Ik raad alleen de pompoen af, wat een kl*tewerk om te schillen en hakken zeg  , ik werd er helemaal chagrijnig van! En Floor vindt het ook nog eens niet te pruimen  , kan ik haar niet kwalijk nemen, het smaakt ook nergens naar..... Misschien is het wel lekker met kruiden of een sausje maar zonder is echt niet te eten!
Verder vind ik het een fantastisch boek, ook de traktatie-ideeën zijn leuk. Ik ga die rups-worstenbroodjes maken als onze oudste 3 jaar wordt ! Is pas in januari, maar ik vind het gewoon een geweldig idee!
Groetjes van Ruth

over de pompoen:

in het baby-kookboek van stefan kleintjes staat ook een recept en dat is hier goed bevallen (zelfs bij papa en mama)

kook stukken pompoen in wat water gaar (het schillen kun je ook doen als de stukken al gaar zijn, veeeeel makkelijker).

kook de laaste 5 minuten een appeltje mee (soort maakt niet uit, klokhuis weghalen, schillen hoeft niet per se)  

prak of pureer een portie  pompoen en  appel voor de baby.

voor papa en mama:
roer door de rest van de pompoen naar smaak zout, oregano (hoe meer hoe beter!) en (kruiden)kaas

was echt lekker!

Terug
Bovenaan